Gå til innhold

Er converseskonorways.com scam?

Anbefalte innlegg

Hei! Bestilte nettopp noen nye sko fra https://www.converseskonorways.com . Da jeg mottak e-post så kom det i søppelpost? Og selve mailen var litt "rar".

Due to the foreign exchange rate, the amount displayed on your statement might be a little bit different from the real price. Please note "securityseyes.com" will be displayed on your credit card statement instead of the website from which you purchased the mentioned product.It's just used for sending bill statement by the seller's payment processor as a tool.

Er dette scam? Skoene kostet ca det kostet på andre nettsiden, men fant bare ikke størrelsen. Jeg søkte bare på converse og en av de sidene kom først, så tenkte jo automatisk ikke at det er scam? Og siden ser profesjonell ut. Hjelp😳

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1694315-er-converseskonorwayscom-scam/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oh, butikken er opprettet i 2023.

Sketchy nettadresse, utgir seg for å være rettet mot Norge, men har .com adresse.

"kontakt oss" fører til et kontaktskjema, ingen detaljer.

"Retur" gir bare en standard-greie, men ingen informasjon om _hvordan_ du opprette en retursak.

Registrar alibaba Singapore

Dette er scam. Ta kontakt med kortutsteder/bank for å stoppe betaling/melde inn svindel sak.

• Liker 1
  • Nyttig 2

Annonse

Veldig lett å være etterpåkloke her, ser jeg. Denne siden var en av de første som kom opp når jeg ville bare ha noen nye sko. Jeg har kontaktet banken og ting har ordnet seg. Trenger ikke påminnelser om at jeg burde ha skjønt det før - hjelper ikke når skaden allerede har skjedd. Mange skandinaviske nettsider som ikke er svindel kan bruke .com, som Nelly.com, for eksempel.

Takk for ellers de hjelpsomme kommentarene☺️

Endret av Henriette3444
AnonymBruker
13 minutter siden, Henriette3444 said:

Veldig lett å være etterpåkloke her, ser jeg. Denne siden var en av de første som kom opp når jeg ville bare ha noen nye sko. Jeg har kontaktet banken og ting har ordnet seg. Trenger ikke påminnelser om at jeg burde ha skjønt det før - hjelper ikke når skaden allerede har skjedd. Mange skandinaviske nettsider som ikke er svindel kan bruke .com, som Nelly.com, for eksempel.

Takk for ellers de hjelpsomme kommentarene☺️

De har som regel .com/no feks: nelly.com/no

Anonymkode: 01f9f...b3e

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...