Gå til innhold

Ta med mat i innsjekket bagasje på fly?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en del matintoleranser, og det letteste for meg er dermed å ta med meg en del mat hjemmefra. Men hvordan reagerer feks hermetikk (i papirboks, ikke metall) på fly?

Noe spesielt jeg bør tenke på?

Anonymkode: e3247...e22

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det går helt fint. Bagasjen til mannen min ble kontrollert en gang da vi hadde kjøpt med en god del spesialmel fra utlandet 🤣,  men det var ikke noe problem. Det eneste du må passe på, er type ikke ta med poteter til Norge så lurt å lese hvilke regler som gjelder for det bestemte landet, om det er snakk om reiser til/fra utlandet. Innenlands null problem.

Anonymkode: 5b67a...9ca

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke ta med noe som er flytende eller smørbart. Ellers går det helt fint. 

Jeg kjøper ofte gode oster med mer fra utlandet, og legger det alltid i handbagasje i stedet for å risikere en koffert på avveie der de får "godgjøre" seg noen dager. 

Anonymkode: af168...5c5

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du kan ikke ta med noe som er flytende eller smørbart. Ellers går det helt fint. 

Jeg kjøper ofte gode oster med mer fra utlandet, og legger det alltid i handbagasje i stedet for å risikere en koffert på avveie der de får "godgjøre" seg noen dager. 

Det kommer vel an på hvor du skal... Jeg har flydd innenlands med tubeost mange ganger, og det er vel ganske nærme smørbart? Og hvorfor ikke flytende? Du fikk med deg at det er innsjekket bagasje det snakkes om her og ikke håndbagasje? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hun spør om innsjekket bagasje, da kan hun fint ta med så mye flytende hun vil. Jeg har alltid kofferten halvfull når jeg reiser fra Norge til her jeg bor. Det er aldri noe problem. Leit om kofferten blir borte i flere dager da, jeg har jo mer fersk laks og sånn 😅

Også må TS lese seg opp på regler for det landet. I noen land er det streng forbudt å ta med en god del varer, men innenfor EU går det som regel helt greit.

Anonymkode: 37127...16b

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke noe problem å ta med mat i innsjekket bagasje. Er de i tvil, så vil de sjekke bagasjen din på gate sammen med deg.

Anonymkode: d0dbd...46d

AnonymBruker
Skrevet

Ingen problem å ta med i innsjekket bagasje.

Hvis du reiser utenlands er det viktig ar du sjekker om du har lov å ta med maten gjennom tollen.

Anonymkode: b4381...177

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...