AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #381 Skrevet 9. juli 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Min egen navle? Ja jeg synes du er egoistisk i tankegangen og svært svart/hvitt/ enkel ! Kom deg ut av din egen navle du Anonymkode: f5d6d...f7d Wow, det å få et barn med spesielle behov kan virkelig vise hva slags menneske man virkelig er🤢 Anonymkode: 65871...ee2 18 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #382 Skrevet 9. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Wow, det å få et barn med spesielle behov kan virkelig vise hva slags menneske man virkelig er🤢 Anonymkode: 65871...ee2 Har du barn med spesielle behov da;) Anonymkode: f5d6d...f7d
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #383 Skrevet 9. juli 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Ja må man så må man, mener du man alltid skal dele seg i ferien , ikke kan. Besøke familie i utlandet , dra i begravelse psv? Anonymkode: f5d6d...f7d Klarer barnet å gjennomføre en begravelse uten å lage rabalder da? Det er jo virkelig et sted man skal ta hensyn. Sier ikke at det aldri må skje. Men en vanlig ferie til syden syns jeg ikke er god nok grunn til å la barnet hyle i 4-5t. Har man flere barn som ønsker å dra et sted som krever lang flytur, syns jeg det er naturlig å dele seg akkurat den ferien ja. Men som en familie syns jeg man stort sett kan velge ferier som passer for alle. Mulig jeg bare er preget av å vokse opp med mange rundt meg som hadde ulike utfordringer, og det var aldri en «meg og mitt går foran resten av samfunnets behov»-holdning. Anonymkode: 65871...ee2 18 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #384 Skrevet 9. juli 2023 Tusenfryd burde droppe hele ordningen med bånd og heller holde stengt for allmennheten f eks en dag i måneden og la de med spesielle behov og diagnoser og behov for ledsagere få være der i fred. Anonymkode: 36289...8a9 7 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #385 Skrevet 9. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Klarer barnet å gjennomføre en begravelse uten å lage rabalder da? Det er jo virkelig et sted man skal ta hensyn. Sier ikke at det aldri må skje. Men en vanlig ferie til syden syns jeg ikke er god nok grunn til å la barnet hyle i 4-5t. Har man flere barn som ønsker å dra et sted som krever lang flytur, syns jeg det er naturlig å dele seg akkurat den ferien ja. Men som en familie syns jeg man stort sett kan velge ferier som passer for alle. Mulig jeg bare er preget av å vokse opp med mange rundt meg som hadde ulike utfordringer, og det var aldri en «meg og mitt går foran resten av samfunnets behov»-holdning. Anonymkode: 65871...ee2 Mange familier ønsker at barna er med selv om de lager lyd , eller kanskje man klarer å få barnevajt akkurat de timene begravelsen er. jeg var mye mer tålmodighet med barn med spesielle behov og familien deres Anonymkode: f5d6d...f7d 2
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #386 Skrevet 9. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tusenfryd burde droppe hele ordningen med bånd og heller holde stengt for allmennheten f eks en dag i måneden og la de med spesielle behov og diagnoser og behov for ledsagere få være der i fred. Anonymkode: 36289...8a9 Eh så ingen av de som bor langt unna og har ferie på andre tider skal kunne få gå på Tusenfryd ? Anonymkode: f5d6d...f7d 3 2
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #387 Skrevet 9. juli 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Eh så ingen av de som bor langt unna og har ferie på andre tider skal kunne få gå på Tusenfryd ? Anonymkode: f5d6d...f7d Faktisk så må man innimellom klare å tilpasse seg et tilbud hvis man ønsker å benytte det. Er tilbudet at du kan være der den 10. hver måned, må du forholde deg til det eller droppe det. Enkelte fremstiller det som en menneskerett å være på Tusenfryd. Det er det altså ikke. Anonymkode: 36289...8a9 15 3
