Gå til innhold

Hva gjør dere med barn som blir lei seg/frustrert/sinte når de gamer pga de ikke får til eller at de taper?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

?

Anonymkode: 12157...ef1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen ting. Kan si at det var leit osv, eller, avhengig av situasjonen, sier slike irriterende ting som øvelse gir mester, tap og vinn med samme sinn osv. Og dersom de er litt utagerende, ber dem roe seg ned. Frustrasjon og andre følelser er lov, men de må kunne beherske seg. 

For så vidt det samme om tapet er på fotballbanen, i ludo eller andre ting de ikke får til/mislykkes i.

Anonymkode: 12d67...d92

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Lar dem lære.

Anonymkode: f4ff6...d66

Skrevet

Finner ut hva som er den egentlige årsaken til sinnet. Muligens har ikke barnet lært å regulere følelsene sine ennå?

Gjest WhisperingWind
Skrevet

Min tiltet i starten. Da måtte vi øve på å regulere følelsene. 

Jeg vet selv hvor frustrerende det er. Har gamet mye selv og hadde perioder der jeg skrek av frustrasjon 🙊😅

Jeg satt meg ned med han og hjalp han. Noen ganger klarte jeg det ikke og det hjalp han å se at det også var vanskelig for meg og vi måtte prøve flere ganger for å mestre det. 

Nå er han såpass klar over at en bare må prøve og feile inntil en klarer det. At skriking og hyling ikke hjelper en å bli bedre. Han blir 8 og når han nå blir frustrert henter han seg inn fordi han har lært og vitnet med meg at han ikke blir bedre av å klikke, men å prøve igjen og igjen og igjen...

AnonymBruker
Skrevet

Ingenting. 

Anonymkode: 8e5a1...55f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...