Gå til innhold

Vis hensyn bånd på Tusenfryd gjelder bare for en tur.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det står jo ingenting i denne lenken om begrensningene som tråden faktisk handler om? Her står det bare at man må vente 30 min mellom hver tur? 

Anonymkode: 12efa...5df

Dette står på nettsida: Til 8 av attraksjonene får man utdelt et eget kupong-ark som brukes for å ta disse attraksjonene. Kupong-arket gir én tur til hver av attraksjonene. Ønsker man flere turer med disse attraksjonene benytter man den ordinære køgangen. Attraksjonene det gjelder er ThunderCoaster, SuperSplash, HuriHuri, Ragnarok, Storm, SpinSpider, SpaceShot og SpeedMonster.

Anonymkode: bf972...565

• Liker 4

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 7.7.2023 den 12.58):

På samme måte som det er vanskelig for meg å forklare at alle de andre i klassen ønsker å leve, mens min 12 åringer oppriktig ønsker å dø, og faktisk har gjort alvor av å prøve forsøke det.  Skikkelig vrient å forklare og rettferdiggjøre faktisk.

Jeg tenker at det å måtte stå  lenger i kø på tusenfryd er en ubetydelig urettferdighet i forhold!

Jeg synes synd på deg, men det er uansett ikke riktig at 200barn og foreldre må stå i timesvis med kø fordi de samme ungene kan løpe forbi køen igjen og igjen og igjen og igjen.

Det er jo disse ungene og foreldre som har ødelagt for barnet ditt. Hadde ikke drittunger og drittforeldre vært så sykt egoistiske at de løp forbi køen hundre ganger så hadde det heller ikke blitt en restriksjon på det.

Så dere som reagerer får rette sinnet mot de rette folka og det er verken Tusenfryd eller de funksjonsfriske.

Anonymkode: 2d78d...a88

• Liker 11
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg synes synd på deg, men det er uansett ikke riktig at 200barn og foreldre må stå i timesvis med kø fordi de samme ungene kan løpe forbi køen igjen og igjen og igjen og igjen.

Det er jo disse ungene og foreldre som har ødelagt for barnet ditt. Hadde ikke drittunger og drittforeldre vært så sykt egoistiske at de løp forbi køen hundre ganger så hadde det heller ikke blitt en restriksjon på det.

Så dere som reagerer får rette sinnet mot de rette folka og det er verken Tusenfryd eller de funksjonsfriske.

Hvilken holdning er dette?? 

Og hvem står timesvis ekstra i kø pga dette? Snakk om å overdrive. Denne tråden blir bare mer og mer trist. Trudde faktisk at samfunnet var bedre ovenfor de med spesielle behov. 

TS

Anonymkode: 4c9f3...223

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Og hvem står timesvis ekstra i kø pga dette? Snakk om å overdrive. Denne tråden blir bare mer og mer trist. Trudde faktisk at samfunnet var bedre ovenfor de med spesielle behov. 

TS

Altså… når vi betaler full pris for at hele familien skal inn på Tusenfryd så er det IKKE rettferdig at våre barn igjen og igjen skal bli forbigått av de samme barna på de samme attraksjonene. Vi har betalt for å være der, og har like stor rett til å benytte attraksjonene som en med armbånd. Du har tydeligvis ikke vært mye på Tusenfryd (i allfall ikke som besøkende uten armbånd) om du ikke har opplevd å bli stående og vente og vente ved samme attraksjon (etter allerede å ha stått i kø i over en time) fordi noen med armbånd og ledsagere tar den samme turen igjen og igjen. Du kan mislike «holdningen» så mye du vil, men disse parkene er ikke gratis så det er klart at funksjonsfriske også skal ha mulighet til å kjøre mer enn 4 turer i løpet av et besøk. 

Anonymkode: 1361b...c13

• Liker 14
  • Nyttig 5
AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Det står jo ingenting i denne lenken om begrensningene som tråden faktisk handler om? Her står det bare at man må vente 30 min mellom hver tur? 

Jeg vet ikke hvorfor, men det står på to forskjellige steder, hhv. 'Gjester med...' og 'Les mer'.

Home » Planlegg besøket » Mennesker og tjenester » Gjester med nedsatt funksjonsevne » Les mer

Anonymkode: 99c70...a72

• Liker 1
AnonymBruker
30 minutter siden, AnonymBruker said:

TS

Du virker til å ta det veldig personlig at parken slår ned på funksjonsfriske gjesters misbruk av ordningen.

Anonymkode: 99c70...a72

• Liker 10
  • Nyttig 2

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

TS

Det blir jo fort timesvis hvis de skal rekke mer enn en attraksjon og det er 40 min kø. 

Anonymkode: 04ebd...3b0

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker

Har nå lest hele tråden og kjenner jeg blir trist av mange av svarene.

Her har vi en 16 åring med autisme, ikke så lett å se hvis du f.eks ser oss sitte på en krakk med en is. 

Han kjører kun de "barnslige" karusellene, og da er det stort sett små barn som står i kø. Det å stå lenge i kø for oss fungerer ikke fordi han blir utålmodig og kan dytte de foran seg for å komme fram til karusellen. 

Vi springer heller ikke å tar samme karusell om og om igjen. Han har 4-5 stk han liker å ta så da rullerer vi på disse. 

Vi har en tur til fornøyelsespark i løpet av hele sommeren, men etter alle blikk og også kommentarer vi fikk på Tusenfryd har vi nå begynt å dra til Liseberg istedet. 

Og der ble det nytt ifjor at man må ha et skjema som lærer/spes.ped må fylle ut i tillegg til å ha ledsagerbevis. 

Trist at man som forelder/ledsager skal føle seg uglesett på den måten bare fordi man vil gi barnet sitt en fin opplevelse. For det er faktisk en fin opplevelse for han så lenge han får gjøre ting i sitt tempo og kjøre de få tingene han liker. Og også en fin opplevelse for oss som foreldre som ser at gutten vår koser seg og har det bra. 

Og vi har bare en ledsager, ikke hele familien. 

Anonymkode: ccc8d...e62

• Hjerte 2
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Altså… når vi betaler full pris for at hele familien skal inn på Tusenfryd så er det IKKE rettferdig at våre barn igjen og igjen skal bli forbigått av de samme barna på de samme attraksjonene. Vi har betalt for å være der, og har like stor rett til å benytte attraksjonene som en med armbånd. Du har tydeligvis ikke vært mye på Tusenfryd (i allfall ikke som besøkende uten armbånd) om du ikke har opplevd å bli stående og vente og vente ved samme attraksjon (etter allerede å ha stått i kø i over en time) fordi noen med armbånd og ledsagere tar den samme turen igjen og igjen. Du kan mislike «holdningen» så mye du vil, men disse parkene er ikke gratis så det er klart at funksjonsfriske også skal ha mulighet til å kjøre mer enn 4 turer i løpet av et besøk. 

Vært der mye både med og uten bånd. Men, de med spesielle behov skal i verste fall bare få kjøre en attraksjon? De betaler full pris de også. Hadde det vært så farlig om de får noen fler turer mens de er der? Høres jo ut som flesteparten av de som kommer får bånd.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Her har vi en 16 åring med autisme, ikke så lett å se hvis du f.eks ser oss sitte på en krakk med en is. 

Han kjører kun de "barnslige" karusellene, og da er det stort sett små barn som står i kø. Det å stå lenge i kø for oss fungerer ikke fordi han blir utålmodig og kan dytte de foran seg for å komme fram til karusellen. 

Vi springer heller ikke å tar samme karusell om og om igjen. Han har 4-5 stk han liker å ta så da rullerer vi på disse. 

Vi har en tur til fornøyelsespark i løpet av hele sommeren, men etter alle blikk og også kommentarer vi fikk på Tusenfryd har vi nå begynt å dra til Liseberg istedet. 

Og der ble det nytt ifjor at man må ha et skjema som lærer/spes.ped må fylle ut i tillegg til å ha ledsagerbevis. 

Trist at man som forelder/ledsager skal føle seg uglesett på den måten bare fordi man vil gi barnet sitt en fin opplevelse. For det er faktisk en fin opplevelse for han så lenge han får gjøre ting i sitt tempo og kjøre de få tingene han liker. Og også en fin opplevelse for oss som foreldre som ser at gutten vår koser seg og har det bra. 

Dere er jo grunnen til at mange her støtter begrensningene for dere trenger ordningen ❤️ ordningen med vis hensyn bånd er fantastisk så lenge den faktisk brukes av de som sliter med å stå i kø. Det ser ut som Liseberg har gjort et godt valg ved å kreve ekstra informasjon utover ledsagerbeviset ☺️

Anonymkode: 3f20f...190

• Liker 7
AnonymBruker
21 minutter siden, AnonymBruker said:

Vært der mye både med og uten bånd. Men, de med spesielle behov skal i verste fall bare få kjøre en attraksjon? De betaler full pris de også. Hadde det vært så farlig om de får noen fler turer mens de er der? Høres jo ut som flesteparten av de som kommer får bånd.

Kan du være så snill å vise meg hvor jeg skrev at de med spesielle behov «i verste fall bare får kjøre en attraksjon»? Du finner jo bare på ting - skal du kommentere får det i det minste være sånn høvelig relevant i forhold til hva du siterer.

For å klargjøre: Jeg er glad for at Tusenfryd strammer inn på reglene, slik at det blir litt mer rettferdig. Det er ikke greit at barn som står i allerede lange køer skal bli forbigått gjentatte ganger av de samme menneskene på de samme attraksjonene. Foreldre med funksjonsfriske barn har betalt billetter for seg og sine, og har like stor rett til å ta attraksjonene som de med armbånd. 

At de med armbånd kan slippe raskere frem i attraksjoner er helt greit - men ikke gjentatte ganger der hvor køene er ekstra lange, ei heller hvor en haug mennesker sniker i køen fordi de utnytter systemet (enten fordi det er mange som reiser på samme bånd eller fordi de fint kan stå i kø).

Dersom det ikke holder med antallet ganger etter nye regler (og husk at det bare gjelder noen attraksjoner) får man heller dra til Tusenfryd utenom høysesong. 

• Liker 11
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Drizzt skrev (5 timer siden):

Jeg føler meg ikke støtt.

Men hat er hat.

Stråmannargumentasjonen i tråden handler om barn med ledsagerbevis som egentlig er helt friske og som plutselig har tatt med halve bydelen å snike i køen med dem gjentatte ganger og alle har vært vitne til det og måtte vente i timevis selv i køen. Snakk om et oppkonstruert problem som ikke finnes i realiteten.

KUTT ut da, det er jo ikke HAT! Herregud.

Anonymkode: ad0ea...caf

• Liker 10
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er så irriterende når folk ikke gidder å lese før de kommenterer. Det er skrevet ca 47 ganger at restriksjonene er at armbånd-unger får gå forbi køen 1 gang på de 8 mest populære attraksjonene, men får gå forbi køen så mange ganger de bare vil på de resterende (30?) attraksjonene.

Og nei, disse folka betaler ikke full pris. Det er mye billigere for armbånd-unger og GRATIS for ledsager(ne).

Anonymkode: d13ce...25e

• Liker 8
  • Nyttig 5

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Å stakkars dere som har friske barm som kan stå i kø !

Anonymkode: f5d6d...f7d

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er autisme en unnskyldning/grunn for at barna skal være voldelige? Spør fordi jeg lurer, ikke for å være frekk. For isåfall skal folk med autisme da fly rundt i samfunnet og være voldelige, også er dette bare noe man få finne seg i? Er det en sykdom som gjør at man ikke skjønner forskjell på rett og galt? Og hvorfor er det så syyyyyykt mange som får autisme/adhd/andre diagnoser, for tida?

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

TS

Ingen står timevis i kø ekstra, de bare liker å overdrive 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er autisme en unnskyldning/grunn for at barna skal være voldelige? Spør fordi jeg lurer, ikke for å være frekk. For isåfall skal folk med autisme da fly rundt i samfunnet og være voldelige, også er dette bare noe man få finne seg i? Er det en sykdom som gjør at man ikke skjønner forskjell på rett og galt? Og hvorfor er det så syyyyyykt mange som får autisme/adhd/andre diagnoser, for tida?

Du tuller nå? 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ingen står timevis i kø ekstra, de bare liker å overdrive 

Åja, for 45 min kø til speedmonster + 37 min kø til spinspider + 24 min kø til supersplash + 51 min kø til hurihuri + 29 min kø til spaceshot + 13 min kø til tømmerrenna + 39 min kø til loopen, blir ikke timevis tilsammen? 

• Liker 7
  • Nyttig 3
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du tuller nå? 

Åå giiiidamei, glemte at man må ha doktorgrad i ALT for å kunne delta i debatten. My bad. Har sikkert fått autisme ellernoe. 

• Liker 1
AnonymBruker
5 hours ago, AnonymBruker said:

6 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har som sagt ikke vært særlig på Tusenfryd, så jeg vet ikke hvor ille dette er. Og jeg er for de begrensningene som parken har for bruk av armbånd. Både 1 tur på de med mest kø, og ellers at man må vente 30 min før man får gå foran køen igjen ved en attraksjon.  Jeg tror ikke noe på at du som skrev over har stått i timesvis i kø på en attraksjon mens noen med armbånd har gått foran mange ganger. Hvilke karuseller det har timesvis med kø. 

Så jeg rettet ikke sinnet mitt mot noen egentlig. Jeg støtter parkens policy ang amrbånd og syns det en god, om ikke optimal løsning. 

Men jeg reagerte på følgende:

Som jeg har skrevet noen ganger nå i tråden var det argumentet om urettferdighet som provoserte meg voldsomt. Er det noen barn som virkelig har fått kjenne på urettferdighet her i livet så er det desse som har Vid Hensyn båndene. Mitt barns store drøm er å kunne være frisk som alle andre, og kunne gjøre de samme tingene som alle andre, og hadde vært fra seg av lykke om han kunne stått 1 time i kø på tusenfryd sammen med jevngamle venner. 

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...