AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #1 Skrevet 6. juli 2023 Gjøres der før man kommer eller skal det gjøres der? Hva om jeg ikke får ut noe? Synes urinprøve foregår på så stressende udiskret måte de gangene jeg har gjort det (fly rundt med urinen skvulpende i plastbegeret foran både helsepersonell og andre pasienter....) så jeg gruer meg enda mer til avføringsprøve Anonymkode: 12720...dfa
Snuppiluppi84 Skrevet 6. juli 2023 #2 Skrevet 6. juli 2023 Den tar du hjemme. Hvis ikke du er innlagt da. 1
BobbySocks Skrevet 6. juli 2023 #3 Skrevet 6. juli 2023 Du får med sånn glass med spade hjem. Legger masse dopapir i do og bæsjer. Tar spaden og måker litt i glasset. Evnt pinne. Finnes flere typer. Så leverer du det tilbake til legekontoret. 1
Snok1 Skrevet 6. juli 2023 #4 Skrevet 6. juli 2023 Jeg fikk med meg et prøveglass med litt væske i og en vattpinne. Rørte i avføringen med vattpinnen og hadde det i prøveglasset og skrudde igjen og leverte på legekontoret.
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #5 Skrevet 6. juli 2023 Jeg har gjort dette. For å være direkte; jeg dreit på et papir, stakk en ruglete pinne ned i avføringen tre forskjellige steder for så å stikke pinnen tilbake i en liten beholder med en væske. Papiret og avføringen kastet jeg bare i do. Anonymkode: 16bc3...088
Fame Skrevet 6. juli 2023 #6 Skrevet 6. juli 2023 Du får med glass med spade eller glass med vatt pinne, alt ut i fra hva det skal testes for. Så tar du prøven hjemme og leverer den
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #7 Skrevet 6. juli 2023 Bæsj i en eggkartong og ta prøven derfra. Anonymkode: 605e5...3a3
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #8 Skrevet 6. juli 2023 Jeg har en gang sendt en bæsj med posten. En temmelig spesiell ting å gjøre. Kanskje de har gått over til å stikke bomullspinner i avføringen og poste den. Anonymkode: 4c67c...f34 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #9 Skrevet 6. juli 2023 Fame skrev (3 timer siden): Du får med glass med spade eller glass med vatt pinne, alt ut i fra hva det skal testes for. Så tar du prøven hjemme og leverer den Spade? Høres ut som man skal teste hele innholdet i utedoen. Anonymkode: 79f45...93c
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #10 Skrevet 6. juli 2023 Du driter i en påsa og legger den på disken i resepsjonen. Anonymkode: 998a4...edf
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #11 Skrevet 6. juli 2023 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Spade? Høres ut som man skal teste hele innholdet i utedoen. Anonymkode: 79f45...93c Spaden er type 3 cm lang🙄 TS ikke bekymre deg. Jeg gjorde det nettopp hjemme. Du vil få utdelt testene på legekontoret og får forklart hvordan du tar testene hjemme. Enkelte tester kreves at du tar på ulik avføring og enkelte bare på en. Testene holder seg også en stund i glassene etter du har tatt dem så du trenger ikke stresse. Anonymkode: 80d9c...f09
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #12 Skrevet 6. juli 2023 Avføringen skal ikke i kontakt med vannet i do. Så du kan bruke en tom plastboks eller noe. Eggekartong kanskje. Noe du kan kaste rett i restavfallet ute etterpå. Liten pinne som skal stikkes nedi tre forskjellige steder i avføringen. Er du riktig uheldig er det i tillegg tre dager på rad. Kan fryses. Anonymkode: cc91c...c45
Minitroll Skrevet 6. juli 2023 #13 Skrevet 6. juli 2023 Hemo- fec: over 3 eller flere dager. Prøve tas to forskjellige(a) og (b) kalprotektin: beger med blå kork og skje. Skal fylles omlag 50-60% av glasset. helicobacter pylori: beger med blå kork og skje. Fylles ca 50% av glass. pcr tarmpatogene bakterier. Svamp skal borti avføring og knekkes ned i beholder. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå