Gå til innhold

Gir brus og potetgull mer sultfølelse?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har kuttet ut brus og potetgull fra kostholdet et års tid og fikk kontroll over sultfølelsen ved slanking, usikker på sammenhengen men nå i sommer har jeg drukket brus igjen og spist to pakker potetgull og den torturistiske sultfølelsen er tilbake igjen! Er det brus og potetgull som fremkaller denne? For det er i dagene etter en sånn smell at jeg får ekstremsult igjen plutselig 

Anonymkode: aeee5...51e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan bare snakke fra min egen erfaring. Men jeg har ett barn på 3 som ofte ikke er særlig glad i mat, og da hender det seg jeg legger ved litt potetgull på tallerkenen eller sjokolade, kommer an på hva som passer til maten. Da spiser h*n opp og er storfornøyd etterpå. Jeg gjør jo selvfølgelig ikke dette til alle måltider, bare middager som regel. Så er jo ikke sånn at h*n blir feit av det. Så ja, jeg tror faktisk det kan gi mer sultfølelse!

• Hjerte 2
Skrevet

Sukker og fett virker som en trigger på hjernens belønningssenter, så hjernen vil automatisk hige etter mer. Derfor kjenner du det nok ekstra godt i dagene etterpå. Trikset er jo å overse denne lysten, for det er da man klarer å gå ned i vekt.

• Liker 1
Skrevet

Hver gang jeg spiser potetgull så får jeg lyst på mer mat, best å unngå.

AnonymBruker
Skrevet
Blåjojo skrev (6 timer siden):

Sukker og fett virker som en trigger på hjernens belønningssenter, så hjernen vil automatisk hige etter mer. Derfor kjenner du det nok ekstra godt i dagene etterpå.

Det gir mening! Torturhunger dagene etter.... Best å kutte det ut!

Anonymkode: aeee5...51e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...