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #388 Skrevet 9. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Faktisk så må man innimellom klare å tilpasse seg et tilbud hvis man ønsker å benytte det. Er tilbudet at du kan være der den 10. hver måned, må du forholde deg til det eller droppe det. Enkelte fremstiller det som en menneskerett å være på Tusenfryd. Det er det altså ikke. Anonymkode: 36289...8a9 Heldigvis ikke du som bestemmer og man kam derfor bruke Tusenfryd alltid Anonymkode: f5d6d...f7d 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #389 Skrevet 9. juli 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Eh så ingen av de som bor langt unna og har ferie på andre tider skal kunne få gå på Tusenfryd ? Anonymkode: f5d6d...f7d Problemet er jo at det er så mange med slike bånd, at det selv blir kø for de med «vis hensyn»-bånd. Det lønner seg ikke for Tusenfryd da det er mange som misbruker ordningen. Derfor kom personen med et annet forslag. På samme måte som at russen har egen dag. Du kan jo selvfølgelig dra dit nårsomhelst, men for å få spesialbehandling gjelder det kun denne dagen i forslaget. Vi må jo huske på at Tusenfryd er ikke et kommunalt tilbud. Anonymkode: 65871...ee2 10
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #390 Skrevet 9. juli 2023 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Har du barn med spesielle behov da;) Anonymkode: f5d6d...f7d Nei, men jeg har det selv. Og familier kan ha andre utfordringer enn at et av barna har en diagnose. At et helt fly skulle ha en slitsom reise bare fordi jeg har lyst til å dra til syden er altså en så fremmed tanke for meg. Men ja, kall deg løvemamma og bli blind for alle rundt du. Det får folk til å vise hensyn og empati med barnet ditt vet du. Anonymkode: 65871...ee2 16 1 3
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #391 Skrevet 9. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei, men jeg har det selv. Og familier kan ha andre utfordringer enn at et av barna har en diagnose. At et helt fly skulle ha en slitsom reise bare fordi jeg har lyst til å dra til syden er altså en så fremmed tanke for meg. Men ja, kall deg løvemamma og bli blind for alle rundt du. Det får folk til å vise hensyn og empati med barnet ditt vet du. Anonymkode: 65871...ee2 Hvorfor skal jeg kalle meg løvemamma? 🤦🏻♀️ Anonymkode: f5d6d...f7d
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #392 Skrevet 9. juli 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Problemet er jo at det er så mange med slike bånd, at det selv blir kø for de med «vis hensyn»-bånd. Det lønner seg ikke for Tusenfryd da det er mange som misbruker ordningen. Derfor kom personen med et annet forslag. På samme måte som at russen har egen dag. Du kan jo selvfølgelig dra dit nårsomhelst, men for å få spesialbehandling gjelder det kun denne dagen i forslaget. Vi må jo huske på at Tusenfryd er ikke et kommunalt tilbud. Anonymkode: 65871...ee2 Heldigvis ikke du eller hun som bestemmer og Tusenfryd har ikke sånne teite regler om en dag i mnd! Det hadde de nok tapt stort på og blitt sett på som diskriminerende Anonymkode: f5d6d...f7d 2
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #393 Skrevet 9. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Min egen navle? Ja jeg synes du er egoistisk i tankegangen og svært svart/hvitt/ enkel ! Kom deg ut av din egen navle du Anonymkode: f5d6d...f7d Brukeren du siterer er løsningsorientert og hensynsfull. Er det for mye forlangt at hensyn kan gå begge veier? Anonymkode: 9ef20...344 12
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #394 Skrevet 9. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 5.7.2023 den 20.12): Enkelte barn kjører kun en attraksjon og nå bare den ene en gang. Anonymkode: 4c9f3...223 Da hadde jeg virkelig brukt pengene et annet sted enn Tusenfryd. Anonymkode: 36289...8a9 12 2
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #395 Skrevet 9. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Problemet er jo at det er så mange med slike bånd, at det selv blir kø for de med «vis hensyn»-bånd. Det lønner seg ikke for Tusenfryd da det er mange som misbruker ordningen. Derfor kom personen med et annet forslag. På samme måte som at russen har egen dag. Du kan jo selvfølgelig dra dit nårsomhelst, men for å få spesialbehandling gjelder det kun denne dagen i forslaget. Vi må jo huske på at Tusenfryd er ikke et kommunalt tilbud. Anonymkode: 65871...ee2 Russen får ikke stengt ned Tusenfryd kun for den en hel dag bare så det er sagt. Det er konsert for russen der Anonymkode: a7742...96e
Brunello Skrevet 9. juli 2023 #396 Skrevet 9. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 5.7.2023 den 19.45): Det gjelder vel hele dagen? Har dere tatt en tur i tømmerrenna kan dere ta en annen karusell etterpå. Og kanskje ta tømmerrenna en gang til etter lunsj. Hvis det samme barnet går foran den køen jeg står i sju ganger på rad blir jeg faktisk litt sur, og det blir vanskelig å forklare barna mine rettferdigheten i at noen trenger å gå foran. Anonymkode: 1de8c...951 Da er du ganske hjelpesløs. 3
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #397 Skrevet 9. juli 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Russen får ikke stengt ned Tusenfryd kun for den en hel dag bare så det er sagt. Det er konsert for russen der Anonymkode: a7742...96e Jo russen har en egen dag de får være der , riktignok en hverdag i mai. Hilsen en tidligere ansatt Anonymkode: a7425...e5d 4
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #398 Skrevet 9. juli 2023 malifika skrev (På 7.7.2023 den 16.56): Men, hvis barnet ditt blir såpas dårlig etter en dag på Tusenfryd, hvorfor tar du det med dit da?? At det er gøy der og da veier vitterlig ikke opp for at den stakkars ungen blir så trigget og syk i etterkant. Her er det jo tydelig du som har et større behov for tusenfryd enn ungen selv. At du velger å sette barnet i denne situasjonen er etter mitt syn i grenseland for barnemishandling. Mener du at barn som blir trigget av morsomme ting skal sitte inne i huset sitt resten av livet? At de aldri skal få oppleve et tivoli, på lik linje som de andre barn på samme alder? Kommentaren din vitner igjen om at du har friske barn som du slipper å ta sånne valg for. At du verken har empati eller klarer å sette deg inn i at andre lever i langt vanskeligere hverdager en deg. Barn fortjener å være barn på alle måter. Det er det "vis" hensyn båndene er for. For å hjelpe disse barna til å få en lettere dag, og dagen etter. Hva er det du ikke fatter? Anonymkode: d92bc...9b7 2 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #399 Skrevet 9. juli 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Mener du at barn som blir trigget av morsomme ting skal sitte inne i huset sitt resten av livet? At de aldri skal få oppleve et tivoli, på lik linje som de andre barn på samme alder? Kommentaren din vitner igjen om at du har friske barn som du slipper å ta sånne valg for. At du verken har empati eller klarer å sette deg inn i at andre lever i langt vanskeligere hverdager en deg. Barn fortjener å være barn på alle måter. Det er det "vis" hensyn båndene er for. For å hjelpe disse barna til å få en lettere dag, og dagen etter. Hva er det du ikke fatter? Anonymkode: d92bc...9b7 👏 Anonymkode: f5d6d...f7d
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #400 Skrevet 9. juli 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Er TS fortsatt i tråden? Her kommer det jo frem mange opplysninger underveis. Uheldigvis er det mange som har ulike utfordringer som gjør at de kan ha et vis hensyn bånd. Men jeg klarer liksom ikke helt å skjønne hva som skulle vært gjort annerledes. Båndet kan brukes flere ganger ved de fleste attraksjonene, det er kun de mest populære som har en begrensning på en tur. Det er jo veldig mange andre mennesker på besøk i parken som også skal ha muligheten til å få prøvd alle attraksjonene ila en dag. Så TS, du som ønsker en forandring, hva konkret tenker du? (Hvis det er svart på tidligere å gjerne siter for meg, jeg fant ikke). Anonymkode: 0ea90...a1d Er her jeg. Blir trist av endel av kommentarene her. En kom med en god ide som visstnok eksisterer i andre parker. En app som varsler når det nærmer seg din tur, da slipper alle kø. Anonymkode: 4c9f3...223 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå