AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #1 Skrevet 5. juli 2023 Blir så oppgitt over søsteren min. Hun har 2 barn. Delt foreldreansvar, så de er hos henne annenhver uke. Eldste har begynt i første klasse og har sommerferie, mens datteren må gå fulle dager i barnehagen. 8-16. Barna klager over at moren bruker mye tid på telefonen. Svært sjelden hun leker med de. De er nesten aldri utendørs. I tillegg er de hos min mor stort sett 1 natt pr uke. Huset er kaos og den nye samboeren sitter store deler av dagen fremfor PCen og gamer. Begge er voksne mennesker på over 30 år. Ingen av de er i jobb for øyeblikket, da bedriften de jobbet hos gikk konkurs. Dere som er hjemmeværende og har barn i barnehage og skole, gjør dere forskjell på når barna har ferie? Niesen min synes det er fryktelig urettferdig at ikke hun får ferie slik som storebror. Har prøvd snakke med søsteren min, men det er som å snakke til en vegg. Anonymkode: 75fa4...eec 12
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 Populært innlegg #2 Skrevet 5. juli 2023 Høres it som barnet har det bedre i bhg i grunn Anonymkode: dc0d2...de8 53 3
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #3 Skrevet 5. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Høres it som barnet har det bedre i bhg i grunn Anonymkode: dc0d2...de8 Enig. Anonymkode: df4f1...8de 11 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #4 Skrevet 5. juli 2023 Har også 2 barn. Mine har alltid ferie samtidig. Selv om minste fremdeles går i barnehagen, følger vi skoleruta. Her hos oss hadde lillesøster protestert høylytt om hun ikke fikk ferie når storebror har fri. Lurer på hva de ansatte i barnehagen tenker. Anonymkode: df4f1...8de 12
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #5 Skrevet 5. juli 2023 Høres egentlig ganske bekymringsfullt ut, jeg hadde vurdert å tipse barnevernet, siden de ikke er mulig å snakke med. Å ikke passe på at barn får nok fysisk aktivitet er en form for omsorgssvikt som får følger for barna resten av livet. Anonymkode: ca142...e8c 14 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #6 Skrevet 5. juli 2023 Har ofte barnet i barnehage selv om pappaen har friperiode fra offshorejobben eller at jeg har en fridag i ny og ne. Rett og slett for å få gjort noe hjemme og få hentet oss inn litt. Ikke nødvendigvis fulle dager riktignok. Anonymkode: cc9c9...383 4 1
Phj123 Skrevet 5. juli 2023 #7 Skrevet 5. juli 2023 Må man ikke ta ut noen uker ferie fra barnehagen? Trodde det var slik. 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #8 Skrevet 5. juli 2023 Her er ungen i bhg ut veka. Fordi då går far på ferie og, greit å få gjort ting heima uten at ungen er heime. Men har veldig korte dager sånn at eg rekk å få pakke, vaska hus og div timer som ikkje rekker i hverdagen Anonymkode: 4c5b6...07a 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #9 Skrevet 5. juli 2023 Som alenemor i fult arbeid kjenner jeg at det innlegget nesten provoserer meg. Jeg skulle gjort hva som helst for mer tid med barna mine. At en mor velger å levere barnet sin i barnehagen, når hun selv er hjemme, er for meg uforståelig. En ting er at det føles som forskjellsbehandling for det minste barnet. En annen ting er at mor velger å tilbringe så lite tid med barnet sitt. 50% av tiden hos barnefar, 1 natt hos bestemor og barnehage fra 8-16. Små barn legger seg tidlig. Da er det ikke mange timene barnet har med mor. Jeg går rundt med konstant dårlig samvittighet, enda jeg bruker all den tiden jeg kan med barna mine. Anonymkode: e2e58...d71 5 10 1
Heln Skrevet 5. juli 2023 #10 Skrevet 5. juli 2023 Søsteren din høres deprimert ut, og det er synd hun har en slik dømmende familie istede for en familie som støtter og hjelper til slik at hun og barna kan få det bedre. 9 2 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #11 Skrevet 5. juli 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Høres egentlig ganske bekymringsfullt ut, jeg hadde vurdert å tipse barnevernet, siden de ikke er mulig å snakke med. Å ikke passe på at barn får nok fysisk aktivitet er en form for omsorgssvikt som får følger for barna resten av livet. Anonymkode: ca142...e8c Barnet får jo det i barnehagen. Anonymkode: c932d...e3f 2 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #12 Skrevet 5. juli 2023 Heln skrev (1 minutt siden): Søsteren din høres deprimert ut, og det er synd hun har en slik dømmende familie istede for en familie som støtter og hjelper til slik at hun og barna kan få det bedre. Hvordan tolker du det innlegget som dømmene? For meg virker det som om denne søsteren er bekymret for barna. At bestemor har ungene på overnatting hver uke vitner til en familie som stiller opp. Anonymkode: e2e58...d71 9
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #13 Skrevet 5. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Som alenemor i fult arbeid kjenner jeg at det innlegget nesten provoserer meg. Jeg skulle gjort hva som helst for mer tid med barna mine. At en mor velger å levere barnet sin i barnehagen, når hun selv er hjemme, er for meg uforståelig. En ting er at det føles som forskjellsbehandling for det minste barnet. En annen ting er at mor velger å tilbringe så lite tid med barnet sitt. 50% av tiden hos barnefar, 1 natt hos bestemor og barnehage fra 8-16. Små barn legger seg tidlig. Da er det ikke mange timene barnet har med mor. Jeg går rundt med konstant dårlig samvittighet, enda jeg bruker all den tiden jeg kan med barna mine. Anonymkode: e2e58...d71 Hvorfor blir du provosert av at andre går gjennom faser med depresjon ++? For meg hadde det vært mer bekymringsfullt om barnet ikke var i bhg, for det har det jo åpenbart best der. Anonymkode: c932d...e3f 3 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #14 Skrevet 5. juli 2023 Siden du åpenbart ikke er en støttende og empatisk søster foreslår jeg at du heller passer dine egne saker framfor å mene så mye om andres liv. Anonymkode: 60129...ad7 2 2 1
Heln Skrevet 5. juli 2023 #15 Skrevet 5. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvordan tolker du det innlegget som dømmene? For meg virker det som om denne søsteren er bekymret for barna. At bestemor har ungene på overnatting hver uke vitner til en familie som stiller opp. Anonymkode: e2e58...d71 «Jeg blir så oppgitt over søsteren min» starter innlegget med. Tenk å kunne gå hjemme uten å ha barna hjemme. Tenk å la huset gro over. Tenk at det går an. Det er den holdningen jeg tolker fra innlegget, men jeg kan jo såklart ta feil. Supert at de har besteforeldre som kan stille opp såpass. Fantastisk at barnet får være i barnehagen når ikke mor greier å være god nok. Så håper jeg denne søsteren tilbyr seg å ha barna i ny og ned, kanskje ta de med på ting, kanskje tilby seg å hjelpe å rydde i huset. Jeg hadde hvertfall blitt glad for det om noen hadde gjort det for meg og mine barn. 7 2 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #16 Skrevet 5. juli 2023 Heln skrev (1 minutt siden): «Jeg blir så oppgitt over søsteren min» starter innlegget med. Tenk å kunne gå hjemme uten å ha barna hjemme. Tenk å la huset gro over. Tenk at det går an. Det er den holdningen jeg tolker fra innlegget, men jeg kan jo såklart ta feil. Supert at de har besteforeldre som kan stille opp såpass. Fantastisk at barnet får være i barnehagen når ikke mor greier å være god nok. Så håper jeg denne søsteren tilbyr seg å ha barna i ny og ned, kanskje ta de med på ting, kanskje tilby seg å hjelpe å rydde i huset. Jeg hadde hvertfall blitt glad for det om noen hadde gjort det for meg og mine barn. To voksne mennesker, uten jobb og et hus som er kaos. Mor på tlf og stefar fremfor pc skjermen. Er begge deprimerte da tenker du? Jeg tolker iallefall ikke innlegget som dømmende. Vitner mer om en bekymret tante som bryr seg om barna. Mest sannsynlig er TS i jobb og har hus og barn selv. Ingen vet hvor mye hun stiller opp heller. Alltid noen så må komme med spydig kommentarer. Det er faktisk ikke lett for de nærmeste alltid. Spesielt når barn er involvert. Anonymkode: e2e58...d71 3 11
Heln Skrevet 5. juli 2023 #17 Skrevet 5. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): To voksne mennesker, uten jobb og et hus som er kaos. Mor på tlf og stefar fremfor pc skjermen. Er begge deprimerte da tenker du? Jeg tolker iallefall ikke innlegget som dømmende. Vitner mer om en bekymret tante som bryr seg om barna. Mest sannsynlig er TS i jobb og har hus og barn selv. Ingen vet hvor mye hun stiller opp heller. Alltid noen så må komme med spydig kommentarer. Det er faktisk ikke lett for de nærmeste alltid. Spesielt når barn er involvert. Anonymkode: e2e58...d71 Jeg tenker at begge fort kan være deprimerte ja. Og depresjon er en sykdom som gjør alt vanskelig, selv de enkle tingene som å holde huset ryddig eller sysselsette sine egne barn. Friske, voksne mennesker greier å skaffe seg inntekt, ha det koselig med barna sine og holde huset ok. Å gå rett inn i tanken om at hun bare er en ræva mamma blir for enkelt mener jeg, sannsynligvis ligger det mer bak og det er ikke sikkert ts vet det engang. Det er synd i barna såklart, men det hjelper dem ikke at tante klager på internett. 3 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #18 Skrevet 5. juli 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Siden du åpenbart ikke er en støttende og empatisk søster foreslår jeg at du heller passer dine egne saker framfor å mene så mye om andres liv. Anonymkode: 60129...ad7 Seriøst skjerp deg. Når det går utover barna, så skal man ikke passe sine egne saker. Men handle for barnets beste. Ingen tvil at barna lider under slike forhold, der mor ikke bryr seg. Ber du virkelig om at folk skal sitte å se på at mor ikke klarer å dekke barnets behov? Er det ingen alarmklokker som ringer for deg? Anonymkode: 2e5db...248 9
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #19 Skrevet 5. juli 2023 Når barna klager over at mor bruker for mye tid på tlf sier det en hel del. Det er alltid noen som skal skylde på depresjoner. Som forelder har man et stort ansvar ovenfor sine barn. Klarer man det ikke, må man be om hjelp fra helsevesenet. Uansett hva som ligger til grunn, er det foreldrenes ansvar å sørge for at barnas behov blir tilfredsstilt på en forsvarlig måte. Anonymkode: 68ad4...78c 8
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #20 Skrevet 5. juli 2023 Heln skrev (13 minutter siden): Jeg tenker at begge fort kan være deprimerte ja. Og depresjon er en sykdom som gjør alt vanskelig, selv de enkle tingene som å holde huset ryddig eller sysselsette sine egne barn. Friske, voksne mennesker greier å skaffe seg inntekt, ha det koselig med barna sine og holde huset ok. Å gå rett inn i tanken om at hun bare er en ræva mamma blir for enkelt mener jeg, sannsynligvis ligger det mer bak og det er ikke sikkert ts vet det engang. Det er synd i barna såklart, men det hjelper dem ikke at tante klager på internett. Vitner mer om latskap spør du meg. Anonymkode: d1e9d...9d8 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå