AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #1 Skrevet 6. juli 2023 Har kuttet ut brus og potetgull fra kostholdet et års tid og fikk kontroll over sultfølelsen ved slanking, usikker på sammenhengen men nå i sommer har jeg drukket brus igjen og spist to pakker potetgull og den torturistiske sultfølelsen er tilbake igjen! Er det brus og potetgull som fremkaller denne? For det er i dagene etter en sånn smell at jeg får ekstremsult igjen plutselig Anonymkode: aeee5...51e
Lene Marie Skrevet 6. juli 2023 #2 Skrevet 6. juli 2023 Jeg kan bare snakke fra min egen erfaring. Men jeg har ett barn på 3 som ofte ikke er særlig glad i mat, og da hender det seg jeg legger ved litt potetgull på tallerkenen eller sjokolade, kommer an på hva som passer til maten. Da spiser h*n opp og er storfornøyd etterpå. Jeg gjør jo selvfølgelig ikke dette til alle måltider, bare middager som regel. Så er jo ikke sånn at h*n blir feit av det. Så ja, jeg tror faktisk det kan gi mer sultfølelse! 2
Blåjojo Skrevet 6. juli 2023 #3 Skrevet 6. juli 2023 Sukker og fett virker som en trigger på hjernens belønningssenter, så hjernen vil automatisk hige etter mer. Derfor kjenner du det nok ekstra godt i dagene etterpå. Trikset er jo å overse denne lysten, for det er da man klarer å gå ned i vekt. 1
lysestake Skrevet 6. juli 2023 #4 Skrevet 6. juli 2023 Hver gang jeg spiser potetgull så får jeg lyst på mer mat, best å unngå.
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #5 Skrevet 6. juli 2023 Blåjojo skrev (6 timer siden): Sukker og fett virker som en trigger på hjernens belønningssenter, så hjernen vil automatisk hige etter mer. Derfor kjenner du det nok ekstra godt i dagene etterpå. Det gir mening! Torturhunger dagene etter.... Best å kutte det ut! Anonymkode: aeee5...51e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå