Gjest christineemily Skrevet 15. januar 2006 #21 Skrevet 15. januar 2006 Jeg har angst for andres tær ! En fest jeg var på for ikke så lenge siden spilte vi "sannhet eller konsekvens" (noe alá flasketuten peker på, også må man velge å svare heeelt sant på et spørsmål eller utføre akkurat den handlingen man blir beordret til). Han ene endte opp med å suge tærne til til en av damene der, og det var ikke akkurat min greie for å si det sånn . Jeg følte meg sååå dårlig !!!
Gjest gjest1 Skrevet 15. januar 2006 #22 Skrevet 15. januar 2006 Har litt frykt for edderkopper, men ingen direkte fobier tror jeg. Litt frykt for høyder også, men ikke verre enn at jeg kan tvinge meg opp i stigen for å beise om jeg må. Knappefobi er ganske interessant... tror faktisk jeg har hørt om det før...
Gjest Miloine Skrevet 17. januar 2006 #23 Skrevet 17. januar 2006 (endret) Jeg har araknafobi (fobi for edderkopper), hyler høyt over biller, larver og flyvende innsekter(bortsett fra fluer og mygg) men mark er helt ok. liker ikke klovner og klarer ikke å høre hjertelyder. Brekker meg når noen bare nevner ordet.........væææææ, tør nesten ikke skrive det ordet....SLIM. (Brekker meg i lang til hvis jeg ser det) ÆSJ. Endret 24. januar 2006 av Miloine
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2006 #24 Skrevet 17. januar 2006 Er selv "bare" redd for veps og ekle insekter... ikke noe uvanlig. Men jeg traff ei på en fødselsdag som ikke klarte å spise kaker som andre hadde laget. Litt merkelig, siden hun selv var ganske uappetittlig, stakk tungen langt ut for å slikke bort en matrest i munnviken og grafset på all maten som hun skulle sende videre. Iiiiih
Sarabi Skrevet 19. januar 2006 #25 Skrevet 19. januar 2006 Morsom tråd :D Jeg så på Dr.Phil (av alle ting) ei dame som hadde fobi mot små papirbiter. Særlig små biter på gulvet på offentlige toaletter (fra toalettpapir). Hun fikk rett og slett panikk og klarte ikke plukke de opp Jeg selv takler ikke ta opp matrester i vasken med bare hendene. Det er såvidt jeg klarer ta det opp med papir. Også litt fobi for edderkopper da...
jordbær Skrevet 19. januar 2006 #26 Skrevet 19. januar 2006 Eeelsker knapper. Helt fra barndommen. :D Mamma hadde en boks full av forskjellige knapper. Kunne sitte i timesvis! Ellers har jeg forbi mot spytt... Ikke f.eks. klining.. men spytt ellers.. fra barn, dyr, megselv.. usj! Til og med lagd mitt eget lille bilde i hodet av at duggen på innsiden av bilvinduene er spytt.. så jeg får gjerne panikk når noen skraper bilvindu på innsiden.. æsjj
Gjest Gjest Skrevet 20. januar 2006 #27 Skrevet 20. januar 2006 Det er jammen mye rart her, men det er interessant å lese. Det eneste jeg har skikkelig fobi mot, er spying(VELDIG) og edderkopper. Kommer det en edderkopp så hopper jeg opp på nærmeste stol, men innerst ine er jeg egentlig ikke redd for det. Spying er jeg livredd for fra innerst til ytterst, takler det overhodet ikke. Så er det noen ting jeg alltid har mislikt, uten at det er fobi. Som feks klovner(pga Poltergeist filmen jeg så da jeg var 3-4 år), litt mot spytt(spesielt hvis det er spytt som har vært ute av en munn, så det er kaldt!), mugg og råtne ting, pappesker og olabukser(noe med følelsen av å ta på det med tørre fingre, spess hvis henda er nyvaskede), fremmed og uvant mat(angst for å bli matforgiftet eller ikke takle smaken så jeg blir kvalm), og tanken på å på noen måte skade megselv med vilje(feks stikke en nål i fingeren for å få frem litt blod til biologiforsøk). Jeg unngår alle disse tingene bevisst, og halvparten av dem gir meg gåsehud ved tanken. Jo, og tanken på få de lange neglene bøyd bakover! Uuurk jeg har så dårlig erfaring med det fra en gang jeg prøvde å rett og slett rive opp en grandiosa eske, og den ene neglen ble bøyd langt bakover helt innpå fingern, så det gjorde skikkelig, skikkelig vondt...
Gjest Isabellas Skrevet 21. januar 2006 #28 Skrevet 21. januar 2006 Gidder ikke liste opp mine fobier (ganske mange!) Men jeg har hørt om fobi for planter(!)
Gjest Ingrid78 Skrevet 21. januar 2006 #29 Skrevet 21. januar 2006 Jeg har en hel haug med fobier jeg da. Som høydeskrekk, klaustrofobi osv. Men to har jeg overkommet skrekken for tordenvær (ikke lynet men smellet) og meitemarken. Den verste jeg har er vel oppkast. Jeg er veldig forsiktig med hva jeg spiser, er livredd for å bli matforgiftet. Jeg klarer ikke være i samme hus som en som har omgangssyken i frykt for å bli smittet. Hvis noen rundt meg bare nevner de har vondt i magen vrenger hele meg seg. Egentlig ganske plagsomme greier. Men det ironiske med det er at jeg har en sykdom som heter crohns, og det er betennelse i tarmen. Noe som igjen fører til mye diare og kvalme... Livets ironi...
Gjest gjest1 Skrevet 22. januar 2006 #30 Skrevet 22. januar 2006 Jeg har et snev av klaustrofobi etter en noe ubehagelig heistur.
Rannva Skrevet 22. januar 2006 #31 Skrevet 22. januar 2006 Har bare fobi for edderkopper jeg. Men hater biller og andre småkryp, uten at det kvalifiserer som fobi. Der er bare ubeskrivelig ekle, jeg er ikke redd dem. Det samme gjelder kyr. Skrekk og gru. Lurer på om en del er litt slepphendte med bruken av ordet fobi.. En ordentlig fobi for knapper må da være ganske vanskelig å ha og samtidig fungere i hverdagen. Skulle jeg fått pusteproblemer og svartnet forran øynene hver gang jeg så en knapp, hadde jeg ikke fått tid til annet. :klø:
G.A. Skrevet 23. januar 2006 Forfatter #32 Skrevet 23. januar 2006 Har bare fobi for edderkopper jeg. Men hater biller og andre småkryp, uten at det kvalifiserer som fobi. Der er bare ubeskrivelig ekle, jeg er ikke redd dem. Det samme gjelder kyr. Skrekk og gru. Lurer på om en del er litt slepphendte med bruken av ordet fobi.. En ordentlig fobi for knapper må da være ganske vanskelig å ha og samtidig fungere i hverdagen. Skulle jeg fått pusteproblemer og svartnet forran øynene hver gang jeg så en knapp, hadde jeg ikke fått tid til annet. :klø: ← Jepp, jeg mente jo rare fobier når jeg startet denne tråden. Blir akkurat ikke sjokka når jeg hører noen er redd edderkopper..
Angelheart Skrevet 23. januar 2006 #33 Skrevet 23. januar 2006 Jeg har fobi mot gummistrikk.... klarer knapt å skrive ordet! Jeg får seriøst vondt i korsryggen av de!! ← Er det ikke bare meg!!!!???? Har alltid hatt en skikkelig fobi mot gummistrikk. Kjenner jeg blir kvalm hvis det ligger en på bordet og jeg klarer iallefall ikke å ta i en. Da må jeg vaske meg GODT etterpå. Dersom jeg ser en strikk når jeg skal spise så mister jeg iallefall matlysten. Sykt....? Ja, jeg har fått høre det, ja....
Gjest Gjest Skrevet 23. januar 2006 #34 Skrevet 23. januar 2006 Fluer, edderkopper...alle slags insekter!! Råekkelt!! :hår:
Fru Blå Skrevet 23. januar 2006 #35 Skrevet 23. januar 2006 Jeg har fobi for edderkopper, høydeskrekk og redd for å svømme der jeg ikke har bunn under meg. Moren min var veldig redd for disse tingene, så jeg tror hun må ha overført det til meg..
Kvinnen Skrevet 24. januar 2006 #36 Skrevet 24. januar 2006 Jeg hater vått papir, særlig vått avispapir. Da får jeg brekkningsfølelser og bli helt uvel. Men også vått papir på brusflasker ol. er dødsekkelt IIIIIK. Også har jeg de vanlig da: edderkopper, høydeskrekk, redd for å bli begravd levende osv... (har forresten full sympati med hun som ikke tåler dopapir på gulvet på offentlige toaletter, eller private for den sak skyld. EKKELT EKKELT EKKELT!!)
Glossy Skrevet 24. januar 2006 #37 Skrevet 24. januar 2006 Tær! Absolutt. Når noen tar beina sine opp på fanget mitt hvis vi sitter i sofaen så blir jeg helt gal. Er det verste jeg vet. Fysj....
Gjest liten klaustrofobi, tror jeg Skrevet 6. november 2009 #38 Skrevet 6. november 2009 Jeg tror jeg har en liten Klaustrofobi. Jeg KLARER ikke å ha på trange topper, eller to gensere over hverandre, da føler jeg at jeg ikke får puste,selv om det ikke er spesielt stramt. Og jeg klarer ikke å være i rom uten vidu eller ta heis alene og noen ganger når jeg kysser så får jeg nesten ikke puste hvis jeg ikke får nåkk rom der jeg ligger.
Gjest Gjest Skrevet 6. november 2009 #39 Skrevet 6. november 2009 Jeg har kanskje ikke regelrett forbi for, men i hvert fall så misliker jeg sterkt flaksing i avgrensede rom. Jeg kan føle sterkt ubehag hvis en sommerfugl eller spurv som forviller seg inn i huset, men insekter som fluer, veps og humler er jeg ikke redd, verken inne eller ute.
Gjest Gjest Skrevet 6. november 2009 #40 Skrevet 6. november 2009 Min fobi er rutete gardiner, iallfall de med små ruter! Liker ikke ruter på klær heller. Ellers er ikke krypdyr noen favoritt heller
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå