AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #1 Skrevet 5. juli 2023 Jeg bor i blokk med vaskekjeller nå. For å slippe å ha mye tøy hengende der nede, og fordi jeg har lite plass oppe, vil jeg ta så mye som mulig i tørketrommelen. Men det er så mye som har kryss over tørketrommelmerket. Polyester, viskose, t-skjorter i bomull... Jeg har ingen erfaring med tørketrommel fra før, men dere som har, tar dere sjansen og tromler mer enn håndklær og sengetøy? Anonymkode: 5dda6...3a3
Helene Skrevet 5. juli 2023 #2 Skrevet 5. juli 2023 Håndklær og sengetøy går fint i tørketrommel. Klær må du se litt på. Det meste av bomull går. 3
spinner Skrevet 5. juli 2023 #3 Skrevet 5. juli 2023 Veldig mye går i tørketrommel. Hvis ikke plagget er for dyrt tromler jeg alt. Et tips er å kjøpe klær/merker som finnes på det amerikanske markedet. Der kan du ikke selge klær som ikke tåler tørketrommel (selv om de i Europa er merket med kryss. ) 4
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #4 Skrevet 5. juli 2023 Jeg tørker alle klær på stativ (inne om vintern nå ute på terassen) inkl truser og strømper. Fordi de blir fortere utslitt hvis du putter klær i T.Trommel. Sengetøy og håndklær går i t.trommel. Anonymkode: c72bc...f1f 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #5 Skrevet 5. juli 2023 Alt som tåler tørketrommel. Det er jo merket på klærne. Anonymkode: 2ab12...d0b
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #6 Skrevet 5. juli 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Alt som tåler tørketrommel. Det er jo merket på klærne. Anonymkode: 2ab12...d0b Sukk. Jeg skriver jo det. Spørsmålet mitt var om noen tar sjansen og hiver det meste av klær i tørketrommelen. Jeg har lite erfaring med tørketrommel fordi jeg aldri har eid en, det er derfor jeg spør hva andre gjør. Til de som faktisk leste HI, takk for tips! Anonymkode: 5dda6...3a3 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #7 Skrevet 5. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Sukk. Jeg skriver jo det. Spørsmålet mitt var om noen tar sjansen og hiver det meste av klær i tørketrommelen. Jeg har lite erfaring med tørketrommel fordi jeg aldri har eid en, det er derfor jeg spør hva andre gjør. Til de som faktisk leste HI, takk for tips! Anonymkode: 5dda6...3a3 Da jeg fikk tørketrommel ville jeg tromle alt. Bomull skal i utgangspunktet tåle det men nå finnes det så mange blandingsprodukter og dårlig kvalitet. Mye at det jeg vasket krympet så jeg måtte slutte. Joggebuksene ble kortere og kortere. Anonymkode: a6e99...9b6
applestories Skrevet 5. juli 2023 #8 Skrevet 5. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Sukk. Jeg skriver jo det. Spørsmålet mitt var om noen tar sjansen og hiver det meste av klær i tørketrommelen. Jeg har lite erfaring med tørketrommel fordi jeg aldri har eid en, det er derfor jeg spør hva andre gjør. Til de som faktisk leste HI, takk for tips! Anonymkode: 5dda6...3a3 Innlegget ditt var nok ikke så tydelig som du tror. "tar dere sjansen og tromler mer enn håndklær og sengetøy?" Er det om folk putter klær med kryss over tørketrommel, i tørketrommel, du spør om? Eller om man putter klær uten kryss over tørketrommel i tørketrommel? Jeg tromler kun de nevnte håndklær og sengetøy, synes klærne blir fort slitt, det kan ødelegge trykk på t-skjorter, og det virker som de blir mer krøllete. Men nå er det lenge siden jeg har prøvd. 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #9 Skrevet 5. juli 2023 Jeg tromler nesten alt, gidder ikke engang sjekke om det står at det er greit å tromle eller ikke 😅 Men jeg kjøper alltid både eget tøy og barnas tøy i litt ekstra store størrelser, sånn at vi har litt å gå på i tilfelle krymping i trommelen. Det eneste jeg ikke tar i tørketrommelen er ulltøy og bluser og kjoler i skjøre stoffer. Anonymkode: 36ef8...87c 4
skreppamedleppa Skrevet 5. juli 2023 #11 Skrevet 5. juli 2023 Jeg tromler det aller meste og det aller meste går helt fint. Har ennda ikke ødelagt eller krympet noe. Alt i fra ull (på ullprogram) så det meste av hundehår går av til håndklær og sengesett. Tskjorter, gensere, bukser mm... Det er et par plagg jeg har (sånn typ finkjoler og slikt) som alltid henges opp men ellers er jeg fan av tørketrommel 🙌
Mt3 Skrevet 5. juli 2023 #12 Skrevet 5. juli 2023 Bomull tåler godt å bli tørket i trommel, men det vil krympe. Er nok kun derfor de er merket med kryss, så sant de ikke har trykk eller paljetter el på. Viskose og polyester føler jeg tørker så kjapt uten tørketrommel at det blir sløsing å putte de inni. I hvertfall om de kjøres med 1000-1200 omdreininger på sentrifugeringen.
