AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #1 Skrevet 5. juli 2023 Nettopp kommet hjem fra vårt lokale kjøpesenter, og barnet vår skulle få være litt i lekekroken der. De har trampoline + sklie + klatretårn. Kun ett barn kan hoppe på trampolina i gangen, dette er tydelig merket, og alle barn skal være under oppsyn av voksen. Dermed satt det mange voksne der, alle med hodet godt ned i telefonen. 4 gutter i alder ca 4-9 som kom sammen (søsken?) skjøv andre barn til side og bestemte seg for å hoppe på trampolinen sammen. Holdt på ca 10 min uten å slippe andre barn til. Mange andre foreldre tok med seg sine barn og gikk, andre sa til sine barn at de bare måtte vente på tur. Jeg snakket til slutt med barnas mor om at det bare skulle være 1 barn på trampolinen og at ingen andre barn slapp til. Hun trakk på skuldrene og sa det ikke var noe hun kunne gjøre. Jeg ringte vektene på senteret. Da ba hun guttene holde opp, og de kom ned i to minutter før de gikk opp, dyttet mitt barn fra trampolinen og et par andre barn ut av køen før de tok over trampolinen igjen. Jeg snakket igjen med mor, som mente at hun ikke kunne gjøre noe. Jeg snakket da til barna selv, og de flyttet seg et par minutter før de dyttet andre til side og tok over igjen. Dette gjentok seg et par ganger før vi måtte gå. Ingen andre voksne grep inn, selv om andre barn klaget til sine foreldre. Er det jeg som er for helikopter-mor som griper inn? Snakket dere til andre barn/foreldrene når det skjer noe på lekeplassen? Anonymkode: b7534...c21
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #2 Skrevet 5. juli 2023 Jeg har ikke vært i så mange slike situasjoner men jeg snakker til andres barn om nødvendig. Kjefter ikke altså men kan si ifra om regler feks i situasjonenen du beskriver. Ville alltid startet med vennlig tone og bedt dem om å gi andre barn tur. Spesielt at moren ikke gjorde noe her. Vold mot andre barn ville jeg iallefall grepet inn på hvis ikke foreldrene selv gjorde noe. Anonymkode: 67acd...fd5 2
absinthia Skrevet 5. juli 2023 #3 Skrevet 5. juli 2023 Jeg er «yrkesskadd», så det er store muligheter for at jeg ville stilt meg opp og passet på at de holdt køen og at alle skulle få hoppe omtrent like mye og at det slett ikke er ok å dytte andre ut av køen. Av og til er det nok at man stiller seg opp og viser at en følger med. 3
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #5 Skrevet 5. juli 2023 Jeg har gjort det, men etter siste gang så angrer jeg. Dette gjelder tenåringer. Jeg ringte til ei mor som jeg kjenner. Min gutt og hennes gutt går i samme klasse. Noen fortalte meg at han hadde vært ute om natten og gjort litt små kriminelle ting. Så tenkte at hun ville vite det. Det ville hun ikke. Han var 3 uker hos faren nå, så sa måtte jeg ringe han. Det var han og ikke henne som lar han være ute om natten. Hun virket irritert over at jeg ringte Anonymkode: 48b78...736
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #6 Skrevet 5. juli 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg har gjort det, men etter siste gang så angrer jeg. Dette gjelder tenåringer. Jeg ringte til ei mor som jeg kjenner. Min gutt og hennes gutt går i samme klasse. Noen fortalte meg at han hadde vært ute om natten og gjort litt små kriminelle ting. Så tenkte at hun ville vite det. Det ville hun ikke. Han var 3 uker hos faren nå, så sa måtte jeg ringe han. Det var han og ikke henne som lar han være ute om natten. Hun virket irritert over at jeg ringte Anonymkode: 48b78...736 Hva har dette med saken å gjøre? Anonymkode: ea434...818 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #7 Skrevet 5. juli 2023 Greit å si i fra, men å ringe vektere er litt overdrevet. Anonymkode: 99f82...0a6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå