Gå til innhold

Vil du la postmannen få låse seg inn hjemme hos deg?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

nei

Anonymkode: 0a703...46c

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, skummelt. No offence postmenn/damer 

Anonymkode: eaedc...39c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke hatt noe problemer med det. 

Anonymkode: 7a5a3...4b2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja, han kjenner jeg godt, så null problemer. 

Anonymkode: a61bd...5d2

AnonymBruker
Skrevet

Hva er problemet? Dette er jo et frivillig tilvalg for de som ønsker det.

Anonymkode: ef62c...1ed

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Og ikke hadde jeg hatt tillit til at koden på kodelåsen var trygg  heller. Ser for meg at et slikt register med låskoder ville blitt hackermål nummer én.

Anonymkode: cd0b3...241

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Her jeg bor? Ja, absolutt. 

Men i en by, et større sted eller en ukjent plass? Nei.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Nei. Og ikke hadde jeg hatt tillit til at koden på kodelåsen var trygg  heller. Ser for meg at et slikt register med låskoder ville blitt hackermål nummer én.

Dude... en tyv kan dirke opp låsen din på under 2 min. Kodelås er langt sikrere.

Anonymkode: 22604...661

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt uaktuelt! Men kan tenke meg mange nordmenn er åpne for noe sånt.

Anonymkode: d136b...007

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Dude... en tyv kan dirke opp låsen din på under 2 min. Kodelås er langt sikrere.

Tror du misset poenget. Jeg har kodelås, men Posten har ikke koden i et register sammen med alle andres kodelåser. Et sånt register ville selvfølgelig vært en gullgruve for kriminelle.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tror du misset poenget. Jeg har kodelås, men Posten har ikke koden i et register sammen med alle andres kodelåser. Et sånt register ville selvfølgelig vært en gullgruve for kriminelle.

En slik kode vil sannsynligvis ikke være lagret for alltid, men slettes og legges inn på nytt for hver sending. Et sånt register ville derfor ikke eksistert.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Null stress.

Vi har dobbelt inngangsparti så postmannen kunne fått inngang til første del men ikke andre. Pakker og lignende ville blitt lagt sikkert uten full tillgang på boligen. Ellers er det jo bare å sette opp litt sikring i form av kamera.

Anonymkode: ba35f...a6d

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Er så skremt, har en super gammel dør på huset jeg skal flytte til, må bytte den ut. De kan jo bare simpelt vri om nøkkelen fra utsiden! 😣 

Anonymkode: eaedc...39c

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

En slik kode vil sannsynligvis ikke være lagret for alltid, men slettes og legges inn på nytt for hver sending. Et sånt register ville derfor ikke eksistert.

Jeg stoler ikke på at det blir slettet for hver gang. Og med tanke på de som faktisk leverer pakker på døra her, så har jeg ingen tillit til at ikke noen av dem kan la seg friste til å selge koder til høystbydende. Hadde det vært EN enkelt person det var snakk om, så hadde det vært noe annet (for da hadde de ikke turt å gjøre det), men her er det ulike folk hver eneste gang.

• Liker 2
Skrevet

Ikke tale om. 

Nærmeste kommunikasjon er hei og ha det. 

AnonymBruker
Skrevet

Her på bygda så har vi selvbetjeningsboder for ved og poteter, vi har ulåste biler og uthus og lite skjer. Hvorfor skulle vi ikke stole på postmannen? Om noe skjer så vet man jo uansett hvem som er synderen og jeg tror ikke postmannen har så god tid at man har tid eller orker gjøre seg til kjeltring. 

Anonymkode: a61bd...5d2

• Liker 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...