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #13 Skrevet 5. juli 2023 Mt3 skrev (35 minutter siden): Bomull tåler godt å bli tørket i trommel, men det vil krympe. Er nok kun derfor de er merket med kryss, så sant de ikke har trykk eller paljetter el på. Viskose og polyester føler jeg tørker så kjapt uten tørketrommel at det blir sløsing å putte de inni. I hvertfall om de kjøres med 1000-1200 omdreininger på sentrifugeringen. Viskose tørker jo MYE saktere enn bomull 😅 Anonymkode: 36ef8...87c
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #14 Skrevet 5. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Sukk. Jeg skriver jo det. Spørsmålet mitt var om noen tar sjansen og hiver det meste av klær i tørketrommelen. Jeg har lite erfaring med tørketrommel fordi jeg aldri har eid en, det er derfor jeg spør hva andre gjør. Til de som faktisk leste HI, takk for tips! Anonymkode: 5dda6...3a3 For å svare deg på en annen måte: du spør jo om en tar sjansen. Jeg sier at det står merket, er det merket at det ikke skal i tørketrommelen så tørker jeg det altså ikke i trommelen. Anonymkode: 2ab12...d0b
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #15 Skrevet 5. juli 2023 Jeg tørker sengetøy, håndklær og sokker/truser i trommel. Noen ganger klær også. Men jeg unngår det stort sett, for jeg synes det er en del stoffblandinger som ikke tåler det så bra. Anonymkode: aaf48...cda
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #16 Skrevet 6. juli 2023 som noen skriver her. Vanlige klær vil krympe. Og du vil se på lofilteret at mye av stoffet fra klærne legger seg der. Jeg tromler kun sengeklær og håndklær. Og klærne mine vil holde fasongen og vare mye lengre. Anonymkode: c72bc...f1f
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #17 Skrevet 6. juli 2023 Tromler alt som kan vaskes på 60 gr eller mer. Dvs sengetøy, håndklær, undertøy. Har jeg det travelt så tromler jeg vanlige klær og, men over tid blir de fargeløse og krymper samt blir stygge. Tar av og til å tromler noen minutter før jeg henger opp for å få ut verste vannet, da tørker de ganske raskt på snora uten å få den store slitasjen. Anonymkode: 18cdc...c53
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #18 Skrevet 6. juli 2023 Jeg tørker det meste av "hverdagstøy" i tørketrommel. Fine skjorter, kjoler, ull etc. henges opp. Ja, de billige t-skjortene fra HM blir kanskje slitt og mister fasongen noe tidligere ved tromling enn ved tørkestativ, men det er det verdt for å slippe å henge opp så mye tøy 😅 Anonymkode: e52d5...53c 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #19 Skrevet 6. juli 2023 Jeg har en enkel regel når det gjelder tørketrommel: når plagget er vasket så mange ganger at det ikke går an å lese vaskelappen lenger kan det tørkes i trommel. Anonymkode: 247e9...6df
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #20 Skrevet 6. juli 2023 Kjører alt i trommel unntatt ull og silke. Det som ikke går ganger jeg ut av og kaster etterhvert. Står forøvrig på lappen om det tåler tørketrommel. Min erfaring er at det stort sett tåler det fint. Men jeg gidder ikke ha masse klær som ikke går inn der, så da hiver jeg det bare inni. Og 99,9% av alle gangene går det bra. Men kommer litt an på hvor hard trommelen er da Anonymkode: 43b94...ff1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå