AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #1 Skrevet 5. juli 2023 Folk er blitt så aggressiv og idiot i trafikken. Det er stadig vekk folk som presser seg frem, tuter, kjører alt for nærme og lager helt unødvendig kvalme i trafikken. Eg blir jo nesten litt sjokkert av alt eg ser, og har ikke lyst til å bli en push-over heller som bare finner meg i det men hva går det an å gjøre med folk som er så aggressiv og egoistiske? I stedet for å vente på tur, velger folk å bryte vikeplikten, presse seg frem og tute og stå på sitt mens de holder på. Kan jo egentlig ikke gjøre annet enn å le litt men må innrømme det er ganske provoserende til tider. Anonymkode: 7dd17...e33 3
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #2 Skrevet 5. juli 2023 Det er vel knapt noen steder (les veier) som er dimensjonert for den trafikken som er nå, så da blir det litt sånn «den sterkestes rett» og «førstemann til mølla». De som kjører mye i og har erfaring i de hardest belastede veistrekkene, er vant med dette og for dem er dette blitt «den nye normalen». Anonymkode: f9969...d81
enkefru Skrevet 5. juli 2023 #3 Skrevet 5. juli 2023 Finnes en tråd med akkurat samme problemstilling litt lenger ned på siden her hvor du kan lese hva andre har sagt: 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #4 Skrevet 5. juli 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Folk er blitt så aggressiv og idiot i trafikken. Det er stadig vekk folk som presser seg frem, tuter, kjører alt for nærme og lager helt unødvendig kvalme i trafikken. Eg blir jo nesten litt sjokkert av alt eg ser, og har ikke lyst til å bli en push-over heller som bare finner meg i det men hva går det an å gjøre med folk som er så aggressiv og egoistiske? I stedet for å vente på tur, velger folk å bryte vikeplikten, presse seg frem og tute og stå på sitt mens de holder på. Kan jo egentlig ikke gjøre annet enn å le litt men må innrømme det er ganske provoserende til tider. Anonymkode: 7dd17...e33 Folk er aggressive fordi det er altfor mange pingler i trafikken, sinker... som ikke klarer å lese trafikken! Helt drøyt å ligge bak noen som stopper helt før rundkjøringen når det er klart fra alle kanter, bare fordi sjåføren ikke klarer å lese trafikken litt bedre... Eller når noen absolutt må stoppe i et kryss man har forkjørsrett å slippe frem en diger lastebil med bred last når man VET at det kommer en bratt og lang oppoverbakke om 3 minutter og at du da må ligge i 20km/t bak den lastebilen. Jævli irriterende! Jeg tuter ikke, men blir forbanna daglig i trafikken over hvor mange tullinger det er som har lappen. Folk kan godt si jeg kjører aggressivt, men jeg sier at jeg kjører effektivt. Jeg leser trafikken hele tiden, stopper ikke unødig, slipper ikke frem biler jeg ser at det er en sinke som kjører (de får vente til noen andre slipper de frem) men slipper frem normale sjåfører! Å ja jeg har ofte rett angående kjørestilen til folk i biler og angrer hver gang jeg slipper frem en søndagskjører bare for å være litt ekstra snill når jeg ikke må. Bor i tillegg i Norges mest håpløse by å kjøre bil i, stamper i kø, lyskryss som ikke samsvarer osv.. Anonymkode: 266d0...f4e 3 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #5 Skrevet 5. juli 2023 Det har blitt veldig mange de siste årene som ikke evner å ferdes i trafikken på en sivilisert måte, mange egoister uten et snev av innsikt som tror at de er de beste sjåførene i verden. Men også mange som kommer fra land der oppkjøringen består i å kjøre en runde på en lukket bane og bevise at de kan rygge noen meter, det er de samme personene som ofte sitter med småbarn i fanget eller som kjører taxi. Anonymkode: 3be6b...076 3 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #6 Skrevet 5. juli 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Folk er aggressive fordi det er altfor mange pingler i trafikken, sinker... som ikke klarer å lese trafikken! Helt drøyt å ligge bak noen som stopper helt før rundkjøringen når det er klart fra alle kanter, bare fordi sjåføren ikke klarer å lese trafikken litt bedre... Eller når noen absolutt må stoppe i et kryss man har forkjørsrett å slippe frem en diger lastebil med bred last når man VET at det kommer en bratt og lang oppoverbakke om 3 minutter og at du da må ligge i 20km/t bak den lastebilen. Jævli irriterende! Jeg tuter ikke, men blir forbanna daglig i trafikken over hvor mange tullinger det er som har lappen. Folk kan godt si jeg kjører aggressivt, men jeg sier at jeg kjører effektivt. Jeg leser trafikken hele tiden, stopper ikke unødig, slipper ikke frem biler jeg ser at det er en sinke som kjører (de får vente til noen andre slipper de frem) men slipper frem normale sjåfører! Å ja jeg har ofte rett angående kjørestilen til folk i biler og angrer hver gang jeg slipper frem en søndagskjører bare for å være litt ekstra snill når jeg ikke må. Bor i tillegg i Norges mest håpløse by å kjøre bil i, stamper i kø, lyskryss som ikke samsvarer osv.. Anonymkode: 266d0...f4e Det er en ting å bli frustrert over at folk ikke er noe flinke til å kjøre, ikke har bra tempo osv. Problemet blir jo når folks reaksjon på dette blir å presse seg frem, ta farlige forbikjøringer, ligger tett oppi og tar dårlige avgjørelser. Da er de en like stor del av problemet. Effektiv kjøring må bli gjort på en forsvarlig måte. En god sjåfør hadde kanskje innsett at det går sakte og at det er mye ineffektiv kjøring, men forsatt hatt respekt for at det er andre mennesker som er i trafikken og at man oppnår ingenting med å være aggressiv og egoistisk. Gi andre litt mer rom og tid så gjør du det bedre for deg og andre. - TS Anonymkode: 7dd17...e33 3 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #7 Skrevet 5. juli 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Folk er aggressive fordi det er altfor mange pingler i trafikken, sinker... som ikke klarer å lese trafikken! Helt drøyt å ligge bak noen som stopper helt før rundkjøringen når det er klart fra alle kanter, bare fordi sjåføren ikke klarer å lese trafikken litt bedre... Eller når noen absolutt må stoppe i et kryss man har forkjørsrett å slippe frem en diger lastebil med bred last når man VET at det kommer en bratt og lang oppoverbakke om 3 minutter og at du da må ligge i 20km/t bak den lastebilen. Jævli irriterende! Jeg tuter ikke, men blir forbanna daglig i trafikken over hvor mange tullinger det er som har lappen. Folk kan godt si jeg kjører aggressivt, men jeg sier at jeg kjører effektivt. Jeg leser trafikken hele tiden, stopper ikke unødig, slipper ikke frem biler jeg ser at det er en sinke som kjører (de får vente til noen andre slipper de frem) men slipper frem normale sjåfører! Å ja jeg har ofte rett angående kjørestilen til folk i biler og angrer hver gang jeg slipper frem en søndagskjører bare for å være litt ekstra snill når jeg ikke må. Bor i tillegg i Norges mest håpløse by å kjøre bil i, stamper i kø, lyskryss som ikke samsvarer osv.. Anonymkode: 266d0...f4e Støtter deg 100% når vi har blitt så mange biler på veien må vi være mer våkne og kjøre bilen, ikke sitte og sove. Jeg ligger daglig bak biler som kjører 10-20kmt under fartsgrensen, bremser når det kommer lastebiler i mot, bremser ned før fotoboks selvom vi ligger 20kmt under fartsgrensen, bremser ned gjennom kryss der vi har forkjørsrett og det kommer ingen inn fra siden osv. Anonymkode: 345f6...515
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #8 Skrevet 5. juli 2023 Er du en av de som kjører i 60 km/t i 80 sone når det er solskinn og tørre veier?🙄 For det er forbanna irriterende og unødvendig. Anonymkode: ac2be...703 2 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #9 Skrevet 5. juli 2023 Post korona atferd. Vi har glemt hvordan vi skal være sosiale. Anonymkode: 7c59f...fd1 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #10 Skrevet 5. juli 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Er du en av de som kjører i 60 km/t i 80 sone når det er solskinn og tørre veier?🙄 For det er forbanna irriterende og unødvendig. Anonymkode: ac2be...703 Eg kjører fartsgrensen der det er forsvarlig å gjøre det. Anonymkode: 7dd17...e33 3
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #11 Skrevet 5. juli 2023 9 minutter siden, AnonymBruker said: Støtter deg 100% når vi har blitt så mange biler på veien må vi være mer våkne og kjøre bilen, ikke sitte og sove. Jeg ligger daglig bak biler som kjører 10-20kmt under fartsgrensen, bremser når det kommer lastebiler i mot, bremser ned før fotoboks selvom vi ligger 20kmt under fartsgrensen, bremser ned gjennom kryss der vi har forkjørsrett og det kommer ingen inn fra siden osv. Anonymkode: 345f6...515 Folk blir ikke mer våken av at du kjører mer aggressivt. De blir heller mer usikre, og for andre bilister ser du ut som en idiot. -TS Anonymkode: 7dd17...e33 5
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #12 Skrevet 5. juli 2023 Mye av dette oppstod da folk byttet ut busskortene sine med elbil. Hilsen yrkessjåfør Anonymkode: 8658e...5a8 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #13 Skrevet 5. juli 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Det har blitt veldig mange de siste årene som ikke evner å ferdes i trafikken på en sivilisert måte, mange egoister uten et snev av innsikt som tror at de er de beste sjåførene i verden. Men også mange som kommer fra land der oppkjøringen består i å kjøre en runde på en lukket bane og bevise at de kan rygge noen meter, det er de samme personene som ofte sitter med småbarn i fanget eller som kjører taxi. Anonymkode: 3be6b...076 Vet du sikter til de som kjører aggressiv, men er ikke de som ligger først i køen like egoistiske? 1 minutt siden, AnonymBruker said: Folk blir ikke mer våken av at du kjører mer aggressivt. De blir heller mer usikre, og for andre bilister ser du ut som en idiot. -TS Anonymkode: 7dd17...e33 Jeg kjører ikke aggressivt for det hjelper ikke, jeg bruker adaptiv cruise så mye jeg kan for å gjøre hverdagen bedre for alle. Men irritasjonen min er fortsatt stor når bilen jeg ligger bak på motorveien bremser ned når vi passerer en lastebil og lager trekkspilleffekt for alle bak. Anonymkode: 345f6...515
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #14 Skrevet 5. juli 2023 8 minutter siden, AnonymBruker said: Mye av dette oppstod da folk byttet ut busskortene sine med elbil. Hilsen yrkessjåfør Anonymkode: 8658e...5a8 Det er en god del folk som burde kjøpt seg et busskort ja eller noe kjøretimer. -TS Anonymkode: 7dd17...e33 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #15 Skrevet 6. juli 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Er du en av de som kjører i 60 km/t i 80 sone når det er solskinn og tørre veier?🙄 For det er forbanna irriterende og unødvendig. Anonymkode: ac2be...703 Det er jo slike som deg som er det største problemet. Hvorfor irriterer det? Jeg legger meg bare rolig bak. Eller ser om det er en trygg måte å kjøre forbi på. Men noe sinne eller aggresjon vekker det aldri. Anonymkode: 83e46...85e 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #16 Skrevet 6. juli 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Folk er blitt så aggressiv og idiot i trafikken. Det er stadig vekk folk som presser seg frem, tuter, kjører alt for nærme og lager helt unødvendig kvalme i trafikken. Eg blir jo nesten litt sjokkert av alt eg ser, og har ikke lyst til å bli en push-over heller som bare finner meg i det men hva går det an å gjøre med folk som er så aggressiv og egoistiske? I stedet for å vente på tur, velger folk å bryte vikeplikten, presse seg frem og tute og stå på sitt mens de holder på. Kan jo egentlig ikke gjøre annet enn å le litt men må innrømme det er ganske provoserende til tider. Anonymkode: 7dd17...e33 Hvis dette er noe du opplever ofte så tipper jeg det er du som er problemet i trafikken. Anonymkode: 0e33f...635 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #17 Skrevet 6. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er jo slike som deg som er det største problemet. Hvorfor irriterer det? Jeg legger meg bare rolig bak. Eller ser om det er en trygg måte å kjøre forbi på. Men noe sinne eller aggresjon vekker det aldri. Anonymkode: 83e46...85e Om man skal kjøre 20 km under fartsgrensen ved fine kjøreforhold så får man stoppe i en busslomme og slippe køen forbi. Man trenger ikke skape unødvendig kø fordi man evner å kjøre bil. Stopp og la de som kan kjøre etter forholdene slippe forbi! Anonymkode: 40b24...9d9 2 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #18 Skrevet 6. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Om man skal kjøre 20 km under fartsgrensen ved fine kjøreforhold så får man stoppe i en busslomme og slippe køen forbi. Man trenger ikke skape unødvendig kø fordi man evner å kjøre bil. Stopp og la de som kan kjøre etter forholdene slippe forbi! Anonymkode: 40b24...9d9 Fordi man IKKE* evner å kjøre bil Anonymkode: 40b24...9d9
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #19 Skrevet 6. juli 2023 4 hours ago, AnonymBruker said: Hvis dette er noe du opplever ofte så tipper jeg det er du som er problemet i trafikken. Anonymkode: 0e33f...635 Eg tror ikke det nei. Kjører selv med ganske bra tempo, men blir ikke aggressiv når noen foran meg kjører sakte sånn som visse andre her inne. Eg gir folk heller litt rom så lager det best flyt i trafikken. Anonymkode: 7dd17...e33
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #20 Skrevet 6. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Om man skal kjøre 20 km under fartsgrensen ved fine kjøreforhold så får man stoppe i en busslomme og slippe køen forbi. Man trenger ikke skape unødvendig kø fordi man evner å kjøre bil. Stopp og la de som kan kjøre etter forholdene slippe forbi! Anonymkode: 40b24...9d9 Jeg holder som regel ca 10 over i 80-sone. Du misser poenget mitt; Jeg lar meg ikke irritere over de som ikke gjør det, eller ikke stopper. Jeg kommer jo frem etterhvert. Og irritasjon hører ingen steds hjemme i trafikken. Hvorfor så hissig over dette? Store planer for de minuttene du taper? Anonymkode: 83e46...85e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå