Gå til innhold

Feber og sår hals. Ok å dra i trampolineparken?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Diskusjon med en venninne. Hun er forkjølet, sår i halsen og litt feber. Fungerer greit med paracet, sier hun.
Vi har avtalt å ta barna våre med til trampoline parken i kveld, men jeg sa vi fikk utsette det, siden hun ikke føler seg helt bra. Jeg ønsker ikke at vi skal bli syke til ferien. Venninnen min ble skikkelig sur på meg, og svarer ikke mer på meldingene mine. Hun mener det ikke er smittsomt, men er jeg virkelig så urimelig som er redd for å bli syk i ferien? Ble faktisk skikkelig lei meg 🥺

Anonymkode: 0851c...8f7

• Liker 3
  • Hjerte 9
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke dratt med feber nei

Anonymkode: c2dfc...998

• Liker 29
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Er man syk holder man seg hjemme. Venninnen din virker utrolig egoistisk. 

Anonymkode: 959f2...a27

• Liker 19
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet

Dette er grunnen til at jeg unngår trampoline parker og ballbinger. Bakteriebomber. 
Lærte vi ingenting av covid?

Det er venninnen din som er urimelig her. 

Anonymkode: 36120...f9b

• Liker 18
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei, du er ikke urimelig. Influenser Sara Emilie og venninna di som drar i trampolinepark med feber og sår hals, er det ;) 

Anonymkode: b7962...e7a

• Liker 10
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke smittsomt? Hva tror hun feber og sår hals kommer av?

Anonymkode: d4eab...6be

• Liker 16
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde det vært et barn med feber hadde jeg vært enig. En voksen med lav feber greier å ta hensyn, holde avstand og sprite seg. Jeg syntes du er hysterisk.

Ville du vært hjemme fra jobb med lav feber når du fungerer bra med Paracet? 

Anonymkode: e9669...69a

• Liker 8
Skrevet

Oi. Her kan man fint være uenige uten å bli sure på hverandre. Det er ikke din feil at venninnen din tar det personlig, når det bare handler om at du ikke vil bli syk i ferien. Selvfølgelig er forkjølelse smittsomt, og du er ikke urimelig. Hadde aldri blitt sur for noe sånt. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hadde det vært et barn med feber hadde jeg vært enig. En voksen med lav feber greier å ta hensyn, holde avstand og sprite seg. Jeg syntes du er hysterisk.

Greit nok at man har forskjellige meninger om det, men det er jo ikke noe å bli sur for?

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig er man hjemme med feber? Skal ikke smitte andre. Voksne er da vel ikke syke med feber så ofte, kanskje hvert tiende år liksom.

Anonymkode: 11c86...9a7

• Liker 9
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så du synes det er like viktig å dra i trampolineparken som det er å gå på jobb? 

Idiotisk sammenligning!

• Liker 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jobb er noe annet 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig er man hjemme med feber? Skal ikke smitte andre. Voksne er da vel ikke syke med feber så ofte, kanskje hvert tiende år liksom.

Anonymkode: 11c86...9a7

Jeg er stadig syk med feber, har 3 små barn som smitter meg. Har aldri falt meg inn å være hjemme når allmenntilstanden er bra. Har heller aldri smittet andre voksne. Som voksen tar man hensyn. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Forøvrig anbefaler sjefen min hjemmekontor om man er syk med feber. Så fremt man klarer det såklart. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Så du synes det er like viktig å dra i trampolineparken som det er å gå på jobb? 

Idiotisk sammenligning!

Ikke for meg, men for barna er det jo det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jobb er noe annet 

Hvorfor det? Voksne  kan fint sprite seg og holde avstand på en trampolinepark. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan vet hun at det ikke er smittsomt? Sår hals er vel alltid smittsomt? Feber er jo ikke alltid smittsomt, kommer helt an på grunnen til feber. Men sår hals … det hadde jeg ikke dratt ut med. 

Anonymkode: 50aae...417

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er stadig syk med feber, har 3 små barn som smitter meg. Har aldri falt meg inn å være hjemme når allmenntilstanden er bra. Har heller aldri smittet andre voksne. Som voksen tar man hensyn. 

Hvordan vet du at du ikke smitter andre? 

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Forøvrig anbefaler sjefen min hjemmekontor om man er syk med feber. Så fremt man klarer det såklart. 

Han hadde neppe anbefalt det om dere ikke hadde mulighet til hjemmekontor. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gitt at man regner feber som over 38 grader, ikke vet at det har en ikke-smittsom årsak (typ vaksine), og har en jobb der man ikke bare sitter på kontor alene etc: ja, jeg ville blitt hjemme.

Feber skyldes i de fleste tilfeller aktiv ganske kraftig smittsom sykdom som kollegaer/kunder/elever ikke akkurat ønsker seg. I tillegg er det et tegn fra kroppen om å ta det med ro, så ofte blir man da også fortere frisk. De fleste voksne får vel ikke feber så veldig ofte, lett forkjølelse gir sjeldent ordentlig feber.

Og nå var det jo snakk om trampolinepark, ikke jobb. Veldig unødvendig å smitte noen, og ts må selv få velge om hun ønsker å risikere dette.

Anonymkode: e6949...f85

• Liker 2
  • Nyttig 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...