Gå til innhold

Mari Kroghus - Hormone reset edition

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Får opp masse reklame på dette nye opplegget til Mari Kroghus. Det sies at det skal få hormonene i balanse igjen, og at kostholdet passer bra for stressa damer. Hun snakker om at man skal drikke juice og spise frokost bl.a.

Noen som har meldt seg på og kan si litt om hva som er « greia»?

Anonymkode: b43ee...172

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, hold deg vekke. Jeg la på meg når jeg prøvde kurset hennes - et kurs av sikkert 15 stk de siste årene. Hvor mange kurs trenger man egentlig? Sier seg selv at det bare er tull. 

Spis ren og sunn mat når du er sulten, stopp når du er mett. Så sparer du de pengene. 

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg gikk ned 9 kg på 2 mnd med "Fatburn Fix" for to år siden, og har holdt vekta siden da. Det er jo ikke noe "hokus pokus", det handler om at man får et opplegg som gjør det enklere. Har ikke forsøkt Hormone Reset-kurset da, men vurderer det faktisk etter som jeg er i overgangsalderen. 

Danseskjørt skrev (På 5.7.2023 den 19.24):

Spis ren og sunn mat når du er sulten, stopp når du er mett. Så sparer du de pengene. 

For mennesker som har dårlig regulering av sult- og metthetsfølelse, fungerer det dessverre ikke å stoppe når man er mett. Jeg tror helt sikkert at mye ultraprosessert mat kan tulle med hormonene, og at det på sikt hjelper å spise rent, men når det er sagt, synes jeg ikke at noen hundrelapper for en "kickstart" nødvendigvis er så galt :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Moren min har startet på dette. Jeg skjønner ikke helt greia, skjønt det er mye gulerøtter og viktig med frokost ( selv fungerer jeg best når jeg utvider nattefasten så vi er ulike der) hun har ihvertfall gått ned 9 kilo på 2 uker foreløpig  og er strålende fornøyd. Mente overvekten skyltes hormoner og angst. 

Anonymkode: ea42c...3f4

AnonymBruker
Skrevet
Danseskjørt skrev (På 5.7.2023 den 19.24):

Huff, hold deg vekke. Jeg la på meg når jeg prøvde kurset hennes - et kurs av sikkert 15 stk de siste årene. Hvor mange kurs trenger man egentlig? Sier seg selv at det bare er tull. 

Nei, 15 kurs skulle man ikke trenge.. men jo, noen har faktisk så dårlig greie på kosthold at et kurs kan være verdt pengene. 

AnonymBruker
Skrevet

Høres uvitenskaplig ut

Anonymkode: 2ac5b...2a2

AnonymBruker
Skrevet

Herregud, hormon reset...... Klarer dere virkelig å tro på ting som dette, at man kan resette hormoner med gulerøtter?

Anonymkode: 065d5...0ce

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Høres uvitenskaplig ut

Anonymkode: 2ac5b...2a2

Tja, i motsetning de fleste i den « bransjen» har hun solid utdannelse og seriøse ernæringsfysiolog jobber før hun startet for seg selv. Hva er uvitenskapelig ? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Herregud, hormon reset...... Klarer dere virkelig å tro på ting som dette, at man kan resette hormoner med gulerøtter?

Anonymkode: 065d5...0ce

Nei, ikke bare med gulrøtter. 
det jeg klarer og tro på, eller er helt overbevist om, er at det ikke finnes en fasit på hva en skal spise og at og telle kalorier er løsningen på alt. Vi skulle vel alle stått på samme medisiner også hvis vi var helt like ? Hun har ulike kurs for ulike livsstiler / sykdommer. Hvis man er i hormonell ubalanse, så er det kun medisiner som har vektøkning som bivirkning  vi bør gå for, og forsøke og endre på matinntaket er ingen vits for all mat er bra mat? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.7.2023 den 16.02):

Tja, i motsetning de fleste i den « bransjen» har hun solid utdannelse og seriøse ernæringsfysiolog jobber før hun startet for seg selv. Hva er uvitenskapelig ? 

Helt enig i at det virker som hun baserer oppleggene sine på forskning og virker som hun har mye kunnskap, men hun har ikke solid utdannelse. Hun har en bachelorgrad. 

Anonymkode: ccfed...45b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ren svada.

Anonymkode: 91d37...96a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...