Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min mor har sendt en pakke til meg med klær jeg glemte igjen samt 1 pakke med medisiner. 

Jeg oppholder meg nå en stund i nabolandet og jeg har gått tom for medisinen, derfor spurte jeg min mor om å sende den til meg.

Medisinene var i uåpnet pakke med etikett med navn, beskrivelse og signatur fra apotek (sånn som det alltid er når man henter ut medisiner)

Naiv som jeg har vært så trodde jeg det gikk i orden gjennom tollen da pakken var uåpnet samt dokumentasjonen og navn på utsiden av esken. Tollen i landet jeg er i har nå beslaglagt medisinen, men videresendt klærne videre til meg.

Tollen skriver I brev til meg i dag om at de har beslaglagt esken. Medisinene går under narkotika klassen.

Jeg prøvde å ringe dem i dag, men var 5 minutter for sent, så skal ringe dem igjen  i morgen tidlig. 

Finnes det mulighet for å få Medisinen min?

Jeg har dokumentasjon fra apoteket på at jeg bruker dem samt lege journalen min.

Kan jeg sende dette til Tollen slik at de kan sende meg medisinen min?

Eller er det for sent siden de skriver beslaglagt?

Anonymkode: 08644...c2e

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer helt an på hvilket land du er i og tollreglene der.

Anonymkode: 01b75...51f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det kommer helt an på hvilket land du er i og tollreglene der.

Anonymkode: 01b75...51f

Sverige 

AnonymBruker
Skrevet

Det letteste er å få ny resept og hente ut i Sverige. 

Anonymkode: 7b068...8ef

AnonymBruker
Skrevet

Medisinene er nok destruert allerede.

Anonymkode: 7bb5f...e97

AnonymBruker
Skrevet

Medisin kan ikke sendes. Den må bringes inn av den som skal ha den.

Anonymkode: 577f9...a1a

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis ikke de har destruert medisinene burde du få de ved fremvisning av resept. Om du ikke fremviser resept så vil du få straffesak på deg 

Anonymkode: d18c4...b30

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor tar du ikke bare ut medisinene i sverige på apotek? 

Anonymkode: 1e7c4...e9e

AnonymBruker
Skrevet

De destruerer relativt øyeblikkelig.

Men de har nok skjønt at det faktisk er vanlig/ekte medisin, ellers hadde du nok fått en anmeldelse også for smugling.

Anonymkode: 7e453...c35

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Min mor har sendt en pakke til meg med klær jeg glemte igjen samt 1 pakke med medisiner. 

Jeg oppholder meg nå en stund i nabolandet og jeg har gått tom for medisinen, derfor spurte jeg min mor om å sende den til meg.

Medisinene var i uåpnet pakke med etikett med navn, beskrivelse og signatur fra apotek (sånn som det alltid er når man henter ut medisiner)

Naiv som jeg har vært så trodde jeg det gikk i orden gjennom tollen da pakken var uåpnet samt dokumentasjonen og navn på utsiden av esken. Tollen i landet jeg er i har nå beslaglagt medisinen, men videresendt klærne videre til meg.

Tollen skriver I brev til meg i dag om at de har beslaglagt esken. Medisinene går under narkotika klassen.

Jeg prøvde å ringe dem i dag, men var 5 minutter for sent, så skal ringe dem igjen  i morgen tidlig. 

Finnes det mulighet for å få Medisinen min?

Jeg har dokumentasjon fra apoteket på at jeg bruker dem samt lege journalen min.

Kan jeg sende dette til Tollen slik at de kan sende meg medisinen min?

Eller er det for sent siden de skriver beslaglagt?

Hvordan trodde du at dette skulle være lov? Hvem som helst kan sende hva som helst til hvem som helst, selv om det på medisinen står hvem resepten er skrevet ut til. Det er du personlig som må bringe medisinen over grensa for at det skal være lovlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...