Gå til innhold

Lesebriller i en alder av 44.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg må begynne med lesebriller i en alder av 44, er ikke det litt tidlig? 

Anonymkode: 4794f...c2e

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel jeg begynte da jeg var 14 😅

• Liker 3
Skrevet

Nei. Jeg fikk plutselig dårligere nærsyn da jeg var gravid, og etter svangerskapet kunne jeg plutselig ikke skjelne teksten bakpå pakninger med matvarer etc lenger. Trodde lenge jeg bare "var sliten" pga småbarn som ikke sov om natta, og at derfor så jeg dårlig på nært hold plutselig.

Da jeg endelig skjønte at det var synet som var forandret, og fikk meg lesebriller i en alder av ca 34, ble verden forandret til det bedre igjen! 😁 Det var deilig.

Har aldri tenkt over om "at det var tidlig" eller noe. Det er som det er. Synet forandrer seg ofte hele livet.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble nærsynt mot midten av studiet, og fikk lesebriller da jeg var 25. Syns ikke det der var tidlig i det hele tatt :)

Anonymkode: cc6aa...88a

• Liker 2
Skrevet

Nei, ikke spesielt tidlig

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var 41. Optiker sa at i 40årene var det normalt med lesebriller.

Anonymkode: fca16...efa

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var 42 når jeg måtte ha lesebriller. Det er visst vanlig i den alderen.

Anonymkode: 0f01d...691

Skrevet

Vanlig, er min påstand. Jeg var ca 43 og har hatt samme brillene i 4 år. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er langsynt og fikk lesebriller da jeg var48.Ble verre å lese liten skrift, men ser fremdeles godt på avstand.

Anonymkode: f819c...e20

Skrevet

Jeg fikk mine da jeg var 41. -Du har jo passert 40, lo optikeren... Jeg er langsynt og har brukt briller på fulltid siden jeg var 4, men lesebrillene er en del sterkere enn de vanlige.

AnonymBruker
Skrevet

Men de som bruker linser må de også bruke lesebriller etterhvert? Eller hvordan er det?

Anonymkode: ce258...b34

Skrevet

Helt normalt det. Jeg begynte før det, men har omtrent samme styrke +2.0 til +2.5 fremdeles, mange tiår senere . . .

AnonymBruker
Skrevet

Hørt det hører til i «det kommer sigende i 40-årene». Vond rygg, høyt blodtrykk, lesebriller osv. Jeg er født med dårlig rygg, og er langsynt, og brukte lesebriller i tillegg som barn. Blodtrykket håper jeg holder seg stabilt, mens 40-årene rykker stadig nærmere 🤣 Jeg har nok 🤣 Men ja, ganske vanlig alder. Noen får før, noen senere, og noen trenger det aldri. 

Anonymkode: bd395...c64

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg måtte begynne med lesebriller da jeg ble 37. Nå er jeg 41 og virkelig sliter med å lese liten skrift, det går bare ikke. Føler meg gammel.

Anonymkode: b9dd4...4b7

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg var 41. Optiker sa at i 40årene var det normalt med lesebriller.

Anonymkode: fca16...efa

Ja, dette. Jeg fikk briller i fjor, 41.

Anonymkode: 8ae44...ebb

Skrevet
Brunhilde skrev (18 timer siden):

De fleste får vel  lesebriller fordi de blir langsynte, ikke nærsynte?

Ikke nødvendigvis, om man f.eks benytter linser fordi man er litt nærsynt, trenger  man kanskje lesebriller om man skal lese noe smått.  Gjør dette litt selv. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Men de som bruker linser må de også bruke lesebriller etterhvert? Eller hvordan er det?

Anonymkode: ce258...b34

Ja, jeg har linser. Å når jeg må lese setter jeg på meg lesebriller samtidig. Brillene på nesetippen for å lese  linsene for å se ellers. 50 år.

Anonymkode: a8fbc...345

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok en synstest da jeg var 41, og da kommenterte optikeren at jeg var i alderen for lesebriller, men at jeg foreløpig ikke var der fordi jeg ser godt enda. 

Anonymkode: 5624c...9fd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...