AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #1 Skrevet 5. juli 2023 Hvor sliten er du etter jobb? Jeg er ofte veldig sliten. Har fibromyalgi og blir sikkert fortere sliten enn andre. Men klager ikke. Liker jobben min og er glad for at jeg klarer å jobbe 100% Anonymkode: f20b4...cf3 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #2 Skrevet 5. juli 2023 Jeg kan være ganske mentalt utslitt. Er en jobb med høyt tempo, mange beslutninger og prioriteringer, møter og presentasjoner, til tider krevende kunder og medarbeidere. Så hender jeg ber mannen om "alenetid" etter jobb (det vil si middag i fanget, alene, med ørepropper og serie). Men klarer også å gjennomføre om vi først har forpliktet oss til noe. Er imidlertid aldri fysisk sliten. Så om jeg mentalt kommer meg over dørstokkmila tar jeg ofte en joggetur eller kveldstur, eller tar unna ting i hage/hus. Jeg orker bare ikke flere mennesker og beslutninger. Anonymkode: 53614...f85 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #3 Skrevet 5. juli 2023 Trenger en halvtime på sofaen for å koble ut etter mange inntrykk, men kan etter det normalt jobbe på hjemme et par timer til. Er 30 år og barnløs. Anonymkode: 432dd...9bb
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #4 Skrevet 5. juli 2023 Jeg er ofte helt utslitt, klarer å gjøre svært lite etter jobb. Noen dager er heldigvis bedre. Anonymkode: 8d33e...cef 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #5 Skrevet 5. juli 2023 Ofte helt utslitt. Har mann og to små barn. Har bare lyst til å legge meg på sofaen når jeg kommer hjem. Men det hjelper litt å spise noe rett før jeg går fra jobben, for å få litt mer energi akkurat når jeg kommer hjem. Anonymkode: a7255...999
omnitron Skrevet 5. juli 2023 #6 Skrevet 5. juli 2023 Passe sliten etter jobb, så kommer alle hverdagslige oppgaver i tillegg, og da er jeg ganske sliten til kvelds.
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #8 Skrevet 5. juli 2023 Har en veldig tung, fysisk jobb. Den sliter på kroppen og har gitt meg kroniske plager. Når jeg kommer hjem fra jobb klarer jeg ikke, ei ønsker jeg, å gjøre noe som helst. Ofte orker jeg ikke lage middag en gang. Husarbeid er utelukket. Å gå ut å gjøre noe som helst "morsomt" ute fra huset er også umulig. Jeg bare sitter og tviholder øynene åpne helt til jeg kan legge meg. Har det bedre i helger og ferier, de dagene jeg ikke jobber, så vet det henger sammen med jobben og ikke noe annet. Holder bare ut fordi jeg ikke har noe annet å gå til. Anonymkode: 83ce9...e8c 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #9 Skrevet 5. juli 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Har en veldig tung, fysisk jobb. Den sliter på kroppen og har gitt meg kroniske plager. Når jeg kommer hjem fra jobb klarer jeg ikke, ei ønsker jeg, å gjøre noe som helst. Ofte orker jeg ikke lage middag en gang. Husarbeid er utelukket. Å gå ut å gjøre noe som helst "morsomt" ute fra huset er også umulig. Jeg bare sitter og tviholder øynene åpne helt til jeg kan legge meg. Har det bedre i helger og ferier, de dagene jeg ikke jobber, så vet det henger sammen med jobben og ikke noe annet. Holder bare ut fordi jeg ikke har noe annet å gå til. Anonymkode: 83ce9...e8c Sånn har jeg det også. Heldigvis er barna tenåringer og ikke småbarn. Lørdag og Søndag må jeg hvile for å være klar for jobb på Mandag igjen. Lurer ofte på om jeg klarer å jobbe 100% til jeg blir pensjonist Anonymkode: f20b4...cf3
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #10 Skrevet 5. juli 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Har en veldig tung, fysisk jobb. Den sliter på kroppen og har gitt meg kroniske plager. Når jeg kommer hjem fra jobb klarer jeg ikke, ei ønsker jeg, å gjøre noe som helst. Ofte orker jeg ikke lage middag en gang. Husarbeid er utelukket. Å gå ut å gjøre noe som helst "morsomt" ute fra huset er også umulig. Jeg bare sitter og tviholder øynene åpne helt til jeg kan legge meg. Har det bedre i helger og ferier, de dagene jeg ikke jobber, så vet det henger sammen med jobben og ikke noe annet. Holder bare ut fordi jeg ikke har noe annet å gå til. Anonymkode: 83ce9...e8c AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Sånn har jeg det også. Heldigvis er barna tenåringer og ikke småbarn. Lørdag og Søndag må jeg hvile for å være klar for jobb på Mandag igjen. Lurer ofte på om jeg klarer å jobbe 100% til jeg blir pensjonist Anonymkode: f20b4...cf3 Høres ut som at dere trenger å endre på noe jo før jo bedre. Jeg holdt på sånn i mange år og tilslutt gikk på en smell. Dere er nødt til å ta vare på dere selv❤️ Ellers så sier kroppen stopp tilslutt. Anonymkode: 6f73c...2f3
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #11 Skrevet 5. juli 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Høres ut som at dere trenger å endre på noe jo før jo bedre. Jeg holdt på sånn i mange år og tilslutt gikk på en smell. Dere er nødt til å ta vare på dere selv❤️ Ellers så sier kroppen stopp tilslutt. Anonymkode: 6f73c...2f3 Tror ikke at det hjelper meg å bytte jobb. Sliten blir jeg uansett jobb. Anonymkode: f20b4...cf3
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #12 Skrevet 5. juli 2023 Føler meg ofte veldig sliten, oppgitt og trøtt etter jobb. Jobber som sykepleier og det er mas hele dagen og stress. Får unnagjort husarbeid men noe sosialt utav huset er bare å glemme. Føler jobben begrenser livet mitt. Er på jakt etter ny jobb. Anonymkode: ad779...89f
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #13 Skrevet 5. juli 2023 periodevis forskjell egentlig. Akkurat nå har vi så mye å gjøre på jobb med utfordringer, lange dager, møter og avgjørelser hvor jeg sitter i midten og konstant må passe på detaljer. Da blir jeg så sliten i hue at jeg må ha en halvtime på sofaen etter jobb hvor ingen snakker til meg. så er det mest bare avslapning etter det. vanligvis jobber jeg bare 8 timer og da stikker jeg gjerne på trening eller pusler i hagen etter jobb. Anonymkode: 7174f...22d
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #14 Skrevet 5. juli 2023 Var mer sliten før, men ble bedre etter jeg byttet til ny jobb. Nå har jeg overskudd til både trening og sosialt etter jobb. Anonymkode: 2b9a7...80b 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #15 Skrevet 5. juli 2023 Trenger gjerne en halvtime på sofaen før jeg er klar for ettermiddagen:) Kan gjerne slumre litt også pga lite søvn om natta.. Men etter å ha hvilt litt så har jeg fylt på lagret mitt og kan kose meg resten av dagen med ungene Anonymkode: 170b9...08d
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #16 Skrevet 6. juli 2023 Noen ganger er jeg sliten. Hvis det har vært veldig hektisk og jeg har jobbet noen lange dager. Men vanligvis kan jeg fint gå direkte ut for å treffe venner eller på trening. Må svare jeg også, for jeg tror ikke alle kapitulerer på sofaen etter jobb. Jeg har hatt både fysisk og mentalt slitsomme jobber. Har variert hvor sliten jeg har vært etter begge. Anonymkode: 38028...6bb
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #17 Skrevet 6. juli 2023 Det varierer. Noen ganger er jeg helt utkjørt og orker ikke forholde meg til andre i det hele tatt. Er mannen hjemme, så spør jeg pent om jeg bare kan få gå å legge meg med en gang og at han tar ungene. Andre ganger føler jeg meg helt fin. De fleste gangene er jeg noe midt i mellom. Nå som det går mot ferie merker jeg at jeg har lite å gå på. Anonymkode: d945c...1df
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #18 Skrevet 6. juli 2023 Det varierer veldig, har også fibromyalgi pluss en bindevevssykdom så bruker mye krefter på å holde kroppen i gang. Prøver å lage middag med en gang jeg kommer hjem, da rekker jeg å slappe litt av etterpå før jeg gjør husarbeid, drar med ungene på noe eller lignende. Anonymkode: 9dabe...579
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå