AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #1 Skrevet 5. juli 2023 Hei! trenger litt råd/hjelp da dette er første gangen jeg leier. Har nå leid en leilighet i ca 6-7 mnd. Helt fra dag 1 har fryseren vært utrolig vanskelig, skuffene har vært ødelagte, og jeg har tenkt at jeg skal si ifra men alltid glemt det bort og nå har det jo gått såpass lang tid at eier vil vel ikke tro på meg uansett om jeg sier at denne var slik helt siden jeg flyttet inn.. så spørsmålet er jo, er det eier eller meg som leietaker som må erstatte denne dersom jeg ønsker ny? Anonymkode: 2394c...864
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #2 Skrevet 5. juli 2023 Hvis utleier eier fryseren og skuffene har vært slik hele tiden du har bodd der, er tiden overmoden for at du gir beskjed. Det er utleier som skal fikse det hvis du leier med fryser. Men hvis du har ødelagt skuffene, blir det noe annet. Anonymkode: a3cb1...627 2
Amossa Skrevet 5. juli 2023 #3 Skrevet 5. juli 2023 Du må sjekke leieavtalen. I de fleste, f.eks. Forbrukerrådets, lister man opp hvilket innbo og hvilke hvitevarer som inngår i leien. Det hender at utleier lar leietager disponere f.eks. fryser, vaskemaskin og møbler. Da er dette ikke listet opp. Noen skriver også opp disse, og at de ikke blir erstattet når de slutter å fungere/blir ødelagt. 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #4 Skrevet 5. juli 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hei! trenger litt råd/hjelp da dette er første gangen jeg leier. Har nå leid en leilighet i ca 6-7 mnd. Helt fra dag 1 har fryseren vært utrolig vanskelig, skuffene har vært ødelagte, og jeg har tenkt at jeg skal si ifra men alltid glemt det bort og nå har det jo gått såpass lang tid at eier vil vel ikke tro på meg uansett om jeg sier at denne var slik helt siden jeg flyttet inn.. så spørsmålet er jo, er det eier eller meg som leietaker som må erstatte denne dersom jeg ønsker ny? Anonymkode: 2394c...864 Er den ødelagt må utleier erstatte den. Den kan ikke erstattes fordi du ønsker en ny, men fordi den er ødelagt. Spørsmålet er om den er ødelagt nok til at utleier syntes den bør byttes. Hva er å virke bra nok? Virker den men bare er vrang så kanskje dere blir uenige. Anonymkode: c36d2...008 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #5 Skrevet 5. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Er den ødelagt må utleier erstatte den. Den kan ikke erstattes fordi du ønsker en ny, men fordi den er ødelagt. Spørsmålet er om den er ødelagt nok til at utleier syntes den bør byttes. Hva er å virke bra nok? Virker den men bare er vrang så kanskje dere blir uenige. Anonymkode: c36d2...008 Dette. Treige skuffer må du leve med, det kunne du jo sjekket på visning. Dersom det er noe galt med selve funksjonen, altså at det ikke fryser skikkelig, plikter utleier å reparere eller ordne med ny fryser. Anonymkode: 2b873...473 3
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #6 Skrevet 5. juli 2023 Når skuffene i en fryser er trege er det ofte et signal om at fryseren behøver avising. Har du prøvd det? Anonymkode: 2970f...7b9 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå