Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye av hvert plagg til baby hadde du i de ulike størrelsene? :) Jeg har termin i slutten av september, såvidt begynt å kjøpe inn litt klær nå. Hva er kjekt å ha? 

Anonymkode: a4c05...395

AnonymBruker
Skrevet

En ulldress, type lanullva, til vogn og bilkjøring. En tynn lue og en litt tjukkere. Ullsokker og ett par votter. 

ullbody og ullstrømpebukser kan du kjøpe flere av når du vet om baby tåler ull. 

i starten kan det bli mye søl så noen av hver del, body, bukse, strømpe er kjekt. Kjøp Påstell sitronvask for uhellene. 

Sjekk finn, er så mye fine babyklær til salgs ! 🌱

Anonymkode: 0e85d...e68

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Fikk i slutten av september selv. Brukte utelukkende body+strømpebukser i bomull. Ca 10 body og 5 strømpebukser i hver str tenker jeg. Hadde 1 sett i ull til de kaldeste dagene fra nov/des.

Når vi skulle ut brukte vi hentesett i ull eller ulldress (hadde litt forskjellig tykkelser osv) + vognpose. Enkelt og greit 🙂

Anonymkode: 75f4d...3aa

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes mye mindre enn det man skulle tro. Vi hadde også gulpebaby, men det er først når han begynte spise fast føde at jeg skjønte hvor mye klær man trenger. 

Anonymkode: 9df39...868

AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig vanskelig å spå hvor mye du trenger. Noen babyer må skiftes mange ganger om dagen pga gulp og bleielekkasjer. Andre blir knapt skitne. Mange foreldre foretrekker omslagsbodyer på så små, andre (som meg) syns det er noe herk med alle knappene og mye lettere å løfte en vanlig body over hodet. Noen foretrekker strømpebukser, andre bukser. Noen bruker str 50 i to måneder, andre går rett på 56 eller til og med 62.

Anbefaler å kjøpe inn litt forskjellig, gjerne brukt, og så supplerer du når du ser hva dere foretrekker og hva slags baby du får 😊

Der du ikke trenger er søte hettegensere, kjoler, sko, yttertøy og sånt. Kommer langt med bodyer, strømpebukse/bukse og noen luer. Mest sannsynlig ligger baby godt nede i en vognpose når du er utendørs. 

Anonymkode: c3720...a48

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kommer helt an på babyen. Min første bytte jeg tøy på fordi det var gøy å bytte antrekk, ikke fordi det ble skittent noengang. Min andre gulpet ekstreme mengder, og hun bæsjet gjennom bleier og klær daglig. Så hun måtte byttes på flere ganger daglig. 

Anonymkode: f15e3...050

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er veldig vanskelig å spå hvor mye du trenger. Noen babyer må skiftes mange ganger om dagen pga gulp og bleielekkasjer. Andre blir knapt skitne. Mange foreldre foretrekker omslagsbodyer på så små, andre (som meg) syns det er noe herk med alle knappene og mye lettere å løfte en vanlig body over hodet. Noen foretrekker strømpebukser, andre bukser. Noen bruker str 50 i to måneder, andre går rett på 56 eller til og med 62.

Anbefaler å kjøpe inn litt forskjellig, gjerne brukt, og så supplerer du når du ser hva dere foretrekker og hva slags baby du får 😊

Der du ikke trenger er søte hettegensere, kjoler, sko, yttertøy og sånt. Kommer langt med bodyer, strømpebukse/bukse og noen luer. Mest sannsynlig ligger baby godt nede i en vognpose når du er utendørs. 

Anonymkode: c3720...a48

Akkurat! Ikke hettegenser og  jeans! 

Anonymkode: 0e85d...e68

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes vi har for mye. Også er det ikke sånn at man plutselig en dag begynner å bruke en str større også må man rydde vekk alt annet under den str. Baby har begynt med 62 nå, men bruker fremdeles mye 56. Bruker til og med noe i str 50. Det er så stor forskjell mellom de forskjellige merkene. 

Vi arvet noen klær, men jeg har også kjøpt litt. For jeg tenkte også at jeg burde ha så og så mange av hvert plagg. Men baby bruker fremdeles str 56 i pysjer fra H&M, og de har vi en del av. Men har omtrent like mange i str 62, som hun også passer inn i. Så vi har liksom dobbelt opp. Noen av de i 62 er fra et annet merke og er små i størrelsen, så de blir nok pakket vekk sammen med H&M-pysjene når de er for små! 

Vi har ikke så mye i 72, men jeg har bestemt meg for å vente og se det an hva baby faktisk trenger da. 

Greit å kjøpe inn litt i hver størrelse, men se det litt an etterhvert som barnet vokser.

Så spørs det hvor ofte du tenker at du gidder å vaske og. Har du ikke noe imot å vaske ofte, trenger du færre klær. Og har du ikke en gulpebaby så slipper du å vaske like mye. Samtidig så må man heller ikke skifte hver bidige gang ungen gulper. Jeg har en gulpebaby, her går vi rundt med gulp på klærne alle tre om vi bare er hjemme. 

Anonymkode: 5eb70...464

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...