Sniglå Skrevet 13. januar 2006 #1 Skrevet 13. januar 2006 Skal ha fiskepinner, poteter og grønnsaker til middag. (originalt, jeg vet ) Jeg har matfløte, persille, buljong og andre diverse basisvarer... Men hva er det egentlig som passer til fiskepinner? Sandefjordsmør? Forslag til andre sauser og eventuelle oppskrifter?
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2006 #2 Skrevet 13. januar 2006 Vi kjøpte en ferdigsaus en gang som jeg ikke husker navnet på nå... Noe på r...? Den så litt bernaise-aktig ut, men passet til fisk. Det var faktisk veldig godt og ga litt "klasse" til fiskepinnene. Den blir sikkert bedre om du lager den selv, da:-)
Gjest Sabia Skrevet 13. januar 2006 #3 Skrevet 13. januar 2006 Bernaise saus er godt til, ulike fiskesauser er godt, og de har noen kalde rømmesauser (pulver man blander i rømme) som er godt til.
Shoegal Skrevet 13. januar 2006 #4 Skrevet 13. januar 2006 Lag en rømmesaus(kald) av rømme(evt bland oppi litt majones), opphakket sylteagurk, kapers, salt og pepper, litt sukker og litt sitron/eddik. Fiskepinner er digg!
Gjest gjest1 Skrevet 13. januar 2006 #5 Skrevet 13. januar 2006 Jeg synes søt chilisaus er godt til fiskepinner. Fiskepinner er såpassnøytralt at du kan ha en hvilken som helst saus til. Ta den du liker best.
Arkana Skrevet 13. januar 2006 #7 Skrevet 13. januar 2006 Bernaise til fiskepinner? *kvalm* Da synes jeg remulade (eller vanlig majones) eller kald rømmesaus høres best ut.
Gjest gjest1 Skrevet 13. januar 2006 #8 Skrevet 13. januar 2006 Bernaise til fiskepinner? *kvalm* Da synes jeg remulade (eller vanlig majones) eller kald rømmesaus høres best ut. ← hvorfor kvalm av bernaise til fiskepinner? Det er en fiskesaus opprinnelig, og det er jo nesten som en varm remulade, bare litt forskjell i krydder. Estragon kontra kapers og sylteagurk.
Gjest gjest1 Skrevet 13. januar 2006 #9 Skrevet 13. januar 2006 Bruker også søt chilisaus til fiskepinner. Spiser som oftes fiskepinner med ris og grønnsaker og da passer det bra! Syrlig sitronsaus er også godt.
Arkana Skrevet 13. januar 2006 #10 Skrevet 13. januar 2006 (endret) hvorfor kvalm av bernaise til fiskepinner? Det er en fiskesaus opprinnelig,← Vel, fersk fisk og fiskepinner er ikke akkurat sidestilt i mine øyne. Men folk kan selvsagt spise akkurat det som passer dem. Endret 13. januar 2006 av Arkana
Sniglå Skrevet 13. januar 2006 Forfatter #11 Skrevet 13. januar 2006 Vel, fiskepinner er verken sunt eller råflott. Men billig er det
-Fisken- Skrevet 13. januar 2006 #12 Skrevet 13. januar 2006 Jeg bruker sweet chilisaus, rømme eller ketchup på.
Thomasine Skrevet 13. januar 2006 #13 Skrevet 13. januar 2006 Her hjemme bruker vi Iduns Ravigotte saus på! Barna også - anbefales!!
Majka Skrevet 13. januar 2006 #14 Skrevet 13. januar 2006 Jeg bruker sur-søt saus eller vanlig dressing...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå