AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #1 Skrevet 5. juli 2023 Har 2 på 7 og 4 år, de leker fint sammen. Eldste har smartklokke og kan ringe oss. Vi skal være på en større campingplass i 14 dager, der er det flere lekeplasser, har jo alltid pleid å følge dem å sitte der med dem, men kan de egentlig hå alene nå? Eldste er ansvarsfull, og sykler til og fra venner her hjemme. Har alltid vært så engstelig i tilfelle det skulle skje noe. Campingvogna er i en radius av 7-8 min til lekeplassen som er lengst vekk, så kan ikke høre dem der, vil jo gå å sjekke regelmessig. Ser jo både på lekeland og lekeplasser unger på samme alder som tilsynelatende er uten oppsyn, og tenker jo for meg selv at det er litt uansvarlig, men samtidig er det vel med på å bygge oppunder en selvstendighetsfølelse, og er helt sikkert veldig bra for dem. Så hva gjør folk flest med barn på den alderen? Hadde det kun vært 4 åringen hadde jeg aldri sluppet han, men siden storebror på 7,5 er med så tenker jeg kanskje det er litt mer greit? Anonymkode: ccb8b...867 1
smurfebuss Skrevet 5. juli 2023 #2 Skrevet 5. juli 2023 Mine var fire da de begynte å få være litt «alene» ute. Dvs at jeg var på balkongen og de fikk kun være på lekeplassen rett utenfor. Aldri om jeg hadde sluppet en fireåring av syne på en campingplass. Jeg hadde heller ikke gitt en svimete sjuåring ansvaret for fireåringen. Jeg hadde heller tatt med meg en bok og satt meg i nærheten. 6 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #3 Skrevet 5. juli 2023 Hadde ikke vært for bekymret for at barna gjør noe de ikke skal. Hadde vært mer bekymret for at det kommer nok å gjør noe som ikke er greit mot barna. Du har ikke kontroll på om alle andre er oppegående og gode mennesker. Ikke slipp barna ute av synet på en plass med mange mennesker. Du aner ikke hva slags syke mennesker som er i nærheten. Anonymkode: 1450e...a19 3 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #4 Skrevet 5. juli 2023 Hjemme kan 5 åringen vår ta seg en kort luftetur alene på nærmeste lekeplass, hvor jeg kan se henne fra vinduet. Vi har hatt noen episoder mdd større barn som ikke har vært greie, samt løse hunder, så greit å følge litt med. På ferie følger vi selvsagt mer med, ville ikke sluppet henne på en campingplass.. vet ikke hva/hvem en kan møte på. Anonymkode: 06843...fd8 2 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #5 Skrevet 5. juli 2023 Hadde ikke sluppet de alene på en campingplass. Du har jo null kontroll over hvem som kommer og går for det første, og heller overblikk over lekeplassen. En 7åring er ikke stor nok til å ha ansvar for en 4åring, eller være alene ute hvor det er mye forskjellige folk du ikke aner hvem er. Du er vel på ferie med barna? Bli med de på lekeplassen, ta evt med en bok og sett deg ned på en benk. Og følg med på barna dine… Anonymkode: 95622...d5e 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #6 Skrevet 5. juli 2023 Jeg er på en campingplass med min gutt på 4.5 år nå. Lekeplassen ligger rett utenfor hytta, men jeg kan ikke se den direkte. Han har fått lov å prøve seg alene nå. Jeg har gått sammen med ham og forklart nøye akkurat hvor han har lov til å gå. På lekeplassen, i resepsjonen og inn i en annen bygning med lekerom . Det er kjempeskummelt å gi slipp, og jeg går og sjekker ca hvert kvarter. Sitter selvfølgelig en del ute med ham også. Vi reiser med en gruppe, så ofte flere andre voksne som holder et lite øye på ham og de andre barna også. Jeg er aller mest redd for påkjørsel hvis han går ut på veien eller parkeringsplassen. Det er også strand og brygge i ca 5 min avstand, og er redd for at han skulle finne på å gå dit selv. Men jeg ser at han vokser enormt på mestringsfølelsen, og han kommer jevnlig og sjekker med meg. Det er en spennende og skummel tid for oss begge! Anonymkode: 5f42e...177 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #7 Skrevet 5. juli 2023 Bare å prøve vel? Følg dem til lekeplassen, lag en avtale og gå tilbake, og sjekk dem etter noen minutter, og se an barna, omgivelsene og egen magefølelse? Å gå litt til og fra går sikkert greit. Anonymkode: f14cb...c7c
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #8 Skrevet 5. juli 2023 7-åringen? Ja, med klare regler og klokke med rikelig med batteri. 4-åringen? Nei, absolutt ikke. Og jeg er rimelig laidback, altså. Barna har gått på selvstyr i nabolaget fra ca fire år. Men ikke på en campingplass langt hjemmefra. Barna kjenner ikke folk, og folk kjenner ikke barna. Anonymkode: 67058...1e1 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #9 Skrevet 5. juli 2023 Jeg tror jeg hadde satt på dem gps-tracker, slik jeg har til kattene mine 😆 Der kan man sette opp et virtuelt gjerde og telefonen piper om de går utenfor det. Anonymkode: 753f6...1f3
RockyRose Skrevet 5. juli 2023 #10 Skrevet 5. juli 2023 Eg hadde ikkje turt det. Veit aldri kva andre kan finne på, sjølv om du stolar på dine. + Dei du ser som går aleine kan fint vere både 2 og 3 år eldre enn din, sjølv om dei ser like store ut 😊
Snedig Skrevet 5. juli 2023 #11 Skrevet 5. juli 2023 I et nabolag med kjente naboer: helt innenfor. Men absolutt nei til å gå rundt å vase på en campingplass alene! Da skulle det vært såpass nærme at jeg kunne høre og se de. Og hvis du mener 7-8 min å GÅ fra lekeplass til der dere bor er det jo ganske langt unna.
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #12 Skrevet 5. juli 2023 En venn av meg ble misbrukt i flere år på familiecampingplassen de hadde fast plass på fra han var 4 år og helt opp til tenårene. Greit at foreldrene var drit men jeg hadde ikke tatt sjansen på at barna var trygge på et sted der folk kommer og går. Så jeg hadde ikke latt mine farte rundt på den måten uten at de var under oppsyn. Anonymkode: b0654...415
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #13 Skrevet 5. juli 2023 Nei, en 7 åring kan ikke gjøre noe dersom det kommer noen å gjør noe mot 4 åringen eller 2 åringen, f.eks tar de med seg. 7 åringen kan også bli distrahert av andre ting og glemme å følge med. Anonymkode: f9cc6...66b
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #14 Skrevet 5. juli 2023 Nei aldri i livet at jeg har gjort! Anonymkode: e973b...990
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #15 Skrevet 6. juli 2023 Som 4åring stakk jeg selv fra en campingplass, skulle bare hente noe et annet sted.. det var typ 100 m fra campingvogn til lekeplass, og jeg var godt kjent der. Skal si leteaksjonen etter meg skapte stor oppstandelse på lekeplassen 😂 Jeg mener at 4-åringen er for liten, TS. Anonymkode: f2a15...88e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå