AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #1 Skrevet 5. juli 2023 Hei, jeg og samboer skal å besøke mamma i Sarpsborg nå til helgen. Vi blir kun fra søndag til fredag og jeg håper samboeren min kan bli like forelsket i byen som det jeg er. Jeg ønsker gjerne å flytte dit da familien min er der, men han er skeptisk da han tror det er kjedelig og «på landet». Vi bor i en liiien by nordpå nå, og jeg kjenner at jeg er lei. Hva er verd å se? Hvor bør vi dra for å vise han de beste sidene av byen? Anonymkode: bdf54...a90
enkefru Skrevet 5. juli 2023 #2 Skrevet 5. juli 2023 Nærheten til Fredrikstad er det vel det beste med Sarpsborg, så ta en tur til nabobyen 🤣 3 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #3 Skrevet 5. juli 2023 Nærheten til Fredrikstad. Sarpsborg er en rimelig kjedelig by. Anonymkode: 3347d...533 3
Snok1 Skrevet 5. juli 2023 #4 Skrevet 5. juli 2023 Fjugur skrev (3 minutter siden): Nærheten til Fredrikstad er det vel det beste med Sarpsborg, så ta en tur til nabobyen 🤣 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nærheten til Fredrikstad. Sarpsborg er en rimelig kjedelig by. Anonymkode: 3347d...533 Dette er dessverre sant. 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #5 Skrevet 5. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nærheten til Fredrikstad. Sarpsborg er en rimelig kjedelig by. Anonymkode: 3347d...533 Fjugur skrev (3 minutter siden): Nærheten til Fredrikstad er det vel det beste med Sarpsborg, så ta en tur til nabobyen 🤣 Hva bør vi se der da?? 🙌🏻 Anonymkode: bdf54...a90
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #6 Skrevet 5. juli 2023 Hva liker dere å gjøre, da? Personlig synes jeg Sarpsborg er ganske kjedelig og så sliter jeg litt med lukta. Men jeg er glad i å gå tur og det er mange fine turområder. Gjengshølen, for eksempel. Ellers er det veldig fint ved sjøen, Høysand (Skjeberg) har en herlig strand og fine turområder. Ellers elsker jeg Gamlebyen i Fredrikstad, liker godt å gå på gallerier og cafeer. Fredrikstad sentrum har også gode restauranter langs brygga. Halden er heller ikke kjempelangt unna, hvis dere liker historie, så er festningen verdt et besøk. Anonymkode: 5cd1c...fb2 1 1
Sententia Skrevet 5. juli 2023 #7 Skrevet 5. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hva bør vi se der da?? 🙌🏻 Anonymkode: bdf54...a90 Gamlebyen (frimarked på lørdag, og ellers bare koselig), den delen av sentrum som ligger i området rundt Nygaardsplassen, brygga, kjøre byferge (gratis!), stolpejakt i marka, spise på Slippen/KØL/Thai Market. Ta en tur ut til Skjærhalden på Hvaler? I Sarpsborg så er det jo nydelig på Høysand ved deilig vær. 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #8 Skrevet 5. juli 2023 Kulåsparken. Noe mer er det vel ikke. Gågata kan være koselig i fint vær. Sjekk ut skulpturene og kjøp bakevarer hos Bakfickan (ligger merkelig nok inne i en klesbutikk). Veldig god kvalitet. Ikke gå på Edvards Pub rett ved. Bryggestien eller hva den heter i Glengshølen er OK. Festningen i Halden er fin. Kysten, altså ute i Skjeberg, har mange fine steder, du ser oversikt over strender etc på kommunens nettsider. Kjør til Fredrikstad, parker bilen i nærheten av fergeleiet og ta gratisfergen over til Gamlebyen. Veldig fint. Ta fergen tilbake og sjekk ut sentrum, mange gode restauranter. Kjør ut til Hvaler, helt ut til Skjærhalden eller stopp underveis. Hvaler er fantastisk. Eller ta en Harrytur til Sverige. Anonymkode: 88f77...1e9 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #9 Skrevet 5. juli 2023 Takk! Vi bor som sagt i en liiiiten by, så alt med kjøpesenter og kino er egentlig en opplevelse i deg selv 😂 Men ja liker fin natur, gode restauranter, historie, og gjerne noen aktiviteter i form av lasertag/ escape room, badeplasser og lignende. Har tilgang til bil 😊 Anonymkode: bdf54...a90
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #10 Skrevet 5. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Takk! Vi bor som sagt i en liiiiten by, så alt med kjøpesenter og kino er egentlig en opplevelse i deg selv 😂 Men ja liker fin natur, gode restauranter, historie, og gjerne noen aktiviteter i form av lasertag/ escape room, badeplasser og lignende. Har tilgang til bil 😊 Anonymkode: bdf54...a90 Det er kjøpesenter i enden av gågata, Storbyen, med et torg utenfor der det selges blomster og grønnsaker, og så er det noen restauranter med uteservering (var i alle fall, restauranter i Sarpsborg går konk hele tiden, mistenker mye shady business i den byen). Egon finnes i alle fall. Kulåsparken er da rett ved også. Det er et lite sentrum. Kinoen er i nærheten av gågata, omtrent midtveis. Borgarsyssel museum ligger litt østover og kan være verdt et besøk. Anbefaler også Solli Brug hvis de har sommerutstilling (sjekk på nett). Veldig sjarmerende sted. Hvis du er interessert i historie anbefaler jeg Oldtidsveien - Norges største tetthet av helleristninger som er malt opp samt gamle bygdeborger og gravplasser. Ligger i Skjeberg og går mot Fredrikstad på østsiden, så dere kan kjøre videre til Fredrikstad. Mange fine turstier underveis! Se her: https://www.visitfredrikstadhvaler.com/no/artikler/Oldtidsruta/ Anonymkode: 88f77...1e9 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #11 Skrevet 6. juli 2023 Skjer lite her gitt og utviklingen går ikke akkurat rett vei på flere områder. Hadde det ikke vært for jobb og at jeg er avhengig av hockey så hadde jeg flytta. Hilsen Særping Anonymkode: a4c77...6d8 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #12 Skrevet 7. juli 2023 Sarpefossen, Borgarsyssel museum, Hafslund gård. Når du har sett ferdig det, som er gjort på en halv dag, gjenstår vel bare Spartakamper og Harryturer. Anonymkode: 829fa...4e1 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #13 Skrevet 7. juli 2023 Sarpsborg sentrum har noen fine bygninger og Kulåsparken er flott. Men det bærer også preg av mye stilmessig rot og lukten er intens. Veldig koselig ved Tunevannet og Hafslund hovedgård, men det er litt utenfor sentrum. Anonymkode: 92a32...6af
Maskinfører Skrevet 7. juli 2023 #14 Skrevet 7. juli 2023 Gamlebyen i Fredrikstad Borgarsyssel museum er også verdt ett besøk bodde i Sarpsborg i 15 år
A-hunter Skrevet 7. juli 2023 #15 Skrevet 7. juli 2023 Det beste med Sarpsborg er skiltene som viser deg veien bort fra "byen". Sarpsborg er også et glimrende eksempel på hvor fort et samfunn kan forfalle med ekstremt høy innvandring. 1
Chakalaka Skrevet 7. juli 2023 #16 Skrevet 7. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 5.7.2023 den 19.50): Takk! Vi bor som sagt i en liiiiten by, så alt med kjøpesenter og kino er egentlig en opplevelse i deg selv 😂 Men ja liker fin natur, gode restauranter, historie, og gjerne noen aktiviteter i form av lasertag/ escape room, badeplasser og lignende. Har tilgang til bil 😊 Anonymkode: bdf54...a90 Da hadde jeg tatt turen til FrStad, gitt! Vi har: Gamlebyen, Isegran, gode restauranter ( sentrum/brygga), gratis ferge, escape-room på Hotel Fredrikstad, fine parker OG nærhet til Hvaler, med masse fine badeplasse (Storesand, Ørekroken, Guttormsvauen, Kuvauven), koselig ferge fra Skjærhalden til Strømstad.. Vi kan også skryte av Onsøy, med flerfoldige badeplasser: Foten, Dypeklo, Mærrapanna, Hankø (der Kongen hang før) + hyggelige folk! Sommer’n er herlig i Fredrikstad! 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #17 Skrevet 7. juli 2023 https://cms.fredrikstad.kommune.no/tallshipsraces Fra 15-18 juli er det tall ship races i nabokommunen fredrikstad, så hvis dere er der da så ta en tur dit 🙂 Anonymkode: 2c9bd...1ea 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #18 Skrevet 7. juli 2023 Men TS, hvis du er forelsket i byen vet du vel hvorfor, og hva som fins der? Eller er det bare moren din som lokker? Anonymkode: 829fa...4e1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #19 Skrevet 7. juli 2023 Det verste er i hvert fall lukten ved den broen. Det lukter helt jævlig av noe som minner om gamle pølser utgått på dato for lengst. Det beste, hmmm, kjøpesenteret kanskje? Ellers er vel Sarpsborg rimelig harry, omtrent som resten av Østfold. Anonymkode: 810ef...d28
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #20 Skrevet 7. juli 2023 Det beste med Sarpsborg er nærheten til Fredrikstad. Og det beste med Fredrikstad er nærheten til Oslo. Ville rett og slett hoppet over mellomleddet og tatt turen direkte til Oslo Anonymkode: eb8ff...728 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå