Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har hørt om en del rare fobier, men den jeg fikk høre om i dag tar kaka:

Fobier for knapper!! Sånne helt vanlige knapper som er på klær og annet..

Han fortalte at dersom det feks lå en knapp på spisebordet, så orket han ikke å spise der. Kunne ikke forklare hva som var så ekkelt med knappene heller..

Noen andre som har hørt om fobi for knapper? Lurer på om dette er vanlig, siden vi kun er 20 stk i denne bedriften hvor jeg jobber, og 3 stk av dem har fobi for knapper..

Videoannonse
Annonse
Gjest Bodillen
Skrevet

I alle dager...! Jeg tror kanskje det er litt sånn at folk har lett for å dra på seg fobier de har hørt om...

Skrevet

Jeg har forresten fobi for navler.. Er det unormalt?

:)

Gjest Bodillen
Skrevet

Det har en venninne av meg også! Hun greier helt enkelt ikke å berøre sin egen navel, og hun blir regelrett kvalm hvis hun ser andre gjøre det!

Selv har jeg fobi for noe så kjedelig som mus og rotter...

Skrevet

Navler er ekkelt, og tær er enda eklere ;)

Gjest Bodillen
Skrevet

Sønnen min har forresten fobi for klovner...! Han har alltid hatt det. Har spart endel penger på sirkusbilletter, da :ler:

Gjest GreenSky
Skrevet

gamle møbler og grønne tallerker.

Høres helt sprøtt ut, vet. :ler:

Skrevet

Jeg har fobi mot gummistrikk.... klarer knapt å skrive ordet!

Jeg får seriøst vondt i korsryggen av de!!

Skrevet

Skifte lyspære. Vet ikke om det har noe navn, men husker da jeg for mange år siden så mr bean filmen når den knuser i hånda hans, og jeg er livredd for at den skal sprenge i fjeset mitt!

II Towelie

Skrevet

Jeg har bare sånne kjedelige fobier: Mus, rotter, edderkopper, veps, humler, klegg, klaustrofobi. Men til gjengjeld så har jeg det veldig sterkt! Kommer det en veps mot meg, får jeg helt pusteproblemer og det begynner å ule i ørene mine.

Skrevet

Jeg har fobi mot veps jeg også. Og mot gravemaskiner.. :sjenert:

Liker ikke klovner heller, men kan vel ikke dra det så langt at jeg kaller det fobi.

Ellers har sambo fobi for edderkopper. Det er alltid meg som må fange dem og bære dem ut (klarer ikke drepe dem).

Det var forresten en gang sambo hadde besøk av tre kompiser. De var inne på arbeidsrommet, mens jeg satt i stua. Plutselig hørte er jeg et vræl fulgt av navnet mitt. Jeg løp inn på arbeidsrommet og fant fire livredde mannfolk, som pekte skrekkslagne på en diger edderkopp på veggen. De grøsset og bar seg da jeg tok den i hånda og bar den utenfor. Ler fortsatt når jeg tenker på det synet :ler:

Gjest Carmensita
Skrevet
Ellers har sambo fobi for edderkopper. Det er alltid meg som må fange dem og bære dem ut (klarer ikke drepe dem).

Det var forresten en gang sambo hadde besøk av tre kompiser. De var inne på arbeidsrommet, mens jeg satt i stua. Plutselig hørte er jeg et vræl fulgt av navnet mitt. Jeg løp inn på arbeidsrommet og fant fire livredde mannfolk, som pekte skrekkslagne på en diger edderkopp på veggen. De grøsset og bar seg da jeg tok den i hånda og bar den utenfor. Ler fortsatt når jeg tenker på det synet  :ler:

Herlig! :ler::ler::ler::ler::ler::ler:

Skrevet

En jeg kjente for en del år siden hadde fobi mot meitemark. Når det var fuktig vær, måtte hun kjøres helt inntil døra. Var ikke det mulig, måtte hun ha en sykkel tilgjengelig, slik at hun kunne sykle fra bilen til døra... Det hendte at hun ble båret til døra også, dersom de andre alternativene ikke fantes! Dette var en voksen dame, faktisk.

Skrevet

har angst for sikringer... sånne gammeldagse skrusikringer.

eller, egentlig er det vel hylsene de sitter i jeg får hetta av men bor man i et gammelt hus så må man jo bare.....

men etter utført "oppdrag" så er det rett ned for å ta en beroligende røyk :ler:

Skrevet (endret)

En jente jeg gikk på videregående med var livredd for bomull. Bomullsklær gikk greit, da, men hun fikset ikke bomull i dotter. Det var visst noe med lyden det laget. :klø: Og det beste var at hun overhodet ikke så det komiske i det selv, hun klikket i vinkel hvis noen kommenterte det eller ertet henne for det. :ler:

Selv har jeg helt angst for å ringe til folk jeg ikke kjenner. Det er fryktelig plagsomt, men jeg vet jo at det bare er dumt. Jeg prøver virkelig å overvinne det. Også liker jeg ikke bittesmå prikker... Aner ikke hva det er med dem, men bittesmå prikker tett i tett - jeg får frysninger. Vil ikke kalle det en fobi akkurat, jeg synes bare det er ekkelt.

Endret av Virvel
Skrevet (endret)

jeg har fobi mot blodprøver, underarmer (der blodprøver blir tatt),blodårer, og krypdyr-spesielt edderkopper... :tristbla:

Og så får jeg frysninger gjennom hele kroppen (slik som hvis man tar bestikk mot tallerken eller isopor mot vindu)om jeg tar i bommullsdotter (

gjelder heldigvis ikke bomullpads) skikkelig ekkelt!

Endret av Teria
Skrevet

fugler er noe fæle vesner!

dem er jeg livredd for

men nå det kommer til små krypdyr og edderkopper er det jeg som må fjerne dem og ikke sambo.. da han ikke liker dem (eller er redd dem er vel mer riktig beskrivelse)

Skrevet

He he, jeg har også "angst" for bomullsdotter :ler: Det er noe med den knirkinga når man drar bomull fra hverandre som gjør at jeg grøsser. Får frysnnger faktisk bare ved å tenke på det her og nå. Samme følelsen får jeg av å ta på enkelte fløyel- og velourstoffer... *grøsse*

Skrevet
He he, jeg har også "angst" for bomullsdotter  :ler: Det er noe med den knirkinga når man drar bomull fra hverandre som gjør at jeg grøsser. Får frysnnger faktisk bare ved å tenke på det her og nå. Samme følelsen får jeg av å ta på enkelte fløyel- og velourstoffer... *grøsse*

Godt at jeg ikke er alene! Er noe både ved følelsen/konsistensen og lyden, jeg takler det rett og slett ikke!! Og det er svært få som ikke ser rart på meg når jeg sier det... :klø:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...