Gå til innhold

Betaling med mobilen og deksel

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan man betale med mobilen selv om man har deksel på? Jeg har ikke prøvd selv, har alltid deksel på telefonen og synes det er pinlig om det ikke virker. 

Anonymkode: 0d1fe...a99

Skrevet

Den skal kunne scannes gjennom dekselet. Fungerer det å lade trådløst med deksel på for eksempel?

AnonymBruker
Skrevet
Fountaine skrev (22 minutter siden):

Den skal kunne scannes gjennom dekselet. Fungerer det å lade trådløst med deksel på for eksempel?

Lading fungere kun direkte mot plate den legges på. Derfor ubrukelig når en tar vare på tlf og har etui på den.

Anonymkode: 17009...02e

Skrevet

På iPhone fungerer det å lade trådløst med deksel.

Skrevet

Så lenge telefonen er opplåst virker google pay utmerket. NFC må være på.

AnonymBruker
Skrevet
Fountaine skrev (41 minutter siden):

Ja.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg holder alltid fronten mot terminalen når jeg scanner...

Men har silikondeksel, og ingen problemer med å betale stort sett.

Men enkelte terminaler er vrien uansett, så jeg baserer meg aldri på kun telefonbetaling utenom på coop eller steder som tar vipps

Anonymkode: 2f52e...9e3

Skrevet (endret)

Har iPhone med silikondeksel. Lader fint trådløst med dekselet på, både i bilen og på en trådløs lader fra IKEA hjemme.

Betaler alltid med mobilen (Apple Pay) og har gjort det i flere år. Med silikondeksel på.

Har aldri med meg lommebok utenom på reise/ferie/utlandet (da som backup, men «tæpping» med mobilen har alltid fungert der og).

Har opplevd en gang de siste årene at tæpping ikke virket, på en bensinstasjon. Da kunne jeg uansett benytte VIPPS.

Endret av Vestlig
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Lading fungere kun direkte mot plate den legges på. Derfor ubrukelig når en tar vare på tlf og har etui på den.

Har Samsung og det går helt greit å lade med deksel, selv om dette ikke var saken her.

Går fint å betale på terminal også.

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan holder dere telefonen når dere betaler?

AnonymBruker
Skrevet

det kommer sikkert an på deksel, men jeg har også en silikon/TPU deksel på min Samsungmobil, og kan både lade den med deksel, og bruke google-wallet i butikkene med deksel på, det har ikke vært noe problem.. 

Anonymkode: 84a34...30b

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvordan holder dere telefonen når dere betaler?

Holder toppen av telefonen nært terminalen (iPhone 12 Pro)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.7.2023 den 19.15):

Kommer an på hva slags deksel man har. Noen deksel er tilpasset bruk av trådløs lading.

Å betale med deksel går helt fint uansett.

Anonymkode: 2b7e2...873

AnonymBruker
Skrevet

Her brukes ulike deksler, alt fra tykke og støtsikre, til et fult av bling.

Betaling har aldri vært et problem. 

Anonymkode: d884c...7df

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...