Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Trenger noen innspill på denne saken her.. Jeg er 32 og samboeren min er 37. Jeg er fortsatt student og han har fast jobb. Vi sparer til bolig i Oslo og trenger ca 1,2 millioner i egenkapital for å få kjøpt det vi drømmer om, så langt har vi ca 800 000 og resten tar vi når jeg er ferdig å studere og har fått fast jobb. Føler ikke det er så hast, og hvertfall ikke slik verden er nå. Vi har heller ikke barn. 

Vi er ikke noen luksusdyr i forhold til klær og bil og spiser sjeldent ute og «kaster» bort en tusenlapp, vi sparer til noe vi virkelig vil oppleve, som reise. Vi er veldig glad i å lage mat og drikke god vin og å nettop reise. I fjor i sommerferien var vi en uke i Italia på et vinslott (sånn pakketur opplegg) og i år var vi i Frankrike også på en vingård. Ellers har vi vært på to overnattinger på hotell i 2022. 

Det har en stund vært litt «rar» stemning i vennegjengen uten at jeg har klart å finne ut av det… I et bryllup nå i helgen røpet hun ene seg litt etter noen glass vin og sa at de andre syns det er veldig rart at vi «later som vi har et luksusliv» mens vi fortsatt bare leier. Typ, «dere skal flashe at dere er på vingård men har ikke råd til bolig». Kjente jeg ble skikkelig satt ut… At de blir sure fordi vi lager mye mat og drar på ferie. Jeg har en privat Instagram med 270 følgere og legger ut mye matlaging der. Det er mye mat, vin og turer, men flasher ikke bil eller poserer foran en Porsche i merkeklær og fremstiller det som vår bil liksom. Vi er over 30 år og syns det er så smålig og henge seg opp i noe sånt. Nå merker jeg at jeg blir mer bevisst på hva jeg legger ut og det plager meg.. hva hadde dere tenkt..? 

Anonymkode: 62772...cdf

• Liker 2
  • Hjerte 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg hadde hvert fall ikke moderert meg.

Dere har deres liv som dere trives med, dere har definerte mål og jobber mot disse målene.

Jeg synes dere er flinke og moderate.

• Liker 11
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

"Aaaah men kjære deg, vi HAR et luksusliv fordi vi leier! Vi lager maten hjemme, ingrediensene er ikke så dyre og jeg lager alt fra bunnen av skjønner du, så vi kan spise all denne gode flotte maten uten at det koster oss tusenvis av kroner i måneden! Vi har råd til fine ferier og unner oss noe fint heller en gang skikkelig enn en helg her eller der, igjen nettopp fordi vi leier og kan sette av penger." 

Anonymkode: 424c6...878

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ledd og spurt hvorfor du skal slutte med dine to interesser kun fordi dere leier.

Anonymkode: 6727e...742

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ts her. Tusen takk for innspill :) Det virker veldig som at vi ikke får kose oss før vi har kjøpt noe, for vi er liksom ikke vellykket før det har skjedd. DA kan vi med rette legge ut bilder av vin og ferie.. 😅

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er bygdetilstander i Oslo også 😂

Anonymkode: d9b29...c8c

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde bare ledd og sagt :"Kjære deg, vi har da ingen planer om å bli låst fast med huslån. Vi lever jo drømmelivet. "

Anonymkode: 8b568...624

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ts her. Tusen takk for innspill :) Det virker veldig som at vi ikke får kose oss før vi har kjøpt noe, for vi er liksom ikke vellykket før det har skjedd. DA kan vi med rette legge ut bilder av vin og ferie.. 😅

Hvis din omgangskrets sin bedømmelse av vellykket er å eie noe, så er de jammen snever i tankegangen.. her jeg bor har 21åringer 250kvm hus, selv her i molboland måler vi lykke i annet enn eiendom 😅

Anonymkode: 424c6...878

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Misunnelsen er sterk.. kos dere med deres planer og opplev så mye dere kan. Ikke bry deg om slike ting. 

Anonymkode: cce94...6fe

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.7.2023 den 20.36):

Trenger noen innspill på denne saken her.. Jeg er 32 og samboeren min er 37. Jeg er fortsatt student og han har fast jobb. Vi sparer til bolig i Oslo og trenger ca 1,2 millioner i egenkapital for å få kjøpt det vi drømmer om, så langt har vi ca 800 000 og resten tar vi når jeg er ferdig å studere og har fått fast jobb. Føler ikke det er så hast, og hvertfall ikke slik verden er nå. Vi har heller ikke barn. 

Vi er ikke noen luksusdyr i forhold til klær og bil og spiser sjeldent ute og «kaster» bort en tusenlapp, vi sparer til noe vi virkelig vil oppleve, som reise. Vi er veldig glad i å lage mat og drikke god vin og å nettop reise. I fjor i sommerferien var vi en uke i Italia på et vinslott (sånn pakketur opplegg) og i år var vi i Frankrike også på en vingård. Ellers har vi vært på to overnattinger på hotell i 2022. 

Det har en stund vært litt «rar» stemning i vennegjengen uten at jeg har klart å finne ut av det… I et bryllup nå i helgen røpet hun ene seg litt etter noen glass vin og sa at de andre syns det er veldig rart at vi «later som vi har et luksusliv» mens vi fortsatt bare leier. Typ, «dere skal flashe at dere er på vingård men har ikke råd til bolig». Kjente jeg ble skikkelig satt ut… At de blir sure fordi vi lager mye mat og drar på ferie. Jeg har en privat Instagram med 270 følgere og legger ut mye matlaging der. Det er mye mat, vin og turer, men flasher ikke bil eller poserer foran en Porsche i merkeklær og fremstiller det som vår bil liksom. Vi er over 30 år og syns det er så smålig og henge seg opp i noe sånt. Nå merker jeg at jeg blir mer bevisst på hva jeg legger ut og det plager meg.. hva hadde dere tenkt..? 

Ville vell bare svart at dere liker å kose dere med god reiser, god mat og vin, selv om dere ikke har kjøpt bolig.

Anonymkode: daefe...be4

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...