Gjest Gjesta Skrevet 13. januar 2006 #1 Skrevet 13. januar 2006 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=300343 Hva syns vi jenter?
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2006 #2 Skrevet 13. januar 2006 21 % av jenter mellom 15 og 19 år er gravide! Disse barna er heeeeelt sikkert planlagt, og iiiiingen har sin egen bestefar eller onkel som pappa......
Malama Skrevet 13. januar 2006 #4 Skrevet 13. januar 2006 Synes, om jeg skrev i en annen tråd om smme tema, synd på jenta. Og alle de andre. Dette er neppe planlagte barn som kommer av babysyke akkurat. Stakkars jenter.
Gjest Gjesta Skrevet 13. januar 2006 #5 Skrevet 13. januar 2006 Hun jeg har her hjemme er tolv år. Syns jeg ser henne som gravid med nummer to................... *skrekk og gru* Hvor er jentenes mødre? Okay, jeg kan til nød gå med på at det kan skje uhell. EN GANG!!
Malama Skrevet 13. januar 2006 #6 Skrevet 13. januar 2006 Hva i all verden mener du? det kan skje uhell en gang? Tror du disse jentene har sex for morro skyld? Hun er 11 år! Det er vel mest sannsynlig overgrep som er bakgrunnen for dette barnet, og det forrige. Slikt skjer gjerne mer enn en gang....
Gjest Gjesta Skrevet 13. januar 2006 #7 Skrevet 13. januar 2006 Hva i all verden mener du? det kan skje uhell en gang? Tror du disse jentene har sex for morro skyld? Hun er 11 år! Det er vel mest sannsynlig overgrep som er bakgrunnen for dette barnet, og det forrige. Slikt skjer gjerne mer enn en gang.... ← Nei nei nei, jeg mener IKKE at elleveåringer har sex for moro skyld. Det jeg mener er at det kan foregår sexmisbruk i det skjulte, uten at mor vet om det, til nød EN GANG!! At mor da ikke tar med seg ungen som gjemmer seg for både brødre, fedre, onkler, besteforeldre og hva det nå måtte være, det er meg en gåte.
Malama Skrevet 13. januar 2006 #8 Skrevet 13. januar 2006 HAr du noe som helst ide om hvordan de lever i fattigdom i dette landet? Hva skulle hun leve av da, en enslig mor med små barn, uten jobb, og ikke akkurat bidrag, kontantstøtte, barnetrygd og sosialpenger tilgjengelig. HVOR skulle de dra? HVA skulle de leve av? Sulte? Eller kanskje prostituere seg da... Blir jo ikke færre babyer av det nei... Når det er slik at 21% av jenter mellom 15 og 19 år er gravide, noen av disse er sikkert gift, men mange av disse barna er resultat av overgrep, så skjønner vi jo at det er et utbredt problem i et fattig land. Og, ikke helt usannsynlig er kanskje mødrene til en del av disse småjentene unge selv, ettersom DE kanskje fikk barn i svært ung alder selv også, og egentlig ikke kjenner et annet liv enn at det er "sånn det er"?
Gjest Bodillen Skrevet 13. januar 2006 #9 Skrevet 13. januar 2006 Nei nei nei, jeg mener IKKE at elleveåringer har sex for moro skyld. Det jeg mener er at det kan foregår sexmisbruk i det skjulte, uten at mor vet om det, til nød EN GANG!! At mor da ikke tar med seg ungen som gjemmer seg for både brødre, fedre, onkler, besteforeldre og hva det nå måtte være, det er meg en gåte. ← De fleste seksuelle overgrep foregår i det skjulte, og jeg kan love deg at det vanligvis foregår mer enn EN GANG... Disse barna er vokst opp i det. De er fanget i en tilværelse med fattigdom og overgrep, de kjenner ikke til noe annet, og de tror det skal være sånn. Mor er antagelig misbrukt selv, kanskje til og med av samme person som misbruker datteren. Mulig at mor også vet hva som foregår. Mulig hun velger å skyve det fra seg fordi det ville være umulig for henne å ta det innover seg. For hvor skal de reise? Hva skal de leve av? Ingen lever under sånne forhold hvis de har andre reelle muligheter.
Carrot Skrevet 13. januar 2006 #10 Skrevet 13. januar 2006 det jeg reagerte like mye på er sitatet som kommer her ; Etter fødselen kommer 11-åringen til å bli plassert i et fosterhjem eller et hjem for alenemødre til hun er 18 år. " Ja NÅ skal hun i fosterhjem eller på andre måter tas vare på..... Hvor var alle de velmenende menneskene første gangen det skjedde? Jeg bare spør jeg altså....
Gjest Bodillen Skrevet 13. januar 2006 #11 Skrevet 13. januar 2006 det jeg reagerte like mye på er sitatet som kommer her ; Etter fødselen kommer 11-åringen til å bli plassert i et fosterhjem eller et hjem for alenemødre til hun er 18 år. " Ja NÅ skal hun i fosterhjem eller på andre måter tas vare på..... Hvor var alle de velmenende menneskene første gangen det skjedde? Jeg bare spør jeg altså.... ← Tror nok ikke barnevernstjenesten i dette landet er like godt utbygd som her hjemme. Men det er jo godt hun endelig blir tatt hånd om.
Floja Felíz Skrevet 13. januar 2006 #12 Skrevet 13. januar 2006 Å herregud!! Stakkars jente!! Hvor blir barndommen av????
Gjest marthepia Skrevet 13. januar 2006 #13 Skrevet 13. januar 2006 Jeg spekulerte når jeg leste dette! 11 år?? Hallo!!? http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=300343
Malama Skrevet 13. januar 2006 #14 Skrevet 13. januar 2006 Det er minst to andre tråder om dette på forumet allerede.... http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=169396&hl= http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=169404&hl=
Gjest marthepia Skrevet 13. januar 2006 #15 Skrevet 13. januar 2006 Det er minst to andre tråder om dette på forumet allerede.... http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=169396&hl= http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=169404&hl= ← Jeg så ikke det jeg! Oppsss! jeg ble så sjokkert at jeg så ikke etter om noen andre hadde skrevet noe om det..
Gjest ¤Humlen¤ Skrevet 13. januar 2006 #17 Skrevet 13. januar 2006 21 % av jenter mellom 15 og 19 år er gravide! Disse barna er heeeeelt sikkert planlagt, og iiiiingen har sin egen bestefar eller onkel som pappa...... ← Eller bror. Huff
Gjest en mor på besøk Skrevet 13. januar 2006 #18 Skrevet 13. januar 2006 Denne ungen bor jo sammen med moren og tre eldre brødre. Do the math... Moren kan ikke bare ta henne med seg og stikke....
Gjest Gjesta Skrevet 14. januar 2006 #19 Skrevet 14. januar 2006 Hvis jeg hadde hatt mistanke om at mitt barn ble misbrukt på noen måte Hvis jeg hadde hatt en niåring som ble gravid og fødte et barn Jeg kan garantere at jeg hadde funnet en løsning for å forhindre flere skader på barnet mitt. Koste hva det koste vil.
Nanne Skrevet 14. januar 2006 #20 Skrevet 14. januar 2006 det er helt sykt, virkelig synd i jenta. OG det er jo for sent å reagere på det nå, hjelpen hun trengte før kom for sent
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå