Gå til innhold

sykdom, jobb og ut på byen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et lite dilemma. Har hatt spysyken siden i går. Og nå er jeg i sykehuspraksis, noe som vil si at jeg ikke kan på jobb før etter 48 timer siden sist oppkast. Men jeg regner med at jeg er frisk i morgen. Søsteren min lurte på om jeg ville bli med ut på byen (jeg skal ikke drikke) i morgen. Men siden jeg ikke skal på jobb nå før mandag på grunn av sykdom bør jeg da holde meg hjemme i morgen?

Gjest Miloine
Skrevet

Så lenge du føler deg frisk til å gå ut i morgen, er det vel ingenting i veien for at du kan gå ut med din søster.

Det er i dag du er hjemme fra jobben, hva du gjør på dine fridager har ingenting med ditt fravær fra jobben i dag å gjøre.

Kos deg ute du, med god samvittighet (hvis du er frisk) :)

Skrevet

Siden det er spesielle regler for når du kan komme tilbake på jobb som du ikke styrer over, og turen på byen ikke forverrer syken som gjør at det tar lenger tid før du kan gå tilbake på job, synes jeg du kan gå ut.

Hilsen Lille meg

Skrevet

Bare for å ha med det. Skulle egentlig jobbe i helgen, men får da ikke lov. På grunn av 48 timers regelen.

Skrevet

Den regelen er det jo ikke du som har funnet på. Hvis du hadde gått på jobben dersom den regelen ikke eksisterete, kan du gå ut på byen.

Hilsen Lille meg

Gjest Miloine
Skrevet

Hvis det ikke hadde vært for den regelen, så hadde det jo stilt seg litt anderledes.

Da regner jeg med at du ville ha jobbet i helgen, dersom du var frisk nok til det.

Det er jo smittefaren på sykehuset som gjør at du må vente i 48 timer, fordi det bla. er mange innlagte på sykehuset med dårlig imunforsvar.

Du får heller ikke da noe forklaringsproblem dersom du møter noe kollegaer på byen, men skjønner at det vil føles litt vemmelig.

Da er det bare å vise til 48 timers regelen.

Ser ikke noe i veien for at du kan gå ut.

Skrevet

Føler du deg frisk så gå ut da vel om du har lyst til det. At du ikke får lov til å gå på jobb er da en helt annen sak, du skulker jo ikke.

Gjest Miloine
Skrevet
Jeg ville ikke ha gått ut.

hva med å presisere hvorfor du mener det?

Skrevet

Jeg ville ikke gått ut av hensyn til jobben. Mulig du er frisk nok og det er positivt at du ikke skal drikke. Men i og med at du akkurat har vært spysjuk og imunforsvaret ditt kanskje ikke er helt på topp, ville jeg ungått å gå ut der mange mennesker er tett sammen i fare for at du blir smittet av noe annet og dermed kanskje må være hjemme fra jobben flere dager.

Gjest Elfrida
Skrevet

Sier reglene at du må være hjemme i 48 timer etter siste spyrunde? Hvis ikke kan jeg ikke skjønne at du skal sitte hjemme dersom du føler deg frisk og har lyst til å gå ut.

Gjest Aimable Amie
Skrevet

Jeg går aldri ut når jeg er hjemme fra jobb pga sykdom.

Det måtte jo være litt dumt om du traff noen fra jobben ute - og kanskje ble dårlig igjen og måtte være hjemme mandag også.

Skrevet

Arbeidsplassen din har ikke noe med hva du gjør på fritiden din. Om du så jobbet et sted uten den 48-timers regelen slik at de ikke behøvde å vite hva som feilte deg heller, så betyr ikke det å være syk at man nødvendigvis må ligge hjemme i sengen.

Det er mange måter å være syk på, og man kan godt ha en plage som gjør arbeidet umulig, uten at det dermed er umulig med andre aktiviteter.

Skrevet

Jeg ville holdt litt lav profil der. Å dra på byn er ikke forenelig med å komme til hektene igjen etter sykdom. Ville utsatt byturen til en annen helg, og tatt det med ro hjemme. Jeg ville sikkert kjørt til butikken hvis det var noe jeg trengte, men ellers redusert "selskapeligheten".

Skrevet
Jeg ville ikke gått ut av hensyn til jobben. Mulig du er frisk nok og det er positivt at du ikke skal drikke. Men i og med at du akkurat har vært spysjuk og imunforsvaret ditt kanskje ikke er helt på topp, ville jeg ungått å gå ut der mange mennesker er tett sammen i fare for at du blir smittet av noe annet og dermed kanskje må være hjemme fra jobben flere dager.

Er enig i denne.

Arbeidsplassen din har ikke noe med hva du gjør på fritiden din.

I.o.m. hun skulle ha jobbet i helgen, men er sykemeldt t.o.m. søndag, så kan det vel ikke kalles "fritid"?

Skrevet

Jeg ville ikke gått på byen hvertfall.

Er jeg ikke frisk nok til å gå på jobb - så er jeg heller ikke frisk nok til å gå på byen.

Det er min innstilling!

Personlig så reagerer jeg noen ganger når jeg møter "syke" kollegaer på kino, på shopping (handle nødvendig mat er OK) - på byen.

Nå er det jo flere grunner til at man blir sykmeldt - men noen ganger vet vi hvorfor, og det er i de tilfellene jeg reagerer............

Skrevet

Jeg hadde heller ikke gått på byen i dette tilfellet.

Skrevet

Jeg hadde nok gått på byen, da det ikke er du som har laget denne 48-timers regelen.

Skrevet
Jeg ville holdt litt lav profil der. Å dra på byn er ikke forenelig med å komme til hektene igjen etter sykdom. Ville utsatt byturen til en annen helg, og tatt det med ro hjemme. Jeg ville sikkert kjørt til butikken hvis det var noe jeg trengte, men ellers redusert "selskapeligheten".

:Nikke:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...