AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #1 Skrevet 6. juli 2023 Skal kjøpe en vognpose til baby da vi tenker å ta henne med på telttur i sommer når hun er 3-4 måneder gammel. Vi lurte på om vi skulle kjøpe Voksi Urban, så vi også kan bruke denne på vintertid (bor i Oslo området). Kan Voksi Urban bli for varm å bruke i sommer til å sove i telt, burde vi isåfall kjøpe en vognpose til høst eller mildere vintre? Anonymkode: 7fca9...ffc
Vegglampe Skrevet 6. juli 2023 #2 Skrevet 6. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Skal kjøpe en vognpose til baby da vi tenker å ta henne med på telttur i sommer når hun er 3-4 måneder gammel. Vi lurte på om vi skulle kjøpe Voksi Urban, så vi også kan bruke denne på vintertid (bor i Oslo området). Kan Voksi Urban bli for varm å bruke i sommer til å sove i telt, burde vi isåfall kjøpe en vognpose til høst eller mildere vintre? Anonymkode: 7fca9...ffc Jeg ville ha tatt med vinterpose på telttur ja. Det blir kaldt om natta. Men det er også veldig viktig med liggeunderlaget. Det blir kaldt på bakken. 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #3 Skrevet 6. juli 2023 Som vestlending kan jeg si at jeg opplever voksi urban som hakket for varm vinterstid her, så jeg ville tippet at den blir i varmeste laget. ville sett meg om etter en brukt og rimelig helårsspose, og så et godt poeng Vegglampe kommer med: et skikkelig liggeunderlag! Anonymkode: 250f1...250
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #4 Skrevet 6. juli 2023 Vegglampe skrev (19 minutter siden): Jeg ville ha tatt med vinterpose på telttur ja. Det blir kaldt om natta. Men det er også veldig viktig med liggeunderlaget. Det blir kaldt på bakken. AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Som vestlending kan jeg si at jeg opplever voksi urban som hakket for varm vinterstid her, så jeg ville tippet at den blir i varmeste laget. ville sett meg om etter en brukt og rimelig helårsspose, og så et godt poeng Vegglampe kommer med: et skikkelig liggeunderlag! Anonymkode: 250f1...250 Takk for svar Vi hadde tenkt å bruke lammeskinn som liggeunderlag, tror dere det er varmt nok? Anonymkode: 7fca9...ffc
Vegglampe Skrevet 6. juli 2023 #5 Skrevet 6. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Takk for svar Vi hadde tenkt å bruke lammeskinn som liggeunderlag, tror dere det er varmt nok? Anonymkode: 7fca9...ffc Nei. Dere bør ha noe mere. Jeg ville ha brukt sånn type gammeldags liggeunderlag, de som selges nå isolerer bra på bakken. Lammeskinn oppå og så vinterpose. 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #6 Skrevet 6. juli 2023 Vegglampe skrev (5 minutter siden): Nei. Dere bør ha noe mere. Jeg ville ha brukt sånn type gammeldags liggeunderlag, de som selges nå isolerer bra på bakken. Lammeskinn oppå og så vinterpose. Takk for input Anonymkode: 7fca9...ffc
Vegglampe Skrevet 6. juli 2023 #7 Skrevet 6. juli 2023 Jeg bor på Østlandet, hadde også voksi urban på vinteren. Jeg personlig hadde ikke gått til innkjøp av noe mellompose mellom sommer og vinter. Da er det bedre å ha med ullpledd (sånn type man har hengende på sofan.) og legge over barnet enn å snurpe igjen posen. Nå har jeg også tatt forbehold om at det ikke blir tropevarme. Her er det 12 grader nå, rått og regn. Det er kaldt. Det er selvsagt noe annerledes om det blir skikkelig varmt.
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #8 Skrevet 6. juli 2023 Vegglampe skrev (1 minutt siden): Jeg bor på Østlandet, hadde også voksi urban på vinteren. Jeg personlig hadde ikke gått til innkjøp av noe mellompose mellom sommer og vinter. Da er det bedre å ha med ullpledd (sånn type man har hengende på sofan.) og legge over barnet enn å snurpe igjen posen. Nå har jeg også tatt forbehold om at det ikke blir tropevarme. Her er det 12 grader nå, rått og regn. Det er kaldt. Det er selvsagt noe annerledes om det blir skikkelig varmt. Ja det høres lurt ut. Ved varme netter kunne man kanskje erstattet ullpleddet med et helseteppe for eksempel? Men voksi urban har glidelåser på siden hvis jeg har forstått riktig? Hvordan vil det funke eventuelt med å legge et pledd over åpen pose? Var du fornøyd med voksi urban til bruk på vintertid? Anonymkode: 7fca9...ffc
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #9 Skrevet 6. juli 2023 Så lenge det er over 14 grader på natta bør dere heller bruke en vårpose. La heller baby ha på seg ulldress inni posen og evt. et ullpledd. Voksi Urban er en veldig tett pose, så dere risikerer jo at baby koker der inne, særlig hvis teltet står sånn at det får kvelds/morgensol på seg. Anonymkode: 69c68...e75 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #10 Skrevet 6. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Så lenge det er over 14 grader på natta bør dere heller bruke en vårpose. La heller baby ha på seg ulldress inni posen og evt. et ullpledd. Voksi Urban er en veldig tett pose, så dere risikerer jo at baby koker der inne, særlig hvis teltet står sånn at det får kvelds/morgensol på seg. Anonymkode: 69c68...e75 Ja, vurderer easygrow nord etter å ha gjort litt research. I den kan man ha sommerdyne innlegg og slipper dermed å kjøpe to vognposer Anonymkode: 7fca9...ffc
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #11 Skrevet 6. juli 2023 Det spørs jo hvor dere skal telte men jeg synes det høres alt for varmt ut med vinter-pose på sommeren selv om man sover ute.. Jeg syntes den posen begynte å bli for varm i sittedelen i vogna når det ble noen varmegrader (hadde ikke Voksi men en som var like varm omtrent). Ville heller hatt tynnere pose og regulert med klær etter temperaturen.. Anonymkode: 2d330...976
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå