Gå til innhold

Noen som har blitt gravid med vilje men blitt trodd på at det var et uhell?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, lurer på det.

Hvilke forklaringer kan man bli trodd på, når man "offisielt" bruker prevensjon? Ikke kondom, som jeg har hørt noen kvinner ødelegger, men er snakk om å "gå på" hormonell prevensjon (p-stav, spiral, p-piller, p-sprøyte, den type prevensjon).

Anonymkode: 2717b...dba

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du altså 😇

Hva pønsker du på nå? hihi :fnise:

Anonymkode: 23fd5...7e0

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Misforstår jeg deg nå, eller spør du her inne om hvordan du skal lure noen til å gjøre deg gravid?

Anonymkode: 2b181...d91

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Misforstår jeg deg nå, eller spør du her inne om hvordan du skal lure noen til å gjøre deg gravid?

Jeg spør om det som står i tittelen - spør etter erfaringer.

AnonymBruker
Skrevet

Syns dette blir en teit diskusjonen siden menn uansett har ansvar for sin egen penis og må bruke kondom med alle de ikke ønsker barn med, alltid, sterilisere seg, eller avstå fra sex. Tar man ikke det ansvaret er man ikke i en moralsk posisjonen n til å kunne anklage andre for løgn eller ansvarsløshet. 

Anonymkode: ee571...4d2

• Liker 10
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner faktisk ikke en eneste person der prevensjonen har sviktet, og jeg har en ganske stor venninnegjeng.

Tvert i mot er vi mange som er i langvarige forhold, og ventet til opp i 30-årene med å få barn. Uten uønskede graviditeter på veien. 

Har selv hørt fra leger at p-piller i praksis kun svikter ved brukerfeil. 

Mulig noen vil tro deg. Men mistanken vil alltid være der. Særlig fra en partner, som stadig vil stille seg selv spørsmålet. For å bli lurt på den måten er verre en utroskap. 

Anonymkode: ef4f7...fea

• Liker 11
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg spør om det som står i tittelen - spør etter erfaringer.

Ok, da skal jeg svare på det.

Som en som faktisk har blitt gravid både på p-piller og kobberspiral, men uten at det var ned vilje, det er vanskelig å bli trodd på at det var et uhell. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg kjenner faktisk ikke en eneste person der prevensjonen har sviktet, og jeg har en ganske stor venninnegjeng.

Tvert i mot er vi mange som er i langvarige forhold, og ventet til opp i 30-årene med å få barn. Uten uønskede graviditeter på veien. 

Har selv hørt fra leger at p-piller i praksis kun svikter ved brukerfeil. 

Mulig noen vil tro deg. Men mistanken vil alltid være der. Særlig fra en partner, som stadig vil stille seg selv spørsmålet. For å bli lurt på den måten er verre en utroskap. 

Anonymkode: ef4f7...fea

Han har et barn fra før, han sa at "kondomet sprakk" med en dame han datet. Jeg tror nok at hun gjorde noe med det kondomet, en kondom sprekker vel omtrent aldri. Derfor tenker jeg at forklaringen om at hormonell prevensjon og kan svikte, er plausibel?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han har et barn fra før, han sa at "kondomet sprakk" med en dame han datet. Jeg tror nok at hun gjorde noe med det kondomet, en kondom sprekker vel omtrent aldri. Derfor tenker jeg at forklaringen om at hormonell prevensjon og kan svikte, er plausibel?

Jeg har opplevd flere ganger at kondomen sprekker uten å hverken ha intensjoner om noen graviditet eller har tuklet med kondomen, så jo kondom kan sprekke uten at det er tuklet med på forhånd. 

Anonymkode: e5cc6...586

• Liker 14
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Du spør etter erfaringer, men hvorfor? Er vel pga du har tenkt å svikte din partner? 

Anonymkode: 0e591...faa

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også opplevd flere ganger at kondomet sprekker, og da har vi ikke oppdaget det før han har trekt seg ut. Veldig ubehagelig. 

Anonymkode: d813c...1c1

• Liker 1
  • Nyttig 4
Gjest Elooon
Skrevet

Vet heldigvis ikke om noen som svikter og lurer partneren sin på den måten. Heldigvis. 

Det er aldri aldri aldri greit for noen å lure seg til en graviditet. Så det kan folk bare kutte ut. Sannheten kommer alltid fram en vakker dag. 

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner et par der jeg mistenker at det var planlagt men de latet som det var uhell fordi de var så unge. De var jevnt over noen eksentriske typer.

Anonymkode: f0350...4f7

Gjest Elooon
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Syns dette blir en teit diskusjonen siden menn uansett har ansvar for sin egen penis og må bruke kondom med alle de ikke ønsker barn med, alltid, sterilisere seg, eller avstå fra sex. Tar man ikke det ansvaret er man ikke i en moralsk posisjonen n til å kunne anklage andre for løgn eller ansvarsløshet. 

Anonymkode: ee571...4d2

Jo det er man. 

AnonymBruker
Skrevet

Trenger ikke forklare noe som helst. Bare å si at du har brukt prevensjon, men ble alikevel gravid. Ingenting er 100%.

Anonymkode: 3b925...508

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Har blitt uønsket gravid 5 ganger ved at karen kun har hoppet av i svingen. Men intensjonen min var aldri å bli gravid. Her var det mennene som da ønsket at jeg skulle beholde. 

Anonymkode: c20a0...2dd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du spør etter erfaringer, men hvorfor? Er vel pga du har tenkt å svikte din partner? 

Anonymkode: 0e591...faa

Nei, pga. hun mistenker mor til mannens barn fra tidligere for å ha gjort det. 

Anonymkode: a25ca...41b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Trenger ikke forklare noe som helst. Bare å si at du har brukt prevensjon, men ble alikevel gravid. Ingenting er 100%.

Anonymkode: 3b925...508

Dette er jo også sant, står vel på de fleste prevensjonsmidler at de er effektive i 99% av tilfellene eller noe.

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har blitt uønsket gravid 5 ganger ved at karen kun har hoppet av i svingen. Men intensjonen min var aldri å bli gravid. Her var det mennene som da ønsket at jeg skulle beholde. 

Så du er fembarnsmor helt tilfeldig liksom?

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Oi. Alle vet at det er svært usikker "prevensjon". 5 ganger? Og du lærte ikke etter 3. gangen?

Anonymkode: a25ca...41b

• Liker 7
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...