Gå til innhold

Studie hevder at orkester-musikere er mer attraktive for kvinner

Anbefalte innlegg

Gjest Inverto
Skrevet

Så gamer-tråden min her virket da nogenlunde suksessfull, så her er en annen studie angående musikere.
Hva mener du om denne her? Kjenner du (kvinne) deg igjen i denne konklusjonen? Eller er du uenig?
Husk at orkestermusikk i dag ikke er nødvendigvis den kjedelige klassiske shaiten fra Mozart's era.
Her snakker vi filmmusikk og episk trailer-musikk ala Two Steps from Hell, Epic Score, Audiomachine etc :D 
Sjekk dem opp på Youtube! Førstnevnte ble faktisk grunnlagt av nordmannen Thomas Bergersen

Independent UK artikkel

ClassicFM artikkel

AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, Inverto said:

Husk at orkestermusikk i dag ikke er nødvendigvis den kjedelige klassiske shaiten fra Mozart's era.
Her snakker vi filmmusikk og episk trailer-musikk ala Two Steps from Hell, Epic Score, Audiomachine etc :D

🤦‍♂️

Anonymkode: ef249...13b

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, Inverto said:

Sjekk dem opp på Youtube! Førstnevnte ble faktisk grunnlagt av nordmannen Thomas Bergersen

Nå står det jo i artiklene du lenker til at kvinner liker klassiske musikere, det står ikke at de liker musikere som lager episk trailer-musikk. 

Anonymkode: 862e2...164

• Liker 2
Gjest Inverto
Skrevet

Betegnelsen "klassisk musikk" brukes oftest for all moderne orkestermusikk. Spesifikt: neo-klassisk musikk

Personlig foretrekker jeg betegnelsen orchestral

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo egentlig logisk. Mange av dem som spiller klassisk musikk, er intellektuelle, interessert i kultur, musikk, litteratur, er milde og fornuftige (egen erfaring, da jeg er musiker selv og har vanket i det miljøet siden jeg var fem år gammel). Mange intelligente kvinner med utdanning foretrekker slike menn fremfor "guttastemning"-menn med øl, fotball og pupper som interesse.

Anonymkode: 2c3a5...b16

• Liker 7
  • Nyttig 3
Gjest Inverto
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mange intelligente kvinner med utdanning foretrekker slike menn fremfor "guttastemning"-menn med øl, fotball og pupper som interesse.

Yikes. Den kan jeg si meg enig i

Skrevet

Foretrekker rockere 🤘

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er jo egentlig logisk. Mange av dem som spiller klassisk musikk, er intellektuelle, interessert i kultur, musikk, litteratur, er milde og fornuftige (egen erfaring, da jeg er musiker selv og har vanket i det miljøet siden jeg var fem år gammel). Mange intelligente kvinner med utdanning foretrekker slike menn fremfor "guttastemning"-menn med øl, fotball og pupper som interesse.

Hvor er de milde mennene? 

Anonymkode: c680e...088

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er i hvert fall velkjent at om du som ung spiller i band så er du garantert dame. ;) 

Anonymkode: b56f4...8ec

AnonymBruker
Skrevet

Musikere drar damer ja tror jeg. Det er langt fra alle damer som liker slike menn da, det er en nisje. "Håndverker som liker å gå på ski og topptur" slår nok an hos langt flere, mens orkester-musikere er veldig populære i enkelte miljøer.

Anonymkode: 42077...323

AnonymBruker
Skrevet

De som har mest draget er jo gutta som spiller i korps, da spesielt messingblåserne. Døden er bare noe med å spille marsjer som gjør kvinner spinnville.

Anonymkode: 07465...08b

Gjest Inverto
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Døden er bare noe med å spille marsjer som gjør kvinner spinnville.

Anonymkode: 07465...08b

Imperial March

AnonymBruker
Skrevet
18 hours ago, AnonymBruker said:

Ble veldig usikker på meg selv plutselig. For jeg har utdanning, liker klassisk, liker jazz. liker rock, liker fine viner, liker øl, liker å gå ut med gutta, og syns pupper er flotte 🤣 

Anonymkode: e3822...b5d

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Bare ikke dra frem trombonen på nach.

Anonymkode: f7d09...ac4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner damene godt, jeg. Kunst og kultur og dannelse og nyanser er råsexy.

Anonymkode: 19a03...3f3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Skjønner damene godt, jeg. Kunst og kultur og dannelse og nyanser er råsexy.

Nyanser? ;)

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nyanser? ;)

Estetikk krever nyanser, en halvtone der og en rytme med en spenning i. Samme med bøker, film og bilder. Alt som er tvetydig, uklart og kiler i hjernen😊.

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er forskjell på hva kvinner sier de liker og tiltrekkes av. Og hvem de faktisk går hjem med en lørdagskveld.

Anonymkode: 73564...044

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ble veldig usikker på meg selv plutselig. For jeg har utdanning, liker klassisk, liker jazz. liker rock, liker fine viner, liker øl, liker å gå ut med gutta, og syns pupper er flotte 🤣 

Anonymkode: e3822...b5d

Tenkte på den jeg også, folk kan da like mye forskjellig å det å ha venner, et sexliv og drikke øl er jo ikke så unormalt 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er forskjell på hva kvinner sier de liker og tiltrekkes av. Og hvem de faktisk går hjem med en lørdagskveld.

Anonymkode: 73564...044

Ja, for man kan både fine tonen med noen som er utenfor "smaken" sin, og samtidig ikke være garantert å finne den med noen som kan sies å være innenfor den. Det er komplekst, handler også med hvem som prøver seg, hvordan det gjøres, har man drukket da blir dømmekraften vill osv. Man kan også ønske bare sex, å ikke tenke så langsiktig på fest, at det passer seg med han fyren selv om man ikke har satt seg inn i om man kan ha en framtid med han. Det kan være simple greier

Åsså er det ikke alle som møter opp på den lørdagskvelden heller

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...