AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #581 Skrevet 13. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Barna mine stod i fjor 1,5 timer i kø på tundercoaster, mens en familie på 6 stykk med slike bånd kjørte den 5 ganger på rad. Så jo vi står i timesvis. Har du prøvd tusenfryd uten slike bånd? Anonymkode: d88a6...3f1 Ja det har jeg Anonymkode: f5d6d...f7d 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #582 Skrevet 13. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvorfor skal de «få» ta disse tingene hvis det åpenbart er en stor lidelse for dem å ta f.eks fly? Hvis noen garantert gråter og skriker fire timer i strekk på fly, så hadde jeg unngått det så langt det lot seg gjøre. Ikke bare for meg og andre, men for de som åpenbart har det så fælt at de skriker. Anonymkode: 82b48...7fb Sjelden noen skriker i strekk, men å aldri ta fly, buss eller tog hemmer også søsken. Ikke alle som er to voksne i familien heller. Anonymkode: 4c9f3...223
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #583 Skrevet 13. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Barna mine stod i fjor 1,5 timer i kø på tundercoaster, mens en familie på 6 stykk med slike bånd kjørte den 5 ganger på rad. Så jo vi står i timesvis. Har du prøvd tusenfryd uten slike bånd? Anonymkode: d88a6...3f1 Hva om de kunne kjørt 3 ganger, men ikke på rad? Anonymkode: 4c9f3...223
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #584 Skrevet 14. juli 2023 SpeedMonster har en kapasitet på 700 turer pr. time. Jeg har lett, men ikke funnet eksakt kapasitet for de øvrige attraksjoner begrensningene gjelder. Thundercoaster har 2 tog med 12 vogne til 2 pers. hver, altså 48 pers. i alt, og en tur varer 2 min. Hvis byttetiden mellom turer er 55 sek., blir det rett under 1000 turer pr. time. Mon tro kapasiteten av de øvrige hovedattraksjoner er tilsvarende, så nå anslår jeg 850 turer pr. time som gjennomsnittlig kapasitet. Tusenfryd har ca. 500k besøkende årlig, og ca. 90 åpningsdager. Det er 5556 pers. pr. dag i gjennomsnitt. Jeg har også sett anslag på 7000 pr. dag i høysesongen og 2500 på regnværsdager utenfor sesong. I høysesongen er parken åpen 10:30-19, altså 8,5 timer. 850 turer pr. time i 8,5 timer er 7225 turer pr. dag. Med andre ord, på en gjennomsnittsdag har hovedattraksjonene kapasitet til at hver gjest kan ta 1,3 turer i hver av dem. Eller 10 turer i alt fordelt på de åtte hovedattraksjoner. (Dette forutsetter attraksjonene kjører uavbrutt fra første til siste sekund parken er åpen, uten forsinkelser, uten at ét sete står tomt, osv.) Den teoretiske ventetiden er 49 min. pr. tur. Summa summarum: Det er helt og aldeles rimelig å begrense bruken av «Vis hensyn»-armbånd til en enkelt tur i hver av hovedattraksjonene. Anonymkode: 99c70...a72 12 3 3
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #585 Skrevet 20. juli 2023 I kongeparken får man kun 6 turer tilsammen i hele parken hvor man kan skippe køen. Og maks to runder på en attraksjon. Så Tusenfryd er absolutt ikke urimelige. Anonymkode: 65871...ee2 7
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #586 Skrevet 12. august 2023 On 7/13/2023 at 6:42 PM, AnonymBruker said: Barna mine stod i fjor 1,5 timer i kø på tundercoaster, mens en familie på 6 stykk med slike bånd kjørte den 5 ganger på rad. Så jo vi står i timesvis. Har du prøvd tusenfryd uten slike bånd? Anonymkode: d88a6...3f1 I fjor var det en regel da du fikk ta samme karusell 2 ganger etter hverandre MEN du måtte gå ut av karusellen og vente en tur för man kunne kjöre igjen, og etter det vente i 30-60m, . Om dette virkelig skjedde så var det dem ansatte som gjorde feil. Noen barn har såpass vanskeligheter