Gå til innhold

Rhodos eller Kreta?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva vil dere anbefale?

Jeg er ute etter en rolig ferie, minst mulig folk, og muligheter for å finne et sted ved sjøen å ligge mest mulig i fred. Lite kjas og mas. Slutten av juli eller begynnelsen av august. Skjønner at det nok er endel folk begge steder i disse tider, men hva er det beste alternativet av disse to?

Anonymkode: f35ce...a1c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Rhodos. Bestill deg en dag på båt. Fantastisk. 

Anonymkode: aa0ca...437

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er strendene på Rhodos? Badesko eller fine strender?

Anonymkode: 67f25...cca

Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Hvordan er strendene på Rhodos? Badesko eller fine strender?

Anonymkode: 67f25...cca

På vestsiden er det mest rullesteinstrender, mens østsiden har mange fine sandstrender.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kreta. Flere steder som oppfyller ønskede dine. Kan tipse om Paleochora på sørsiden. 

Anonymkode: c0995...643

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kreta er i alle fall ikke all that and a bag of chips, så av de to, ville jeg forsøkt Rhodos siden jeg ikke har vært der før.

Anonymkode: 34487...7d2

AnonymBruker
Skrevet

Rhodos er magisk 

Anonymkode: edc89...875

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes Kreta er magisk. Har vært i Paleochora to år på rad, helt utrolig fin plass. Mange andre fine småsteder også.

Anonymkode: 5a167...55c

• Liker 2
Skrevet

Må altså signere på Paleochora, og Kreta generelt. Men hold deg laaaangt unna området rundt Platanias. 

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Kreta. Flere steder som oppfyller ønskede dine. Kan tipse om Paleochora på sørsiden. 

• Liker 1
Skrevet

Rhodos. Lei deg bil og kjør til strender med få folk. Mange av dem, særlig på vestkysten. Der er det riktignok litt mye vind også.

Men mange folk her nå og ut fellesferien, så vanskelig å få det helt lungt.

AnonymBruker
Skrevet

Kreta 

Anonymkode: 770db...600

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skal aldri tilbake til Rhodos. Styggeste plassen jeg noen sinne har reist til. Vært på Kreta et par tre fire ganger. Ikke frelst der heller akkurat, men bedre enn Rhodos.

Anonymkode: fadc3...c75

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Paleochora er heeelt fantastisk. Får man ikke hvilepuls der, får man det ikke noen steder.

Anonymkode: c6f5a...159

• Liker 2
Skrevet

Kreta, helt klart

• Liker 1
Skrevet
On 7/7/2023 at 10:28 AM, AnonymBruker said:

Skal aldri tilbake til Rhodos. Styggeste plassen jeg noen sinne har reist til. Vært på Kreta et par tre fire ganger. Ikke frelst der heller akkurat, men bedre enn Rhodos.

Anonymkode: fadc3...c75

La meg gjette … du kom deg aldri vekk fra Faliraki? Du ruslet aldri rundt i middelalderbyen, du besøkte ikke Lindos, Koskinou, Embonas, Salakos, Gennadi eller andre landsbyer?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kreta har finere strender så jeg vil anbefale å dra dit. Jeg har vært der tre ganger, men bare en gang på Rhodos..

Anonymkode: ce7c7...649

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vil også anbefale Paleochora på Kreta. Sørsiden av Kreta er generelt lite utbygget, og man kan ikke kjøre langsmed hele sørsiden, men Paleochora er en koselig liten landsby i sørvest. Mulighet for dagsturer med båt til Elafonissi (fantastisk strand - med mye folk), Gavdos (øy sør for Kreta) og Loutro (idyllisk liten landsby uten vei inn). Stor, fin sandstrand i byen og godt et par steinstrender på andre siden. Massevis av gode restauranter. Rolig stemning: Det er jo en god del turister, men man kommer ikke dit uten å dra dit ens ærend, så det er betraktelig roligere enn de aller fleste alternativer på både Kreta og Rhodos.

Ligg for alt i verden unna området vest for Chania på nordsiden. Det er maks turistico. Og det er jo helt greit, jeg mener ikke at alle skal skygge unna, men ut fra kriteriene TS beskriver er det vanskelig å komme lengre unna. 

Egentlig tror jeg det blir en god del roligere av å fly ned til f.eks. Santorini (ja, der går man i kø, det vet jeg) og så ta en ferge til en øy uten flyplass. Jeg tror også Karpathos, som det går direktefly til fra Oslo, har en del roligere landsbyer enn de fleste på Kreta og Rhodos. Men av de to du nevner ville jeg valgt sørsiden av Kreta.

Anonymkode: 666e2...708

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...