AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #1 Skrevet 6. juli 2023 Fleste kvinner er jo ekstremt konfliktskye, da blir det meste i livet vanskelig 😅. Fin artikkel: https://www.kk.no/livet/skal-man-dele-regningen-pa-restaurant-eller-1/79762799 - Flere og flere synes det er ubehagelig å gå ut med venninne sine. Anonymkode: 2350b...5ef
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #2 Skrevet 6. juli 2023 Dette tror jeg er mest utslag av journalistens idétørke. Kanskje hun har plukket opp temaet på KG? Hender noen får problemer med sånt, men i disse trådene er man som regel ganske enige: 1) - Det er vanligst at alle betaler for dermt de selv har spist/drukket 2) - Har man bestilt omtrent det samme, kan man dele regningen på antall personer 3) - Har man bestilt til veldig ulik pris, bør man gå for nr 1. I de tilfeller der folk foreslår løsning nr 2, må den som er uenig si fra! De fleste husker det de selv kjøper, men holder ikke alltid regning med andres/husker ikke, eller tenker ikke over det, og vil gå for løsning 2 fordi det er enklest, (Og den som sitter og ikke tør si at hun bestilte vann for å spare, og ikke vil spleise på andres vin, glemmer å tenke på at hun som vil dele regninga likt har dyskalkuli….haha, neids, men satt på spissen.)) Ikke ta ting i verste mening, men vær ærlig og si fra at du vil betale bare ditt, så går det så bra så! Det går også an å si fra etter at man har bestilt, men før man for regninga: «Det er såå hyggelig å gå ut, men jeg må se på prisene i menyen, og tenke litt over hva jeg bestiller. Alt er så dyrt nå, og jeg vil gjerne ha råd til å gå jt og treffe folk, så derfor gjør jeg det litt økonomisk!» — eller noe sånt. Anonymkode: 7b702...70e 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #3 Skrevet 6. juli 2023 Man betaler da for det man selv har spist og drukket. Enkelt og greit. Anonymkode: d9b22...90d 4 2
Avopasia Skrevet 6. juli 2023 #4 Skrevet 6. juli 2023 Det aller enkleste er å ta regningen annenhver gang så fremt en av partene ikke utnytter dette og bruker mye mer penger enn det de ellers ville ha gjort dersom de betalte selv. En av partene kan også betale, og den andre kan vippse over det maten deres kostet. Man kan også bare splitte det 50/50. Jeg syntes ikke menn behøver å spandere på venninnene sine. Man kan enkelt bli enige om å ta regningen annenhver gang eller splitte den seg imellom. Jeg skjønner ikke hvorfor dette må bli en sak.
Phoenix Heart Skrevet 6. juli 2023 #5 Skrevet 6. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Man betaler da for det man selv har spist og drukket. Enkelt og greit. Anonymkode: d9b22...90d Nettopp.
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #6 Skrevet 6. juli 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Fleste kvinner er jo ekstremt konfliktskye, da blir det meste i livet vanskelig 😅. Fin artikkel: https://www.kk.no/livet/skal-man-dele-regningen-pa-restaurant-eller-1/79762799 - Flere og flere synes det er ubehagelig å gå ut med venninne sine. Anonymkode: 2350b...5ef Jasså. Hvor har journalisten den informasjonen fra? Tipper hun har funnet på det selv for å forsøke å gjøre saken mer interessant. Fake news, og dårlig arbeid fra journalistens side. Anonymkode: 9709f...ee5
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #7 Skrevet 6. juli 2023 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Man betaler da for det man selv har spist og drukket. Enkelt og greit. Anonymkode: d9b22...90d Helt enig. Men så er det noen som skal "betale neste gang".... Anonymkode: 2350b...5ef
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #8 Skrevet 6. juli 2023 Avopasia skrev (42 minutter siden): Det aller enkleste er å ta regningen annenhver gang så fremt en av partene ikke utnytter dette og bruker mye mer penger enn det de ellers ville ha gjort dersom de betalte selv. En av partene kan også betale, og den andre kan vippse over det maten deres kostet. Man kan også bare splitte det 50/50. Jeg syntes ikke menn behøver å spandere på venninnene sine. Man kan enkelt bli enige om å ta regningen annenhver gang eller splitte den seg imellom. Jeg skjønner ikke hvorfor dette må bli en sak. Alle vil jo ikke ta regningen annenhver gang da. Anonymkode: 2350b...5ef
