Gå til innhold

Sokkesko til de minste?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Barnet vårt har ikke begynt å gå enda og begynner i barnehage. Det står på innkjøpsliste Cherrox og gummistøvler. Men blir ikke det veldig tungt for en som ikke går? Ville dere heller kjøpt slike? https://www.barnashus.no/reima/hiipii-booties-3de463e4 eller er det best med sko? Hvordan løste dere det?

Takk! 

Anonymkode: 47ffe...97f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøper ikke sko før hun går stødig ute :) vi har regnsokker fra kattnakken og er veldig fornøyd

Skrevet

Sånne bare faller av når de krabber, det er ingen vits. 

AnonymBruker
Skrevet
Heln skrev (14 minutter siden):

Kjøper ikke sko før hun går stødig ute :) vi har regnsokker fra kattnakken og er veldig fornøyd

Opplever du at de faller av når de krabber? 

AnonymBruker
Skrevet
Surriball skrev (10 minutter siden):

Sånne bare faller av når de krabber, det er ingen vits. 

Så det er bedre de har på seg tunge sko de ikke kan gå i? Oppriktig spørsmål, jeg aner ikke hva som er riktig. Ser bare at det blir ikke noen umiddelbar gåing her :) og hvordan gjøre det best. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Så det er bedre de har på seg tunge sko de ikke kan gå i? Oppriktig spørsmål, jeg aner ikke hva som er riktig. Ser bare at det blir ikke noen umiddelbar gåing her :) og hvordan gjøre det best. 

Nei, alternativet er lette sko de ikke blir våte i.... 🙈 

AnonymBruker
Skrevet
Surriball skrev (1 minutt siden):

Men det blir jo regn og kaldt, snø og vinter? Har du forslag til lette og isolerende sko?

AnonymBruker
Skrevet
Surriball skrev (2 minutter siden):

Cherrox er alle tunge sko vil jeg si. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Opplever du at de faller av når de krabber? 

Nei det har aldri skjedd. Støvlene derimot faller av under krabbing :) 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Cherrox er alle tunge sko vil jeg si. 

Nei, nå må du gi deg. Cherrox er lette. Og det finnes lettere alternativer enn det. 

Alle fotposer mine to barn har gått med har ramlet av ved krabbing. De eneste situasjonene det har vært kjekt å ha fotposer i er når man har dem i bæresele eller nedi vogna. 

Jeg har enkelt og greit tatt på barna mine cherrox (og lignende merker) eller lette vintersko når det har vært vinter, og goretex joggesko på høst/vår. De er uansett lite ute i barnehagen med de aller minste når det er dårlig vær, fordi det er mye påkledning og lite moro for barna. Det blir mest skriking fordi de uansett ikke klarer å bevege seg noe særlig. Det er mye lettere når været er godt og det er varmere ute sånn at det holder med parkdress. 

Mine unger har sittet lite på bakken og krabbet rundt når det er grisevått eller veldig kaldt. Da har de grått. Vi har heller gått oss turer, husket og brukt sklie og akebrett, men krabbing og utforsking med svære votter osv har funka dårlig. 

Ergo er behovet for disse fotposene minimalt. Bortkasta penger. Legg den i gode sko i stedet. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi brukte sokkesko i barnehagen før han kunne gå, funket veldig fint. Hadde også et par tynne skinntøfler som var fine når det var tørt ute. Noe liknende disse

Screenshot_20230706_091326_Chrome.jpg

Anonymkode: 5d59a...456

AnonymBruker
Skrevet

"Dunsokker" har funket fint her, frem til de begynte å reise seg opp og gå litt med hjelp😊 

Har ikke falt av, er sikret med borrelås og strikken i dressen.

Anonymkode: 43c92...de4

AnonymBruker
Skrevet
Surriball skrev (1 time siden):

Nei, nå må du gi deg. Cherrox er lette. Og det finnes lettere alternativer enn det. 

Alle fotposer mine to barn har gått med har ramlet av ved krabbing. De eneste situasjonene det har vært kjekt å ha fotposer i er når man har dem i bæresele eller nedi vogna. 

Jeg har enkelt og greit tatt på barna mine cherrox (og lignende merker) eller lette vintersko når det har vært vinter, og goretex joggesko på høst/vår. De er uansett lite ute i barnehagen med de aller minste når det er dårlig vær, fordi det er mye påkledning og lite moro for barna. Det blir mest skriking fordi de uansett ikke klarer å bevege seg noe særlig. Det er mye lettere når været er godt og det er varmere ute sånn at det holder med parkdress. 

Mine unger har sittet lite på bakken og krabbet rundt når det er grisevått eller veldig kaldt. Da har de grått. Vi har heller gått oss turer, husket og brukt sklie og akebrett, men krabbing og utforsking med svære votter osv har funka dårlig. 

Ergo er behovet for disse fotposene minimalt. Bortkasta penger. Legg den i gode sko i stedet. 

Åj, slapp av. Jeg har løftet en god del cherrox nå, og syns de er tunge. Jeg kan ikke se for meg det er behagelig å krabbe rundt i. Men takk for at du deler erfaringene dine. 

Skrevet

Her har vi hatt erfaring med at de fort faller av. Men finnes jo mange typer så noen sitter sikkert bedre enn andre.

Skrevet

vi brukte sånn i barnehagen så lenge han ikke gikk og fungerte veldig bra..de var litt skeptisk i barnehagen først men etter og brukt de litt var de enig i at de fungerte bra, falt ikke av...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...