AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #1 Skrevet 5. juli 2023 Han er psykisk syk. Før drev han og la kattebæsj under døra mi, diverse lapper. Han ble anmeldt da. Det roet seg ned. Nå, etter flere år, tok han plutselig en annen nabo sin dørmatte og plasserte under døra mi. Skal jeg bare le av det? Jeg ønsker egentlig ikke å snakke med han om det for da starter «krigen» igjen, med bæsj og lapper. Hva ville DU gjort? Takk. Anonymkode: 0d964...2f1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #2 Skrevet 5. juli 2023 Videoovervåking Anonymkode: c45cc...1b5 2 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #3 Skrevet 5. juli 2023 Hadde ringt legevakt og gitt dem navn og adresse. Så kan de sjekke om han har sluttet med medisinene sine og du har iallefall tipset dem om at han nok behøver tilsyn… Anonymkode: 539da...4ad 10
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #4 Skrevet 5. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Videoovervåking Anonymkode: c45cc...1b5 Jeg bor i en blokk. Ikke lov å overvåke felles områder Anonymkode: 0d964...2f1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #5 Skrevet 5. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hadde ringt legevakt og gitt dem navn og adresse. Så kan de sjekke om han har sluttet med medisinene sine og du har iallefall tipset dem om at han nok behøver tilsyn… Anonymkode: 539da...4ad Det gjør han nok, men om han får vite at det er meg, så blir jeg plaget igjen. Jeg skjønner bare ikke greia med denne skitne gamle dørmatta Anonymkode: 0d964...2f1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #6 Skrevet 5. juli 2023 Sjuke greier, ville flyttet. Er sånne som plutselig står innpå soverommet ditt en natt. Anonymkode: a3d05...5c6 2 2
Gjest Calico Skrevet 5. juli 2023 #7 Skrevet 5. juli 2023 Høres merkelig ut... 🤔 Har naboen han gir dette til kjæledyr? Kanskje et eller annet dyr har gjort fra seg i hagen hans og han tror det er katten/hunden deres som har vært der. Hadde en nabo en gang som la skylda på katta mi for å ha drete i blomsterbedet hennes, noe som var klin umulig siden katta er innekatt 😋
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #8 Skrevet 5. juli 2023 Calico skrev (2 minutter siden): Høres merkelig ut... 🤔 Har naboen han gir dette til kjæledyr? Kanskje et eller annet dyr har gjort fra seg i hagen hans og han tror det er katten/hunden deres som har vært der. Hadde en nabo en gang som la skylda på katta mi for å ha drete i blomsterbedet hennes, noe som var klin umulig siden katta er innekatt 😋 Vi bor i en blokk. Han fant kattebæsj og plasserte den under døra mi. Det var før. Nå er det noen sin dørmatte. Anonymkode: 0d964...2f1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #9 Skrevet 5. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Sjuke greier, ville flyttet. Er sånne som plutselig står innpå soverommet ditt en natt. Anonymkode: a3d05...5c6 Uten nøkkel hvordan kommer han inn? Anonymkode: 0d964...2f1 1
Gjest Calico Skrevet 5. juli 2023 #10 Skrevet 5. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi bor i en blokk. Han fant kattebæsj og plasserte den under døra mi. Det var før. Nå er det noen sin dørmatte. Anonymkode: 0d964...2f1 Han høres ikke helt god ut, tror jeg hadde anmeldt ham, hadde ihvertfall spurt politiet om råd om hvordan få en stoppe på det 😊
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #11 Skrevet 5. juli 2023 Lol, det er absolutt ingenting du kan gjøre. Ting vil ikke bli tatt tak i før han dreper noen. Og da får han noen års behandling, så er det ut igjen 🙂 Rinse and repeat. Slikt er det i Norge 👍 Anonymkode: 35408...869 4
Bombasi Skrevet 5. juli 2023 #12 Skrevet 5. juli 2023 Siden du bor i blokk ville jeg sett oppover i kjeden. Har dere et "blokkstyre"/borettslag eller en eier av blokka? Isåfall ville jeg henvendt meg dit. Hvis ikke ville jeg holdt avstand og sett ting an. Ikke provosèr han mer enn nødvendig. For starter du å reagere så trigges han til å gjøre enda mer, da målrettet mot deg.
Gjest ti10 Skrevet 5. juli 2023 #13 Skrevet 5. juli 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg bor i en blokk. Ikke lov å overvåke felles områder Anonymkode: 0d964...2f1 Og hva vil egentlig poenget med overvåking være uansett, hvis det ikke går an å konfrontere ham?
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #14 Skrevet 5. juli 2023 Hva skriver han på lappene? Er det noe han forsøker å oppnå med denne oppførselen? Anonymkode: b79f5...beb
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #15 Skrevet 5. juli 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Lol, det er absolutt ingenting du kan gjøre. Ting vil ikke bli tatt tak i før han dreper noen. Og da får han noen års behandling, så er det ut igjen 🙂 Rinse and repeat. Slikt er det i Norge 👍 Anonymkode: 35408...869 Dessverre Anonymkode: 0d964...2f1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #16 Skrevet 5. juli 2023 Bombasi skrev (18 minutter siden): Siden du bor i blokk ville jeg sett oppover i kjeden. Har dere et "blokkstyre"/borettslag eller en eier av blokka? Isåfall ville jeg henvendt meg dit. Hvis ikke ville jeg holdt avstand og sett ting an. Ikke provosèr han mer enn nødvendig. For starter du å reagere så trigges han til å gjøre enda mer, da målrettet mot deg. Akkurat, og det var akkurat det som skjedde før. Anonymkode: 0d964...2f1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #17 Skrevet 5. juli 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hva skriver han på lappene? Er det noe han forsøker å oppnå med denne oppførselen? Anonymkode: b79f5...beb Lappene var før. Med trusler. Derfor ble han anmeldt. Anonymkode: 0d964...2f1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #19 Skrevet 6. juli 2023 Jeg ville tatt dørmatta vekk og ellers ikke gjort noe mer direkte med han. Om det vedvarer, synes jeg det er et lurt tips å melde det videre til kommunen ved legevakt/kommunelege/ambulant team. Jeg ville også ha snakket med andre naboer, spesielt for eksempel den naboen han tok dørmatta fra. Anonymkode: 6130d...c80 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #20 Skrevet 6. juli 2023 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Jeg ville tatt dørmatta vekk og ellers ikke gjort noe mer direkte med han. Om det vedvarer, synes jeg det er et lurt tips å melde det videre til kommunen ved legevakt/kommunelege/ambulant team. Jeg ville også ha snakket med andre naboer, spesielt for eksempel den naboen han tok dørmatta fra. Anonymkode: 6130d...c80 Takk. Andre naboer vet hvordan han er og hva han driver med. Hvis jeg kontakter kommunelegen, er det anonymt? Hvordan foregår det med slike "tips"? Anonymkode: 0d964...2f1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå