Gå til innhold

Trenger svar fort! Er det viktig med hette på parkdressen??

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk!❤️❤️❤️

Anonymkode: 86d14...72f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Men pass på at hetten er avtakbar! Altfor mange sløve foreldre som tar livet av barna sine ved å presse på de hette som sitter fast, slik at de kveles. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei. 

Anonymkode: 8cce2...ce5

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Etter min erfaring blir hetta aldri brukt.

AnonymBruker
Skrevet

Nei

Anonymkode: 4eceb...922

AnonymBruker
Skrevet

Ja

Anonymkode: a1bf3...2be

AnonymBruker
Skrevet
Lene Marie skrev (26 minutter siden):

Ja. Men pass på at hetten er avtakbar! Altfor mange sløve foreldre som tar livet av barna sine ved å presse på de hette som sitter fast, slik at de kveles. 

Aldri hørt om 

Anonymkode: f6fbb...a15

• Liker 2
Skrevet

Ja hette er veldig praktisk. De fleste parkdresser tåler noe regn. Ok å kunne ta på en hette om man er på lekeplassen og det begynner å regne. Eller om vind. I tillegg til evt lue. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, hette er et must. På alle jakker og dresser til små barn.

Anonymkode: 58ffb...464

Skrevet

Nei. 

Skrevet

Nei. Hette er kun viktig på regnklær. Ellers er det bedre med lue og hals.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner at folk bruker plaggene veldig forskjellig her😅😅😅

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Soeger skrev (6 minutter siden):

Nei. Hette er kun viktig på regnklær. Ellers er det bedre med lue og hals.

Er vel ingen som mener istedenfor lue😅

Mer så den kan brukes ved yr eller om det kommer et regnskur pluttselig, i sønfall med ull under og lignende. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber i barnehage, og de fleste har parkdresser med hette. Det er veldig greit å kunne ta på hetten om det er mye vind eller om det kommer regn sånn at barna ikke blir våt i håret eller på luen. I tillegg bruker vi ofte hetten som oppbevaring til votter, når barna bytter på å ville ha på votter eller ikke. Vil ikke si det er VIKTIG, men heller med hette enn uten. 

Anonymkode: 1a45e...dc1

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, Lene Marie said:

«Altfor mange»? Har du lenke til, la oss si, to konkrete hendelser?

Anonymkode: 6e206...5b0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Aldri hørt om 

Anonymkode: f6fbb...a15

Vi har brukt flere barnehager opp gjennom årene og i alle har det vært forbud mot alle dresser/gensere/jakker med hetter som ikke er avtagbare.

Anonymkode: 69ead...0e6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hette ble mye brukt her. Ved vind, regn, og ikke minst til  å oppbevare vottene i. Jeg syntes det så rart ut første gang jeg fant votter i hetta, men her var det vanlig at de som jobbet i bhg puttet vottene oppi der når de ikke ble brukt, så slapp de gå inn igjen. Det er ikke alle dresser som har lommer. 

Anonymkode: 79672...5fb

AnonymBruker
Skrevet
Lene Marie skrev (3 timer siden):

Er det ikke regler for at alle hetter på yttertøy til barn skal være avtagbare? har ikke noen hetter som sitter fast på dresser eller jakker her i huset. De er festet med trykknapper alle sammen. Så jeg trodde kanskje det er en sikkerhetsregel at de skal kunne løsne lett. Usikker. Uansett, hvor mange slike kvelningssaker har du hørt om?

Anonymkode: 79672...5fb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg jobber i barnehage, og de fleste har parkdresser med hette. Det er veldig greit å kunne ta på hetten om det er mye vind eller om det kommer regn sånn at barna ikke blir våt i håret eller på luen. I tillegg bruker vi ofte hetten som oppbevaring til votter, når barna bytter på å ville ha på votter eller ikke. Vil ikke si det er VIKTIG, men heller med hette enn uten. 

Anonymkode: 1a45e...dc1

Jeg skulle til å kommentere at hette på park- og vinterdress brukes til votte-oppbevaring frem til jeg så at du kom meg i forkjøpet. Jeg opplever at de aller fleste har det. Men vi skal da klare å ta vare på de vottene uten også. 

Sånn ellers er det forskjell på hetter og barn også. Noen har hetter på klærne sine som passer fint, og som vi bruker en del. Noen har hetter som bare faller av eller som går ned foran øynene og som barnet naturlig nok ikke vil ha på fordi det nesten ikke ser noe, og da bruker vi dem til å putte vottene i. 

For å oppsummere er jeg enig i at det går fint uten hette om en har en parkdress uten, eller finner en til en god pris og vil ha den. Men står valget mellom dress med og uten, begge i passende prisklasse, så ta den med. 

Anonymkode: 23806...4d0

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hette er et must i tilfelle regn, ellers renner vannet ned bak i nakken på dem.

Anonymkode: 436a7...534

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...