Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Jeg bor i leilighetskompleks og det er nokså tett til nærmeste nabo. Jeg har riktignok egen inngang, hage, parkering osv. Nærmeste nabo er veldig blid og hyggelig, men opplever vedkommende skravlete, sladrete og litt for skamløst nysgjerrig. Jeg ønsker å ha en god relasjon videre, men samtidig ha henne på en armlengdes avstand. Hun spør f.eks. veldig mye dersom jeg har vært borte noen dager, hvis jeg gjør noen endringer i hagen, hvem som har vært på besøk, dersom jeg har levering, så spør hun om hva jeg har bestilt og generelt fisker etter mye info om meg og mitt. Opplever det hele som mer påtrengende enn vanlig smalltalk. Mange ting som er helt greit å snakke om, men av erfaring så vet jeg også at mye går videre til andre naboer.  

I det siste har hun fisket flere ganger etter hva jeg skal i ferien, og jeg har bevisst valgt å svare litt utydelig hver gang. F.eks . «at jeg tar det litt som det kommer», «vi får se..» og «skal vel noen dager til familien/venner». Noe slikt sa jeg senest for bare noen dager siden. Det er ikke hemmelig at jeg skal på turer/ferier, men samtidig ønsker jeg friheten til å komme hjem når jeg vil + sikkerhetsmessige grunner ikke å gape det ut. 

Jeg har vært borte i ett døgn nå (bilen min står hjemme), og nå har jeg fått melding, der hun spør om jeg er på reise og når jeg eventuelt kommer hjem igjen. Hun mener det sikkert godt, men kjenner at jeg bevisst ikke ønsker å svare henne. 

Hva kan jeg svare for å bevare godt naboforhold, men samtidig ikke måtte fortelle alt? Er det bare jeg som er sær? Noen tips? 

Hilsen litt sliten introvert 😅

Anonymkode: 6ee93...2b8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde spurt hvorfor hun lurer på det. Du har da ikke meldeplikt!

Anonymkode: 3e7b7...a23

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hadde spurt hvorfor hun lurer på det. Du har da ikke meldeplikt!

Anonymkode: 3e7b7...a23

Helt enig i det, men er redd for å krasje hele relasjonen 😅

AnonymBruker
Skrevet

Hadde bare svart kort og hyggelig.

"Hei du! det har jeg ikke bestemt meg for enda, hva tenkte du på?😊"

Anonymkode: ddfc5...1ed

• Liker 4
  • Nyttig 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Takk for svar! 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Føler med deg, TS. Slike folk er de verste å ha som naboer. 😕

Anonymkode: 69c6d...c53

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er nok en ensom person da som ønsker litt naboprat. Synes ikke det høres forferdelig ut. Du kan svare helt generelt uten å gi for mye informasjon. Jeg ville heller hatt din nabo enn flere av mine som bråker. 

Anonymkode: 7d94f...081

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er nok en ensom person da som ønsker litt naboprat. Synes ikke det høres forferdelig ut. Du kan svare helt generelt uten å gi for mye informasjon. Jeg ville heller hatt din nabo enn flere av mine som bråker. 

Anonymkode: 7d94f...081

Hun er ikke en forferdelig nabo og du har sikkert rett i at hun er ensom. Jeg tenker det likevel må være mulig å ha et fint naboforhold, uten at hun må vite alle detaljer om meg. Hvordan tenker du at man kan svare generelt på denne meldingen? :) 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sånn personer kan det være lurt å snu samtalen med. Svar helt generelt, og still spørsmål tilbake. 

"Nei, har bare hatt noen venner på besøk. Enn hva med deg da, skal du noe spennende i helgen?"

"Jaja, jeg roter nå litt rundt i hagen uten at det blir noe spesielt. Enn du da? Ser at rosene dine har kommet ut nå, hvilken sort er det?"

"Nei, nå må jeg visst se å komme meg inn. Snakkes da!"

Anonymkode: fbdf3...fae

• Liker 5
Skrevet

«Jeg har en stek i ovnene».

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde nok ofte sagt "Det vet jeg ikke enda, noe spesielt du tenker på?" eller dratt det over på hu "hva mener du nå? hva tenker du at du skal i ferien?" altså snu spørsmålet tilbake. 

Anonymkode: b4e06...5d0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Dette var et fint svar. 

Jeg vet ikke ennå, hvordan det? Har det skjedd noe? 

Jeg tenker at dette er en ensom ekstrovert dame som har merka seg at du kanskje vil ha selskap. Mulig hun sliter med noe psykisk kanskje. 

Anonymkode: 22244...669

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Litt off sosiale antenner har hun, det er ikke hekt greit å spørre om så mye, spesielt ikke hva du har bestilt og fått i posten.

Anonymkode: 0c02d...25a

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Litt off sosiale antenner har hun, det er ikke hekt greit å spørre om så mye, spesielt ikke hva du har bestilt og fått i posten.

Anonymkode: 0c02d...25a

Jeg ville svart sexleketøy, og sett om nysgjerrigheten avtok litt etter det 😄

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...