AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #21 Del Skrevet 6. august 2023 Google "knekkebrødkuren" til han legen, Jøran Hjelmeland på Vestfold overvektsklinikk VSS. 1200-1300 kcal pr døgn. Da vil du gå ned i vekt garantert. Det er bra å kjenne at man er sulten hver dag, så føler man at man er på riktig vei. Anonymkode: e51b8...bff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #22 Del Skrevet 6. august 2023 Du har en bmi på 28 altså overvekt, du er ikke syklig overvektig. Fra 79 og under er du normal vektig. Men og spise 2500 kalorier hver dag vil ikke få deg ned i vekt, det er alt for mye per dag, om du forventer og gå ned i vekt. Man må ha en betydelig kaloriunderskudd per uke for og ta av 0,5-1,0 kilo i uka. Men 0,5 kilo virker som et sundt mål. Tenker man kan gjøre masse viktige tak i kostholdet. Men det viktigste er ikke her og nå, men på lang sikt. Mange er så fokusert på veien ned 10-20-30 kilo at dem glemmer tidsperspektivet og at man bør gjøre sunne valg helt fra start og et kosthold man kan leve med når vekten er oppnådd. Jeg la om kostholdet i februar og gått fra 95 kilo til nå 71, men så er jeg 165 høy så mye høyere bmi når jeg startet en du er nå. Jeg bør veie under 67 og nedover for og være innen normalvekt. Jeg har prøvd og gå ned før og fått det til, og så varer det en stund noen år så er jeg tilbake. Fordi jeg nok ikke tenke langsiktig. Nå vil jeg kunnen spise alt, men selvfølgelig ikke alt hver dag. Jeg har ikke kuttet ut noe fra kostholdet mitt. Jeg spiser sunne matvarer, mye grønnsaker, grønt, rein mat. Jeg spiser det sammen som familien til middag alt fra fisk til pannekaker. Er jeg i selskap spiser jeg kake. Tingen er at jeg passer på kalori inntaket per dag. På lørdag kan jeg ligge litt over en resten av uka. Og når man spiser mindre kalorier er det viktig for meg og få i meg mest sunn mat. Du må finne ut hva du bør ligge på av kaloriinntaket per dag for og gå ned. Og tenke over hva du ønsker og spise. Jeg har også et spisevindu på 8 timer da jeg også er litt på den 16:8 fastingen. Mest pga mageproblemer, men mange har god effekt av det når dem vil ned i vekt Anonymkode: 5349d...5d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cisco1 Skrevet 6. august 2023 #23 Del Skrevet 6. august 2023 Hvilke traumer har du siden overspiser? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå