Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er i uke 35,glemte spørre på kontroll forrige uke men hadde premature rier i uke 28 som de stoppet. Fikk beskjed med å ikke ha samleie osv framover da. Men nå er jeg så langt i svangerskapet at gjør det skade om jeg har samleie nå? De sa at de stopper ikke fødselen om det går igang nå ...

Anonymkode: 1582c...2a7

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor risikere det? Uke 35 er fremdeles prematurt, og babyen har godt av et par uker til inne i livmora for å være bedre rustet for livet.

Anonymkode: 55a6d...1f6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er prematurt frem til uke 37. Hvorfor risikere det? 

Anonymkode: 203bd...f3d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke mye tryggere å føde i uke 35 enn i uke 28, men jeg ville forholdt meg til beskjeden jeg fikk, eller spurt helsepersonell igjen fremfor kvinneguiden om du har veldig lyst på samleie. 

Har selv født et barn i uke 36, og selv om det var friskt og vi var heldige så får barn som er født litt tidlig ofte ekstra strev, så jeg ville ikke gjort noe som kan indusere fødsel før minst uke 37, helst 38.

Anonymkode: 4f4af...628

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Det er prematurt frem til uke 37. Hvorfor risikere det? 

Ok trodde det var fram til uke 34

Anonymkode: 1582c...2a7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Her kan du lese om hva som kan skje i uke 34, og senere: https://stolav.no/behandlinger/for-tidlig-fodte-barn-premature

Bare for å legge til. Premature har høyere risiko for alvorlig gulsot, må ha mange flere prøver, som spesiell hørselstest, blodprøver osv. Og må følges tettere opp i etterkant. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...