Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

…sjekker kjøleskap og skap etter noe godt å spise, som ikke er veldig usunt - men som er lett å ta uten for mye «tilberedning». Hva spiser du da? 

Jeg merker at både jeg og barna gjør dette, men det er liksom «aldri» noe som er fristende. Brødskiver, ostesmørbrød, nøtter, yoghurt eller frukt er liksom ikke helt..fristende? Samtidig er vi matlei hele gjengen, og vi får noen ganger lyst på noe utenom de «vanlige» faste måltidene. 

Så, hva spiser dere når dere er fysne på noe godt? Som er lettvint, smaker godt? 😀 

Anonymkode: 24801...de2

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kesam med bær!

Ellers så tar jeg meg en håndfull mandler eller en skål potetgull 🤷

Anonymkode: 4c45a...6f6

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

cottage cheese med topping f.eks soltørkede tomater, sukkerfritt syltetøy, avokado
varmrøkt laks
eggerøre med tomater ved siden av
tiner frosne grønnsaker og tilsetter krydder + stekt egg med bløt plomme
sukkerfri fløteis

Anonymkode: ff746...1bb

AnonymBruker
Skrevet

hjemmelaget knekkebrød med tomat er min "go to" om jeg ikke har cottage cheese og frukt tilgjengelig

Anonymkode: 74b5c...73b

Skrevet

Yoghurt naturell med bananbiter

AnonymBruker
Skrevet

Spekemat med potetsalat og flatbrød, rislapper (bruker da fjordlandgrøt og har i egg, melk, litt sukker, litt mel og steker i panna - finner sikkert noen oppskrifter om du søker på risgrøt lapper?), smoothiebowl, lomper/wraps med smøreost,/ruccula/røkt laks,  pastasalat, sukkerfri gele med bær og sukkerfri vaniljesaus

Kanskje ikke så sunne forslag, men smaker godt 🤗

Anonymkode: 5f536...932

Skrevet

I en periode momset jeg mye på oliven, sånne sprø brødstenger og aioli.

AnonymBruker
Skrevet

Har alltid bananbiter i fryseren og hjemmelaget peanøttsmør i skapet så man raskt kan lage seg en skål med nicecream.

Pitabrød ristet eller stekt i airfryer som dyppes i hummus

Hjemmelaget korn knekkebrød med avocado,tomat,spirer og et dryss flaksalt og sitronpepper eller linsepostei med syltet rødløk

Og ser du nevenr at frukt ikke frister,men har du ikke prøvd frosne druer er dette ditt signal for å prøve 😍 

Anonymkode: 5628b...f6b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
On 7/6/2023 at 12:19 AM, AnonymBruker said:

Brødskiver, ostesmørbrød, nøtter, yoghurt eller frukt er liksom ikke helt..fristende?

Oi. Dette er noe av deg som frister mest.

Anonymkode: 3039f...0df

Gjest Refreng
Skrevet

I slike øyeblikk tenker jeg at jeg kjeder meg, og jeg finner på noe å gjøre. Det har verdi å kunne føle på sult iblant, det hjelper også holde overflødig magefett unna (som man gjerne legger på seg først og lettest). I ny og ne kan jeg ha et par epler, bær eller annen frukt liggende. Men generelt har jeg funnet ut at jeg føler meg bedre og kvikkere om jeg dropper å småspise når jeg ikke egentlig er sulten. En kopp te funker også bra

AnonymBruker
Skrevet

Sigdal knekkebrød, godt smør og mye god ost. 

Anonymkode: 0ae4e...5dd

Skrevet

Prøv denne: del en banan i biter i en skål. Dryss over brunt sukker (ca 1 ts). Varm i mikroen i ca 1 minutt (til sukkeret har smeltet og bananen varm). Ha over ca 3 ss yoghurt naturell.

Nam-nam

• Liker 1
Skrevet (endret)

.

Endret av Avocado83
Feil tråd
AnonymBruker
Skrevet

Popkorn!

Anonymkode: 0e2a6...ba3

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.7.2023 den 0.19):

…sjekker kjøleskap og skap etter noe godt å spise, som ikke er veldig usunt - men som er lett å ta uten for mye «tilberedning». Hva spiser du da? 

Jeg merker at både jeg og barna gjør dette, men det er liksom «aldri» noe som er fristende. Brødskiver, ostesmørbrød, nøtter, yoghurt eller frukt er liksom ikke helt..fristende? Samtidig er vi matlei hele gjengen, og vi får noen ganger lyst på noe utenom de «vanlige» faste måltidene. 

Så, hva spiser dere når dere er fysne på noe godt? Som er lettvint, smaker godt? 😀 

Anonymkode: 24801...de2

Yoghurt med frosne blåbær og valnøtter.

Eplebåter med en klatt peanøttsmør på fatet som jeg dypper dem i.

Banan med peanøttsmør og kanskje litt sjokoladepålegg.

Gulrotstenger og litt dip (om jeg har ferdig diprester stående).

Slenger en lompe eller tortilla med chili tubeost og litt strimla salami og brettet i to (eller med en lompe på toppen) på en tørr stekepanne og steker til utsiden er litt crispy.

Anonymkode: 2ab5a...70c

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger. 

Matas, mod. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid lyst på noe godt på kvelden, hver eneste kveld. Jeg har løst det med å kjøpe og kutte opp frukt og bær hver eneste dag. Appelsin, eple, banan, jordbær, bringebær, blåbær, rips, pære. Vi har bær i frysen nok til hele året. 
Spiser det enten slik det er eller så lager vi smoothie. Ellers har jeg alltid liggende ifa. Det er godteri uten for mye kalorier.

Anonymkode: 297c5...322

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...