Gå til innhold

Gamere er visst bedre på dating(?)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje, om det ikke blir kjent på et tidlig tidspunkt.

Skrevet

Det er jo endel flerspiller spill som krever kommunikasjon på flere språk. Da får de jo litt øvelse i å håndtere ulike folk.

• Liker 1
Gjest Inverto
Skrevet
Flintis skrev (41 minutter siden):

Da får de jo litt øvelse i å håndtere ulike folk

Du skulle bare visst!

AnonymBruker
Skrevet

Hvis gamerne er så gode på dating - hvorfor er så mange av dem single incels med en cola og en halv pizza ved siden av seg ...?

Denne studien virker like troverdig som påstandene om fremtidige klimaendringer; man får det man betaler for.

Anonymkode: a6555...143

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Date en gamer? Nei, nei og atter nei. Dette må være den tristeste personlighetstypen som finnes.

Anonymkode: 43896...cb6

• Nyttig 1
Skrevet

Det er forsåvidt forskjell på gamere, sier forskningen noe om det?

Det er forskjell på de som spiller hvert ledige sekund av dagen, driter i alt annet..... 

Og de som er gamere, men har et sosialt liv ved siden av, jobber, gamer sosialt osv.... 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiller single-player spill på Playstation, og er vel det som kalles en casual gamer (?), men har aldri egentlig slitt med å få meg kjæreste. Flere av dem har selv oppfordret til at vi kan spille ting sammen. 

Anonymkode: aa1ec...188

Skrevet
Inverto skrev (49 minutter siden):

Du skulle bare visst!

Du må gjerne eksemplifisere?

Gjest Inverto
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Hvis gamerne er så gode på dating - hvorfor er så mange av dem single incels med en cola
og en halv pizza ved siden av seg ...?

Anonymkode: a6555...143

Du aner ikke hva du prater om. Det der er en stereotype.
Og obviously er det ikke den type folk studien prater om

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg spiller single-player spill på Playstation, og er vel det som kalles en casual gamer (?), men har aldri egentlig slitt med å få meg kjæreste. Flere av dem har selv oppfordret til at vi kan spille ting sammen. 

Anonymkode: aa1ec...188

Huehuehue I see what you did there!

Gjest Inverto
Skrevet
Flintis skrev (2 minutter siden):

Du må gjerne eksemplifisere?

Jeg refererer til den type online-gamer som skriker obskøne ting i mic'en

Skrevet
Inverto skrev (6 minutter siden):

Jeg refererer til den type online-gamer som skriker obskøne ting i mic'en

Å ja jeg har ingen gamererfaring hvorfor gjør de det, er det banning eller noe annet?

Gjest Inverto
Skrevet
Flintis skrev (2 minutter siden):

Å ja jeg har ingen gamererfaring hvorfor gjør de det, er det banning eller noe annet?

Det er klassisk gamer-rage. Det er en kombinasjon av at man er tøffere som anonym,
og at man ikke tåle å tape i spillet. Drapstrusler, swatting (sende armert politi til deg)
og doxing er bare noen av tingene de kan finne på

Skrevet
Inverto skrev (2 minutter siden):

Det er klassisk gamer-rage. Det er en kombinasjon av at man er tøffere som anonym,
og at man ikke tåle å tape i spillet. Drapstrusler, swatting (sende armert politi til deg)
og doxing er bare noen av tingene de kan finne på

Tar de det ut der og er rolige ellers eller?

Gjest Inverto
Skrevet
Flintis skrev (1 minutt siden):

Tar de det ut der og er rolige ellers eller?

De gamerne som oppfører seg slik representerer ikke majoritetene og heller ikke den alminnelige gamer.
De som oppfører seg slik, gjør som regel intet gale utenfor skjermen for å si det slik.
Som jeg sa; de er tøffere online enn i virkeligheten

Skrevet
Inverto skrev (8 minutter siden):

De gamerne som oppfører seg slik representerer ikke majoritetene og heller ikke den alminnelige gamer.
De som oppfører seg slik, gjør som regel intet gale utenfor skjermen for å si det slik.
Som jeg sa; de er tøffere online enn i virkeligheten

Sønnen min er gamer og virker sosialt kompetent ellers. Litt derfor jeg spørr.

AnonymBruker
Skrevet

Høres mer ut som de er så desperate etter å holde på dama at de fort gifter seg når de først får dame, fordi de sjeldent får dameoppmerksomhet. 

Anonymkode: 18b54...0fb

• Liker 1
Gjest Inverto
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Høres mer ut som de er så desperate etter å holde på dama at de fort gifter seg når de først får dame, fordi de sjeldent får dameoppmerksomhet. 

Anonymkode: 18b54...0fb

Why so touchy? xD

AnonymBruker
Skrevet

Alle typene mine har vært gamere. Er ikke slik at jeg har siktet meg inn på de, men de har tydelig den personligheten jeg tiltrekkes av. Flink på å uttrykke seg, nerdete og utenfor den typiske a4 boksen. Datet en fotballkar. Det var et stort nei for meg. 
forkjell på gamere som bruker all sin tid på det og de som bruker det som hobby. 

Anonymkode: a5e2e...3bd

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Dette overrasker meg ikke i det hele tatt. Jeg tror de som har dårlig erfaring med gamere er de som har tiltrukket seg den gamle, stereotypiske klisjéen om den ensomme incel-en som sitter på gutterommet dagen lang.

De har ikke fått med seg at det finnes en hel generasjon med smarte, kreative, sosialt oppegående nerder, som er over gjennomsnittlig intelligente og som gjør det bra på flere arenaer. Dette kan jeg si med sikkerhet fordi 90% av mine kolleger faller innenfor denne kategorien. De(vi) jobber innenfor en kreativ, veldig teknisk bransje hvor interessen er stor for film, animasjon, musikk, tech, kunst, tegneserier, teater, spill, osv. Dette er en ujålete og inkluderende gjeng med masse engasjement også for samfunnsmessige spørsmål. Jeg føler meg dummere og kjedeligere enn flesteparten av mine kolleger, og tviler ikke et øyeblikk på at mange av dem kunne gjort det bra på dateing-markedet, men da kanskje først og fremst hvis de får vist hvem de er, før en eller annen trangsynt eller fordomsfull fjott konkluderer med at man er en "gamer". Det finnes for øvrig flere sportsinteresserte og helseorienterte personer blant disse også. Det er ingen automatikk at de er halvdvaske sitte-dagen-lang-typer. 

Anonymkode: 1736c...305

• Liker 2
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...