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #9 Skrevet 6. juli 2023 Flott at de som bruker sommeren på å skrive agurknytt får litt oppmerksomhet da 😅 Enten deler vi bare likt. Eller så tar en regningen og sender vippskrav etter å ha gått gjennom den. Eller så kan restauranten splitte for oss. Vi ser bare an hvor likt vi har spist/drukket, og hvor mange vi er. Har aldri vært noe stress. Anbefaler deg å komme ut i det virkelige liv og se hvordan det er. I stedet for å tro på alt du leser på nett. Anonymkode: 59769...4aa
Hoppetaujenta Skrevet 6. juli 2023 #10 Skrevet 6. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Man betaler da for det man selv har spist og drukket. Enkelt og greit. Anonymkode: d9b22...90d Javisst, dette er en selvfølge syns jeg. Man ber om hver sin regning og de fleste klarer å holde styr på hvor mye eget inntak koster, plusser på litt ekstra i driks og så er saken løst. Ikke et problem. Det er egentlig en rar skikk folk visstnok har lagt seg til når de skal leke storkarer og betale for hele bordet. De som vil det og har råd til det; vær så god...men resten av oss gjør ikke sånt. 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #11 Skrevet 6. juli 2023 Betaler selv for den maten en bestiller Anonymkode: c9b9a...e11 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #12 Skrevet 6. juli 2023 Når jeg er ute å spiser med venner betaler jeg for min mat og det jeg har drukket. Deler ikke regningen likt når alle bestiller ulik mat og drikker ulikt Anonymkode: 1f46d...2da 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #13 Skrevet 6. juli 2023 Her er og har alltid normen vært at man betaler for det man selv har spist og drukket. Unntaket er for eksempel om vi bestille pizza deler vi ikke regningen etter hvem som har spist x antall stykker, men på antall personer som delte 😅 veldig urettferdig om en person bestiller noe billig og vann fordi de vil spare men ender med å måtte spleise på den andres dyre middag med drikke til. Anonymkode: 92cd7...de1 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #14 Skrevet 6. juli 2023 Vi gjør det noen ganger i utlandet og jeg irriterer meg hver gang. Jeg har ikke 3 retters og konjakk til kaffen. Jeg spiser som regel en rett + 2-3 glass vin. Gidder ikke betale dobbelt av det jeg faktisk har spist! Så jeg sier ifra at jeg betaler for meg. Anonymkode: 517cf...8ee 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #15 Skrevet 6. juli 2023 Jeg gidder faktisk ikke å betale for andres mat så lenge jeg ikke har sagt at jeg skal spandere! Så regningen må fint splittes eller så må de lage regninger til hver enkelt gjest! Anonymkode: 03024...d96 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #16 Skrevet 6. juli 2023 Nei, når livet blir så komplisert er det kanskje best og holde seg hjemme.. Anonymkode: 7e39a...c65
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #17 Skrevet 6. juli 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Helt enig. Men så er det noen som skal "betale neste gang".... Anonymkode: 2350b...5ef Aldri opplevd. Uansett ikke mitt problem, jeg har bare nok til meg og hvis de har glemt kortet får de vippse først 🤗. Anonymkode: d9b22...90d
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #18 Skrevet 6. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nei, når livet blir så komplisert er det kanskje best og holde seg hjemme.. Anonymkode: 7e39a...c65 Du betaler gladelig andres drinker og retter på restaurant? Anonymkode: 517cf...8ee
Topsi Skrevet 6. juli 2023 #19 Skrevet 6. juli 2023 Det er så selvsagt at en betaler for seg selv med mindre en har sagt noe annet på forhånd. Så enkelt
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #20 Skrevet 6. juli 2023 Betaler for meg selv ja...Det å betale annenhver gang fungere absolutt ikke,da jeg er ute med litt forskjellig folk. Er heller ikke konfliktsky og ikke redd for å si at jeg betaler for meg. Jeg bestiller ofte drinker som koster litt mere enn en cola og andre skal da ikke betale for det! Anonymkode: 7255e...cfa 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå