Gå til innhold

Saus til Fiskepinner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha fiskepinner, poteter og grønnsaker til middag. (originalt, jeg vet :ler:)

Jeg har matfløte, persille, buljong og andre diverse basisvarer... Men hva er det egentlig som passer til fiskepinner?

Sandefjordsmør?

Forslag til andre sauser og eventuelle oppskrifter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi kjøpte en ferdigsaus en gang som jeg ikke husker navnet på nå... Noe på r...? Den så litt bernaise-aktig ut, men passet til fisk. Det var faktisk veldig godt og ga litt "klasse" til fiskepinnene. Den blir sikkert bedre om du lager den selv, da:-)

Skrevet

Bernaise saus er godt til, ulike fiskesauser er godt, og de har noen kalde rømmesauser (pulver man blander i rømme) som er godt til.

Skrevet

Lag en rømmesaus(kald) av rømme(evt bland oppi litt majones), opphakket sylteagurk, kapers, salt og pepper, litt sukker og litt sitron/eddik.

:)

Fiskepinner er digg!

Skrevet

Jeg synes søt chilisaus er godt til fiskepinner. Fiskepinner er såpassnøytralt at du kan ha en hvilken som helst saus til. Ta den du liker best.

Skrevet

Bernaise til fiskepinner? *kvalm* Da synes jeg remulade (eller vanlig majones) eller kald rømmesaus høres best ut.

Skrevet
Bernaise til fiskepinner? *kvalm* Da synes jeg remulade (eller vanlig majones) eller kald rømmesaus høres best ut.

hvorfor kvalm av bernaise til fiskepinner? Det er en fiskesaus opprinnelig, og det er jo nesten som en varm remulade, bare litt forskjell i krydder. Estragon kontra kapers og sylteagurk.

Skrevet

Bruker også søt chilisaus til fiskepinner. Spiser som oftes fiskepinner med ris og grønnsaker og da passer det bra! Syrlig sitronsaus er også godt.

Skrevet (endret)
hvorfor kvalm av bernaise til fiskepinner? Det er en fiskesaus opprinnelig,

Vel, fersk fisk og fiskepinner er ikke akkurat sidestilt i mine øyne.

Men folk kan selvsagt spise akkurat det som passer dem. ;)

Endret av Arkana
Skrevet

Vel, fiskepinner er verken sunt eller råflott. Men billig er det ;)

Skrevet

Jeg bruker sweet chilisaus, rømme eller ketchup på.

Skrevet

Her hjemme bruker vi Iduns Ravigotte saus på! Barna også - anbefales!!

Skrevet

Jeg bruker sur-søt saus eller vanlig dressing...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...