Gå til innhold

Vis hensyn bånd på Tusenfryd gjelder bare for en tur.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
7 hours ago, Fjaselina said:

Men då er det kanskje ein fordel for også dette barnet at køa for Vis hensyn-barn er kortast mulig? Om det ikkje er avgrensingar vil ein ende med veldig lange køer også for spesielle barn. Det er mange barn som kan kvalifisere til slike band etterkvart.

Litt på same måte som eg har sett ekpress-køene for dei som har betalt ekstra har blitt lenger og lenger...  Egentlig ein vits! London Eye hadde to køer som såg ganske like lange ut😜

Og *det* er jeg helt enig i. Begrensninger må det absolutt være. Jeg stilte kun spørsmål ved om noen seriøst levde så skjermet at de ikke visste om barn som faktisk ikke kan stå i kø (men alikevel kan ha veldig stor glede av et slikt besøk). Det viste seg at noen lever så skjermet. 

Anonymkode: fd43e...3e7

• Liker 2

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg synes det er helt greit om det kun gjelder en gang per attraksjon, fordi vi funksjonsfriske med små barn, gidder heller ikke alltid å stå i kø så lenge at vi får ta en attraksjon flere ganger. Dvs jeg kan godt gjøre det, men en treåring holder ikke alltid ut så lenge. Har ikke vært på Tusenfryd på mange mange år men det var 45 minutter kø i tømmerrenna i kristiansand da vi var der i fjor sommer, og da holder det med en gang. Samme med jungelbob. Er ikke poenget med vis hensyn at funksjonshemmede skal få bidra på lik linje med andre, ikke at de skal få særbehehandling og få mer for pengene enn andre. Jeg hadde ikke hatt samvittighet til å gå foran køen flere ganger. 

Anonymkode: 04ebd...3b0

• Liker 32
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg synes det er helt greit om det kun gjelder en gang per attraksjon, fordi vi funksjonsfriske med små barn, gidder heller ikke alltid å stå i kø så lenge at vi får ta en attraksjon flere ganger. Dvs jeg kan godt gjøre det, men en treåring holder ikke alltid ut så lenge. Har ikke vært på Tusenfryd på mange mange år men det var 45 minutter kø i tømmerrenna i kristiansand da vi var der i fjor sommer, og da holder det med en gang. Samme med jungelbob. Er ikke poenget med vis hensyn at funksjonshemmede skal få bidra på lik linje med andre, ikke at de skal få særbehehandling og få mer for pengene enn andre. Jeg hadde ikke hatt samvittighet til å gå foran køen flere ganger. 

Hva med de som bare tar en attraksjon? Du har jo allerede nevnt at dere tar flere. 

Hadde du funnet deg i å få ett kort på den ene attraksjonen og det var det? Til samme fulle pris for de som kan kjøre mer?

De har allerede blitt skrenket inn til 8 turer hvorfor kan ikke disse 8 turene være ett frivillig valg om hva en tar?

Anonymkode: 4c9f3...223

• Liker 2
AnonymBruker

Hva med de som bare tar en attraksjon? Du har jo allerede nevnt at dere tar flere. 

Hadde du funnet deg i å få ett kort på den ene attraksjonen og det var det? Til samme fulle pris for de som kan kjøre mer?

De har allerede blitt skrenket inn til 8 turer hvorfor kan ikke disse 8 turene være ett frivillig valg om hva en tar?

Jeg tenker at det finnes mange friske barn også, som kun tar en eller to karuseller. Jeg var veldig pysete som barn og turte bare ta noen få av de "snille" barnekarusellene på Tusenfryd. De som ikke takler kø,  kan vel kanskje dra utenom høysesongen? 

• Liker 28
AnonymBruker

Og ledsageren kommer gratis inn, så jeg begynner å forstå hvorfor de må sette begrensninger i forhold til de som er funksjonsfriske og betaler full pris. Da blir det etterhvert urettferdig at de må stå evigheter i kø. 

Anonymkode: 1cc0d...916

• Liker 17
AnonymBruker

Litt festlig hvis man søker på "Vis hensyn" på f.eks tips å triks i Dyreparken på Facebook. Der ser vi hvorfor de må begynne regulere antall turer. Eksempel:

"Vis hensyn bånd" noen erfaringer med dette? "Det er til pappa’n som har noen utfordringer og gruer seg til mye kø og ståing. Vi er totalt 8 i reisefølge delt på 2 familier. Ser det er veldig forskjellig hvor man kan slippe noe kø, betyr det at det er kun pappa’n og f.eks 1 barn som slipper kø mens resten av reisefølge eller nærmeste familie må det? Og må det legges frem noe fra f.eks. lege for å få slikt bånd?"

Så her mener vi altså at det hadde vært fint om begge familiene slapp å stå I kø.

Neste:

"Finnes det noe prioritert parkering for oss som kan benytte «vis hensyn» armbåndene?"

Tusenfryd:

"I fjor ble ledsagerbåndet misbrukt av svært mange. Vi har hatt sesongkort på Tusenfryd de siste 5 årene, og aldri opplevd liknende som i fjor. Folk løp rundt og tok attraksjoner på nytt og på nytt, mens vi andre stampet lenge i kø. Dette blir for dumt og skjønner godt at Tusenfryd tar grep på dette. Ellers mister de mange av oss som faktisk kjøper sesongkort."

"Supert at det er en sånn ordning, men det er også sånn at den har blitt misbrukt når vi har vært i parken. Når det er 6-7 ungdommer, hvor kun en har et slikt bånd, som kjører rundt og rundt på radiobilene eller loopen så lurer man litt. Mange unge i sin første jobb som ikke tør stå imot når det blir en slik gjeng. Det bør kanskje spesifiseres hvor mange ledsagere som kan følge med pr bånd?"

Anonymkode: 2418e...6e6

• Liker 17
  • Nyttig 4

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Selvfølgelig bare en tur? Betaler like mye som de som kan kjøre hele dagen.

Da kan man stå i den vanlige køen som alle andre... Der er det ingen begrensninger på hvor mange turer man kan ta.

Anonymkode: 6a877...b6d

• Liker 9
Gjest Anonymus Notarius

Det er vel et poeng for de som står i vis hensyn-køene at disse køene faktisk er kortere enn den vanlige køen, da. Dersom stadig flere diagnoser kvalifiserer til spesialbehandling og man kan ha med seg hele familien og et par venner i køen, så er jo vis hensyn-køen fort like lang som den vanlige. Blir litt som når så mange har betalt for ekspress på innsjekk på flyplassen at den vanlige køen er kortere... 

Forstår godt at de må sette noen begrensninger, jeg vil tro det enkleste er å begrense antall ledsagere. Hele familien eller hele vennegjengen trenger ikke være med i køen, det holder med én ledsager.

Jeg blir trist av å lese i denne tråden. Det gjør vondt å lese at såpass mange mener at mitt barn ikke bør få slike opplevelser, og bør holdes hjemme!

Når det er sagt er jeg enig i at v7s hensyn bånd misbrukes av mange. Det skulle vært sluk at man måtte vise ett skriv fra lege el. for å få det, for mange kan trenge ledsagerbevis uten å måtte gå forann i køen.

Her kan vi ikke gjøre noe uten vis hensyn bånd. Eller, i år er barnet så dårlig at det ikke går med heller. Men i fjor var vi to dager I fornøyelsespark. Barnet ønsket veldig selv. Ene dagen var vi i 45 minutter, før barnet ikke klarte mer. Andre dagen i 1,5 time. Uten vis hensyn bånd, og først i køen, hadde ikke mitt barn fått gjort noe mens vi var der. Og ja, var avhengig av å kjøre samme karusell flere ganger, ellers hadde vi klart enda kortere tid. 

At så mange mener at mitt barn ikke skal få den opplevelsen, fordi de selv må stå litt lenger i kø, er veldig vondt å lese. De fleste tilbringer en hel dag på ett slikt sted, og rekker mye uansett.

• Hjerte 5
AnonymBruker
Fluttershy skrev (3 minutter siden):

Jeg blir trist av å lese i denne tråden. Det gjør vondt å lese at såpass mange mener at mitt barn ikke bør få slike opplevelser, og bør holdes hjemme!

Når det er sagt er jeg enig i at v7s hensyn bånd misbrukes av mange. Det skulle vært sluk at man måtte vise ett skriv fra lege el. for å få det, for mange kan trenge ledsagerbevis uten å måtte gå forann i køen.

Her kan vi ikke gjøre noe uten vis hensyn bånd. Eller, i år er barnet så dårlig at det ikke går med heller. Men i fjor var vi to dager I fornøyelsespark. Barnet ønsket veldig selv. Ene dagen var vi i 45 minutter, før barnet ikke klarte mer. Andre dagen i 1,5 time. Uten vis hensyn bånd, og først i køen, hadde ikke mitt barn fått gjort noe mens vi var der. Og ja, var avhengig av å kjøre samme karusell flere ganger, ellers hadde vi klart enda kortere tid. 

At så mange mener at mitt barn ikke skal få den opplevelsen, fordi de selv må stå litt lenger i kø, er veldig vondt å lese. De fleste tilbringer en hel dag på ett slikt sted, og rekker mye uansett.

Poenget er ikke DITT barn, men de mange andre som misbruker det og har ørten «ledsagere» med seg. Kritiser de som misbruker systemet som har vært, ikke alle oss andre som står timesvis i kø og ser så mange kjøre igjen og igjen.   Når det ikke er mulig å skille de som virkelig trenger at det tas hensyn og de som har funnet en måte å utnytte systemet på så sier jeg bare at nå har det slått tilbake på de som utbytter det og dessverre ble det noen lidende. Vi andre som står i køen har ofte måttet gjøre vurderinger om barna våre orker køen eller ikke - og om vi orker det. Det kan være tøffere enn man tror for mange å stå i kø, og derfor blir det som mange skriver blir det med den ene turen.   Igjen, ta det med de som har utnyttet systemet- ikke med tålmodige køståere.

Anonymkode: df31d...310

• Liker 23
AnonymBruker

Poenget er ikke DITT barn, men de mange andre som misbruker det og har ørten «ledsagere» med seg. Kritiser de som misbruker systemet som har vært, ikke alle oss andre som står timesvis i kø og ser så mange kjøre igjen og igjen.   Når det ikke er mulig å skille de som virkelig trenger at det tas hensyn og de som har funnet en måte å utnytte systemet på så sier jeg bare at nå har det slått tilbake på de som utbytter det og dessverre ble det noen lidende. Vi andre som står i køen har ofte måttet gjøre vurderinger om barna våre orker køen eller ikke - og om vi orker det. Det kan være tøffere enn man tror for mange å stå i kø, og derfor blir det som mange skriver blir det med den ene turen.   Igjen, ta det med de som har utnyttet systemet- ikke med tålmodige køståere.

Er det misbruk? Er det sniking i køen når dette er regler som er satt? 

• Liker 1
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Og ledsageren kommer gratis inn, så jeg begynner å forstå hvorfor de må sette begrensninger i forhold til de som er funksjonsfriske og betaler full pris. Da blir det etterhvert urettferdig at de må stå evigheter i kø. 

Anonymkode: 1cc0d...916

Ett barn på 15 år kan dra med venner. Ett barn med spesielle behov har ledsager. Ledsager kan gjerne være en støttekontakt, mener du at ledsagere skal betale??

• Liker 1
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jo poenget er nettopp barn med spesielle behov. Her kommer det til og med forslag om å dra en regnværsdag!

• Nyttig 4

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Litt festlig hvis man søker på "Vis hensyn" på f.eks tips å triks i Dyreparken på Facebook. Der ser vi hvorfor de må begynne regulere antall turer. Eksempel:

"Vis hensyn bånd" noen erfaringer med dette? "Det er til pappa’n som har noen utfordringer og gruer seg til mye kø og ståing. Vi er totalt 8 i reisefølge delt på 2 familier. Ser det er veldig forskjellig hvor man kan slippe noe kø, betyr det at det er kun pappa’n og f.eks 1 barn som slipper kø mens resten av reisefølge eller nærmeste familie må det? Og må det legges frem noe fra f.eks. lege for å få slikt bånd?"

Så her mener vi altså at det hadde vært fint om begge familiene slapp å stå I kø.

Neste:

"Finnes det noe prioritert parkering for oss som kan benytte «vis hensyn» armbåndene?"

Tusenfryd:

"I fjor ble ledsagerbåndet misbrukt av svært mange. Vi har hatt sesongkort på Tusenfryd de siste 5 årene, og aldri opplevd liknende som i fjor. Folk løp rundt og tok attraksjoner på nytt og på nytt, mens vi andre stampet lenge i kø. Dette blir for dumt og skjønner godt at Tusenfryd tar grep på dette. Ellers mister de mange av oss som faktisk kjøper sesongkort."

"Supert at det er en sånn ordning, men det er også sånn at den har blitt misbrukt når vi har vært i parken. Når det er 6-7 ungdommer, hvor kun en har et slikt bånd, som kjører rundt og rundt på radiobilene eller loopen så lurer man litt. Mange unge i sin første jobb som ikke tør stå imot når det blir en slik gjeng. Det bør kanskje spesifiseres hvor mange ledsagere som kan følge med pr bånd?"

Tørr å stå imot? Er da deres regler.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er ikkje innskrenka til 8 turar i heile parken. Det er sett ei grense for dei 8 mest populære attraksjonene. Eg er heilt sikker på at det fins andre ting å gjere i parken, og der er det vel ok å køyre mange runder med vis hensyn- armband.

• Liker 20
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Er det misbruk? Er det sniking i køen når dette er regler som er satt? 

Tidligere regler har vært 2 runder rett etter hverandre og så vente 15 minutter for å kjøre igjen. Enkelte rekker da ganske mange runder  før de i vanlig kø har fått EN.  Dette har Tusenfryd sett, de har oppfattet at enkelte har utnyttet systemet (grovt.) Selv om det er Tusenfryd sine regler så er det ikke god folkeskikk å kjøre samme attraksjon så mange ganger at det oppfattes av alle som utnytting av reglene.  

• Liker 22
  • Nyttig 1
Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jo poenget er nettopp barn med spesielle behov. Her kommer det til og med forslag om å dra en regnværsdag!

Det er forskjell på barn med spesielle behov. Selv barn med samme diagnose er forskjellige. Likevel kvalifiserer de til samme "fordel".

Systemet er basert på tillit. Når ordninger misbrukes, så må det strammes inn. Naturligvis. 

Anonymkode: d456a...89a

• Liker 18
  • Nyttig 2
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Ett barn på 15 år kan dra med venner. Ett barn med spesielle behov har ledsager. Ledsager kan gjerne være en støttekontakt, mener du at ledsagere skal betale??

Foreldre med mindre barn som uansett ikke kan gå alene kommer også gratis inn.

Anonymkode: 9ef20...344

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Foreldre med mindre barn som uansett ikke kan gå alene kommer også gratis inn.

Dersom de har ledsagerbevis, vel å merke. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Tørr å stå imot? Er da deres regler.

Hahaha,er du helt ute av det? Er det ingen regler som sier at du kan ha med deg 5 ledsagere inn i en attraksjon. Wow.

• Liker 5
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...