Gå til innhold

Trangboddhet...

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har bodd trangt tidligere og det var intenst. Å ha soverom på stua var absolutt langt fra bra. Det verste var temperaturen. Å sove i romtemperatur er ille, og skulle jeg ha det kaldt så var det kaldt i hele leiligheten når ungene sto opp. Jeg hadde ingen steder å trekke meg tilbake, bortsett fra på badet. Noen ganger satte jeg meg på do, oppå dolokket, og leste en bok bare for å være noen minutter alene.

Man klarer å bo trangt fordi man må. Men det er ikke noe særlig, det må jeg si

Anonymkode: a3a24...154

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, Sprite said:

Nå kan vel ikke min leilighet på 60 kvm regnes som trangbodd da de to barna mine har hver sine soverom med helt OK størrelse. 
Men den er fortsatt liten,og jeg sover på sovesofa i stua. 
Jeg har ofret meg til stua på sovesofa for å kunne kjøpe mitt eget og gi barna (og meg selv)  den tryggheten en egen bolig gir. Det er jo også en investering. 

Vi har ikke mange ting men vi trives godt og barna har hvert sitt soverom og sin egen plass som jeg anser som det viktigste av alt i dette livet. 

Poenget mitt er at alt funker om man bare prøver og har en riktig innstilling. 
Men det aller viktigste er å få barna med på laget. Hva sier tenåringene dine?

De synes det er synd å gå ned på romstørrelse men er veldig motivert for å fortsette å bo i Oslo og vil heller bo på kollektiv med mamma gratis enn å flytte inn på et annen dyr hybel.

Ts

Anonymkode: 58230...70e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg blitt skilt, måtte jeg også ha bodd trangt. I hvertfall om jeg skulle ha fortsatt å bo i tenåringenes skolekrets. Ville nok forhørt meg nøye med barna mine om de kunne tåle å bo trangt hos meg annenhver uke, eller om vi skulle ha bodd litt mer romslig, men da lengre vekk fra skolen. Deres far ville uansett hatt økonomi til å bo romslig i barnas skolekrets, så potensielt hadde det vært lettere for barna å ta med venner dit. Uansett har jeg ikke tenåringer som henger så mye hjemme hos hverandre, de henger mest ute.

Vil tro at tenåringene har formening om hvor og hvordan de vil bo, og så lenge de forstår at de må bo trangt dersom de fortsatt skal bo nær venner/skole, så tenker jeg det er greit. Det er snakk om noen få år av deres liv.

Anonymkode: e2b59...c66

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

De synes det er synd å gå ned på romstørrelse men er veldig motivert for å fortsette å bo i Oslo og vil heller bo på kollektiv med mamma gratis enn å flytte inn på et annen dyr hybel.

Ts

Om ungdommene dine er over 18 år hadde jeg ikke sovet på stua fordi de vil bo gratis hjemme 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker said:

Om ungdommene dine er over 18 år hadde jeg ikke sovet på stua fordi de vil bo gratis hjemme 

Det vil være det beste for meg faktisk, fordi det blir det største rommet, og er et eget rom med dør som kan lukkes. Dermed får også mor sitt eget rom :)

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...