att det virkelig IKKE går å få dem ut av karusselen hvis dem virkelig ikke vill og kun da får dem kjöre 2 ganger uten å gå ut og vente en tur. Nå har jo vi flaks att den person som trenger hensyn törr dem fleste karusellene så vi har mangle muligheter så selv om vi har haft mulighet så blir det som oftest bare 2 turer per karusell på dem fleste og så kanskje noen extra på speedmonster og tömmerrenna. Når man nå kun fikk 1 bilett per -store karusell så ble det litt mer vanskeligere å selv fölte jeg ikke att dette var enn bedre lösning (er der oftere uten hvis hensyn), dem fleste karuseller hadde også 2 vanlige turer mellom hver hvis hensyn tur som gjorde att vi måtte vente i 40 min selv med vis hensyn- bilett. Vis hensyn ville eller ikke kjöre spinspider og dropshot og man kan ikke bruke denne biletten uten vis hensyn så det blir bortkastet. Så etter dem andre 6 karusselene så gikk man dem siste 4 timer frem og tilbake fra loopen,tömmerenna og huskene og brukte opp tiden til dem som sto i kö der istedenfor att man brukte lenger tid for å gå rundt til dem andre karusellene og. Anonymkode: 308b2...229
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #587 Skrevet 14. august 2023 Var på Tusenfryd i sommer.. en dag der det knapt var kø så vi løp fra karusell til karusell.. på Japp Spaceshot var det kanskje ti minutter med kø og rett før turen vi skulle med dukket det opp en familie ved "vis hensyn" inngangen. De slapp de ikke inn og havnet på samme tur som oss. Gutten smed diagnosen koste seg og så ikke ut til å ha noen problemer med å stå der sammen med søsknene, men moren klikket på karusellansvarlig. MOREN ordnet ett ordentlig styr fordi de ikke kom med med en gang, mens den diagnoserte koste seg i køen. Anonymkode: a00f1...ed4
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #588 Skrevet 14. august 2023 Jeg er mor til et barn med spesielle behov, som var frisk i flere år før han fikk en hjerneskade etter alvorlig sykdom. Han ser normal ut, men sliter masse, blant annet med fatigue. Denne tråden gjorde meg veldig usikker på om vi skulle bruke ledsagerbevis til å få et bånd i en park vi skulle til i sommer (ikke Tusenfryd). Jeg grudde meg for blikk vi kom til å få osv. Men så skjønte jeg jo at han ikke kom til å klare å stå en halvtime + i noen som helst kø, og at vi uten bånd like gjerne kunne avlyse turen. Nå orket ikke han så mange attraksjoner uansett, så det ble kun halv dag på han. Men han hadde det kjempefint på det han orket, og jeg var så takknemlig for at han kunne slippe kø og orke å delta på noe. Dette var ikke snakk om de heftigste attraksjonene, men de mindre heftige, men noen av dem var ganske populære. Et sted, der det var veldig lang kø, ble vi stående i ca et kvarter i ledsager-køen. Der følte jeg at de i den vanlige køen skulte litt på oss. Men etter fem min orket han ikke å stå selv, og jeg måtte bære han. Han går på skolen og er åpenbart for stor til å bli båret, så jeg følte folk dro til seg blikket da. Oppsummert, vil jeg si dette var en utrolig fin ordning for mitt barn, som har hatt så mange aktiviteter han ikke har kunnet delta på de siste årene. Men klart, vi tok hver attraksjon kun en gang og han orket bare noen få. På en bedre dag kunne han orket mer, men ikke med lang kø, da blir det uaktuelt. Dessverre. Jeg vil jo i utgangspunktet gjerne lære han at han må innordne seg som alle andre barn, men problemet er jo at å stå i kø ville gjøre at han ikke kan delta på det samme som andre barn. Så please ikke skul på familier med bånd. Selv om funksjonshemmingen ikke syns, kan den i høyeste grad være der. Anonymkode: 9d296...704 1 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå