AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #1 Skrevet 5. juli 2023 Er det noen her som har fått interesse for andre enn kjæresten sin, eventuelt hvorfor? Og hva skjedde i etterkant? Fortalte du noen sinne kjæresten om det? Anonymkode: 934c7...396
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #2 Skrevet 6. juli 2023 Folk som ikke er Disney skadet vet at man kan få lyst/bli forelsket i andre enn den mann er sammen med. Men vi får se hva folk her inne sier… Anonymkode: 78ab8...323 2 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #3 Skrevet 6. juli 2023 Det der skjer alle fra tid til annen i lange forhold. Alle opplever det. Men nei, man forteller det ikke til partneren, og man dyrker heller ikke de følelsene som oppstår. Når man får følelser for en annen person bør man heller gå inn for å bedre forholdet til partneren. Det er de følelsene man skal/må dyrke for å få et forhold til å vare. Anonymkode: 94029...11e 4 3
Fremmed fugl Skrevet 6. juli 2023 #4 Skrevet 6. juli 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det der skjer alle fra tid til annen i lange forhold. Alle opplever det. Men nei, man forteller det ikke til partneren, og man dyrker heller ikke de følelsene som oppstår. Når man får følelser for en annen person bør man heller gå inn for å bedre forholdet til partneren. Det er de følelsene man skal/må dyrke for å få et forhold til å vare. Anonymkode: 94029...11e Hvorfor tror du at det skjer alle? Hvis du ikke har en helt annen forståelse av det å få følelser eller bli interessert i noen enn hva jeg har, så er jeg dypt uenig i din påstand om at det skjer alle. Er enig i det du skriver at man bør gjøre hvis det skjer, men forebygging er som vanlig en mer sikker metode. Se til å ikke få følelser for andre, så slipper man det som faktisk er vanskligere, å håndtere sitt forhold og følelsene til den andre på en god måte. 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #5 Skrevet 6. juli 2023 Det har skjedd, en periode forholdet var veldig dårlig. Det skjedde ingenting, annet enn inne i meg, og det ble ikke dyrket så det gikk over. Har aldri snakket om det, og ser ingen hensikt i det, annet enn for å såre. Anonymkode: b24d7...469 3 1
Snok1 Skrevet 6. juli 2023 #6 Skrevet 6. juli 2023 Ingen kan være alt for en annen person, og plutselig én dag kommer det en annen person som representerer det kjæresten ikke tilbyr. Dette er helt vanlig, og alle voksne mennesker vet hvordan man håndterer dette. Det er først og fremst for de som mener at kjærester skal være ett og alt for hverandre at dette blir et problem. For enkelte av dem er det som om noen river vekk teppet under føttene deres. De har ikke den mentale mobiliseringen til å takle virkeligheten. For oss voksne realister er det helt OK at en partner liker andre personer. Vi kjenner vår egen verdi og får ikke panikk når partner får en liten crush. Det er bare deilig å se at de lyser opp i øynene. 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #7 Skrevet 6. juli 2023 Helt normalt. Trenger ikke å fortelle om det så lenge man ikke gjør noe med det. Anonymkode: 5d60b...3f3 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #8 Skrevet 6. juli 2023 Såklart. Det er jo helt naturlig. Er vel mer abnormalt og kanskje tegn på mental sykdom om man ikke klarer å fatte interesse for andre enn partner. Det er tross alt milliarder av mennesker i verden, og både penere og bedre mennesker enn den du er sammen med. Anonymkode: 8302e...7c0
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #9 Skrevet 6. juli 2023 Jeg ble veldig forelsket i en annen kvinne for noen få år siden. Det var en skikkelig vanskelig tid for jeg var sjukt forelska men det var jo noe jeg absolutt ikke ville. Ville jo ikke bryte opp familien og kona mi er fantastisk så jeg ville ikke forlate henne. Men sånne følelser er ikke lett å styre. Det man derimot kan styre er handlingene. Jeg valgte å bryte all omgang med denne andre kvinnen som ikke var 100% nødvendig. Det kom aldri til noe romantisk eller fysisk mellom oss. Og sommerfuglene forsvant sakte men sikkert. Det hele gikk over uten noen skade skjedd. Jeg lever fremdeles veldig lykkelig sammen med kona. Jeg kan fremdeles med sporadiske mellomrom nå dumpe borti denne andre. Men er veldig bevisst på å unngå noe som kan få dette til å blusse opp igjen. Hverken hun, kona, eller noen andre vet noe som helst om hva jeg følte. Sånn skal det forbli! Anonymkode: fa272...324 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #10 Skrevet 6. juli 2023 Først og fremst må man se på hva du mener med "fått interesse for andre". Er det interesse som i at du liker en annen, synes hen er kjekk, trives i selskap med.. Eller er det et crush med sommerfugler i magen, dagdrømming og seksuelle fantasier om vedkommende, som også varer over så lang tid at man må kalle det en forelskelse? Jeg var tidligere av den oppfattelse at det er helt normalt å få crush/småforelsker for andre. Både jeg selv og venninnene mine fikk det for andre. Imdilertid endte både jeg og mine venninner opp med nye forhold og nå virker det som vi er imune mot andre kjekkasers sjarm. Så jeg tror at det å bli forelsket i andre er et tegn på at forholdet ikke gir deg det du trenger. At dere ikke er et team. At du ikke får dekket dine grunnleggende behov; Tilknytningsbehovet og identitetsbekreftelse. https://www.nettavisen.no/livsstil/lurer-du-pa-om-du-skal-gjore-det-slutt-med-kjaresten-dette-trikset-kan-hjelpe-deg/s/12-95-3424056752 Et sikkert tegn kan i alle fall sies å være hvordan du selv reagerer på å ha fått interesse for en annen. Føles det som "et håp om et bedre liv"? Føles det som du virkelig trenger å ha interesse for en annen i tillegg, eller er det bare noe småsjarmerende greie du ikke tenker mye over Anonymkode: f04d6...f68 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #11 Skrevet 6. juli 2023 I et langt forhold så kan man jo bli litt fristet selvsagt. Litt småforelsket også. Men jeg har tatt et standpunkt, og er liksom ferdig med å prøve ut forhold. Lov å se på da. Han ser han også. Men vi spiser hjemme liksom. Litt fint å føle på sånt, når man for mange år siden er ferdig med å være nyforelsket. Nei , sier ikke sånn til mannen. Jeg må da få lov å ha det privat, så lenge ikke følser og tanker passerer ut av kroppen min. Anonymkode: 87d3c...51b
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #12 Skrevet 6. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Såklart. Det er jo helt naturlig. Er vel mer abnormalt og kanskje tegn på mental sykdom om man ikke klarer å fatte interesse for andre enn partner. Det er tross alt milliarder av mennesker i verden, og både penere og bedre mennesker enn den du er sammen med. Anonymkode: 8302e...7c0 Vet ikke om det akkurat handler om at andre er penere eller bedre. Mer at den kontakten man får med en ny person er mer en-dimensjonal og det er lettere å fantasere om at de ikke har x trekk kjæresten har. Hvis man har problemer I forholdet er det jo et håp om at sånne ting skal ikke finnes. Selv om man med hodet vet at alle forhold og personer har sine utfordringer. Anonymkode: 82ead...6d7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå