AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #1 Skrevet 5. juli 2023 Jeg har to barn: en på to år og en som er tre mnd. Jeg er utslitt, og blitt en dårlig mamma. Baby sover dårlig både på dagtid og natt, tar ikke smokk eller flaske. All husarbeid må jeg gjøre. Mannen jobber ofte sent og jeg har barna alene i gjennomsnitt 3 av 5 ukedager og ofte søndager. Jeg har null energi til å leke med toåringen, leker kanskje 20 min hver dag (prøver å hente hen tidlig fra bhg så det ikke er lange dager, far leverer 7.15-7.30 selvom han lan begynne 09. På jobb.) ofte blir det tv på kvelden da og lite lek. Prøver alltid å lage middag fra bunn, så vi skal spise sunt. Jeg må handle maten. Men dette tar også mye tid/energi. Ikke får jeg dusjet eller ordnet meg selv heller. Når mannen kommer hjem må jeg ha baby, han skal spise bl.a da han ikke spiser på jobb til tross for lange dager. Baby bare gråter hos han uansett. Far var heller ikke hjemme de 14 første dagene da han prioriterte jobbing, så fikk ikke «slappet av» da heller. Jeg lever på sjokolade og koffein da det er det eneste jeg får i meg med en klistremerkebaby. Jeg har dårlig samvittighet ovenfor toåringen som har en mamma som alltid er sliten. Jeg har dessverre blitt en dårlig mamma da jeg er så sliten. Jeg trenger råd/ tips på å bli en bedre mamma. Anonymkode: 682e2...3d4 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #2 Skrevet 5. juli 2023 Du er ikke en dårlig mamma. Du er en utslitt mamma! Han mannen din høres ut som barn nr 3 og burde flytte ut eller ta seg sammen! Anonymkode: 20f7b...a8c 1 2
Ananas. Skrevet 5. juli 2023 #3 Skrevet 5. juli 2023 Nei, far trenger råd og tips om hvordan han kan stille opp bedre. Dette ligger ikke på deg. Jeg har dessverre ingen selv, men tenk over hva som kan bidra til å legge press på ham, for det er fraværet hans som gjør at familiesituasjonen sliter deg ut. Om han ikke kan fysisk _være_ der mer, så må han uansett finne måter å avhjelpe deg på. 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #4 Skrevet 5. juli 2023 Skaff avlastning i form av barnepass. Noen som kan ta baby med på trilletur eller passe noen timer og i tillegg vaskehjelp. Du trenger ro og hvile. Anonymkode: 20cde...83a 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #5 Skrevet 5. juli 2023 Er visst heller mannen din som er en dårlig pappa høres det ut som. Anonymkode: c778a...9a7 8 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #6 Skrevet 5. juli 2023 Hvorfor er mannens jobb og mannens preferanser viktigere enn familiens ve og vel? Hvorfor er det meste av Familien AS ditt ansvar? Du må gi klar beskjed at dette går ikke. Om mannen ikke tar ansvar prøv å få avlastning i nettverket rundt deg, familie og venner, og vær ærlig på hvorfor. Og du det er ikke farlig å ha ferdige fiskekaker til middag om det å lage alt fra grunnen av sliter deg ut. Det er ikke sunt å stresse og være utslitt heller. Helse er helhetlig ❤️ Anonymkode: 018cd...382 1 3
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #7 Skrevet 5. juli 2023 Har ingen tips, bare ville si at jeg har vært og er fortsatt i samme situasjon. Anonymkode: 7f35e...649
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #8 Skrevet 5. juli 2023 En sånn mann hadde jeg også. Til slutt endte jeg opp med å hate han, for han stod der og bare så på at jeg stod på 24/7 og møtte veggen. Vi hadde separat økonomi, så all ekstrajobbing var penger som kun gikk til han. Jeg nådde aldri inn til min mann, (nå eks) så jeg måtte jo gå. Du må sette hardt mot hardt; vær tydelig og streng på hva som er hans ansvar, hvor ille dette er for 2-åring og foreslå samtale på helsestasjonen eller hos familievernkontoret. Hvis dette ikke hjelper, så må du gå. Det er lettere å være alene enn å bo med en ubrukelig mann. Huset vil være ryddigere og renere uten han og han vil antakeligvis stille opp noen timer her og der for å ha samvær. Anonymkode: fe0c0...e3f 2 1
kjærring Skrevet 5. juli 2023 #9 Skrevet 5. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har to barn: en på to år og en som er tre mnd. Jeg er utslitt, og blitt en dårlig mamma. Baby sover dårlig både på dagtid og natt, tar ikke smokk eller flaske. All husarbeid må jeg gjøre. Mannen jobber ofte sent og jeg har barna alene i gjennomsnitt 3 av 5 ukedager og ofte søndager. Jeg har null energi til å leke med toåringen, leker kanskje 20 min hver dag (prøver å hente hen tidlig fra bhg så det ikke er lange dager, far leverer 7.15-7.30 selvom han lan begynne 09. På jobb.) ofte blir det tv på kvelden da og lite lek. Prøver alltid å lage middag fra bunn, så vi skal spise sunt. Jeg må handle maten. Men dette tar også mye tid/energi. Ikke får jeg dusjet eller ordnet meg selv heller. Når mannen kommer hjem må jeg ha baby, han skal spise bl.a da han ikke spiser på jobb til tross for lange dager. Baby bare gråter hos han uansett. Far var heller ikke hjemme de 14 første dagene da han prioriterte jobbing, så fikk ikke «slappet av» da heller. Jeg lever på sjokolade og koffein da det er det eneste jeg får i meg med en klistremerkebaby. Jeg har dårlig samvittighet ovenfor toåringen som har en mamma som alltid er sliten. Jeg har dessverre blitt en dårlig mamma da jeg er så sliten. Jeg trenger råd/ tips på å bli en bedre mamma. Anonymkode: 682e2...3d4 Du er ikke en dårlig mamma. Du er en sliten mamma. Du er en mamma skulle skulle hatt litt støtte ❤️
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå