AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #1 Skrevet 5. juli 2023 Jeg kan gjøre ingenting, og så plutselig kjenner jeg det strammer til ubehagelig i kjeven. Det fortsetter nedover i halsen og ender midt i brystet. Der gjør det kjempevondt. Jeg sliter med å få puste fordi det gjør så vondt. Kroppen blir helt utmattet etterpå. (Fra 28 juni og frem til nå har jeg opplevd det 5 ganger. Synes det har vært litt mye.) Noen ganger hjelper det å sove eller drikke enten iskald eller varm melk, men det er jo ikke alltid det er tilgjengelig. Hva gjør jeg da? 🥺 Anonymkode: 1fa53...562
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #2 Skrevet 5. juli 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg kan gjøre ingenting, og så plutselig kjenner jeg det strammer til ubehagelig i kjeven. Det fortsetter nedover i halsen og ender midt i brystet. Der gjør det kjempevondt. Jeg sliter med å få puste fordi det gjør så vondt. Kroppen blir helt utmattet etterpå. (Fra 28 juni og frem til nå har jeg opplevd det 5 ganger. Synes det har vært litt mye.) Noen ganger hjelper det å sove eller drikke enten iskald eller varm melk, men det er jo ikke alltid det er tilgjengelig. Hva gjør jeg da? 🥺 Anonymkode: 1fa53...562 Jeg tror du burde oppsøke lege hvis du opplever brystsmerter så du kan få et kvalifisert svar. Anonymkode: 31245...bda 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #3 Skrevet 5. juli 2023 Du bør først bestille deg time til lege - og ikke vent, det bør undersøkes raskt. Dette er viktig for å utelukke ev. fysiske årsaker til dette. Ring legekontoret her og nå! Anonymkode: 08ab7...18a 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #4 Skrevet 5. juli 2023 Panikkanfall kan det være. Men først utredning at brystsmerter ikke er noe annet. Her kan du ikke bare tro. Anonymkode: 491be...cb7
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #5 Skrevet 5. juli 2023 Håper du kontaktet lege, for dessverre høres det mer ut som angina enn panikkanfall. Anonymkode: 1c157...d3d 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #6 Skrevet 5. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg kan gjøre ingenting, og så plutselig kjenner jeg det strammer til ubehagelig i kjeven. Det fortsetter nedover i halsen og ender midt i brystet. Der gjør det kjempevondt. Jeg sliter med å få puste fordi det gjør så vondt. Kroppen blir helt utmattet etterpå. (Fra 28 juni og frem til nå har jeg opplevd det 5 ganger. Synes det har vært litt mye.) Noen ganger hjelper det å sove eller drikke enten iskald eller varm melk, men det er jo ikke alltid det er tilgjengelig. Hva gjør jeg da? 🥺 Anonymkode: 1fa53...562 Syns ikke egentlig det hørtes ut som panikkangst, nei… søk legehjelp. Anonymkode: d6312...e7d 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #7 Skrevet 5. juli 2023 Var til et sykehus i et annet europeisk land og der var det ikke problemer med verken hjerte eller blodtrykk. Jeg har slitt med å få sove, og er mye stresset. -Ts Anonymkode: 1fa53...562
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #8 Skrevet 5. juli 2023 Jeg har symptomer som prikking i hender, føtter, kjeve, rundt munn, kvalme, magesmerter/akutt behov for å tømme tarm, svimmelhet, blekhet, trykk i brustet. Jeg blir så dårlig at jeg ikke kan ta vare på meg selv og trenger hjelp fra andre norn ganger, men jeg kjenner meg ikke igjen i å ha store smerter noe sted. Jeg får mer symptomer som ved blodtrykksfall/besvimmelse. Anonymkode: 15d2c...812
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #9 Skrevet 5. juli 2023 (jeg syns du burde gå til fastlege så snart som mulig, i fall symptomene skyldes noe fysisk) Anonymkode: 15d2c...812
Gjest Adobyen Skrevet 5. juli 2023 #10 Skrevet 5. juli 2023 Hvis det skulle være fordøyelsen som er grunnen, så hjelper det fort med et glass vann med 1 ts natron rørt i. Det høres rart ut, men jeg får slike anfall av og til. Det er ikke farlig å prøve.
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #11 Skrevet 5. juli 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg har symptomer som prikking i hender, føtter, kjeve, rundt munn, kvalme, magesmerter/akutt behov for å tømme tarm, svimmelhet, blekhet, trykk i brustet. Jeg blir så dårlig at jeg ikke kan ta vare på meg selv og trenger hjelp fra andre norn ganger, men jeg kjenner meg ikke igjen i å ha store smerter noe sted. Jeg får mer symptomer som ved blodtrykksfall/besvimmelse. Anonymkode: 15d2c...812 Jeg har det mye likt som ts. Anonymkode: 491be...cb7
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #12 Skrevet 5. juli 2023 Mitt blodtrykk var så skyhøyt når jeg slet med angst, at leger vurderte medisinere meg... og de måtte måle mange ganger før jeg fikk prevensjonsmidler. Nå som jeg er angstfri igjen så har jeg for lavt blodtrykk til f.eks medisin for migrene... Anonymkode: eae68...997
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #13 Skrevet 5. juli 2023 Du skal undersøkes av lege og utelukke fysisk sykdom før du kan begynne å tenke på angst. Synes ikke det du beskriver i HI likner på angst med mindre det er mye du utelater. Anonymkode: 0bec6...b5d
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #14 Skrevet 5. juli 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: Du skal undersøkes av lege og utelukke fysisk sykdom før du kan begynne å tenke på angst. Synes ikke det du beskriver i HI likner på angst med mindre det er mye du utelater. Anonymkode: 0bec6...b5d Jeg går på allergitabletter og høytblodtrykkstabletter, hjertet er helt i orden sist gang sjekket i vår men disse «situasjonene» kommer som lyn fra klar himmel og det kjennes ut som jeg skal stryke med og jeg blir også redd – og da blir det enda verre. Kan legge til at stressnivået er ekstremt høyt. Jeg har hatt ^ i flere tiår. -Ts Anonymkode: 1fa53...562
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #15 Skrevet 5. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg går på allergitabletter og høytblodtrykkstabletter, hjertet er helt i orden sist gang sjekket i vår men disse «situasjonene» kommer som lyn fra klar himmel og det kjennes ut som jeg skal stryke med og jeg blir også redd – og da blir det enda verre. Kan legge til at stressnivået er ekstremt høyt. Jeg har hatt ^ i flere tiår. -Ts Anonymkode: 1fa53...562 Angst er forferdelig skremmende og utmattende. Det kjennes ut som du holder på å miste forstanden helt og bli gal. Så går man i frykt for nye anfall. Prøv så mye du kan å ro ned hverdagen, fortsett å gjør husarbeid og hverdagsting og et tips som er super vanskelig er å ikke tenk så mye på angsten. Jo mer du tenker på den jo mer næring får den. Står i samme selv Anonymkode: 80630...0ed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå