Gå til innhold

Har forskerne rett i at gutter som vokser opp uten fedre blir ødelagte?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er grunnen til at så mange menn er mislykkede i dag det at så mange har vokst opp uten fedre?

Har forskerne rett i at gutter som vokser opp uten fedre aldri blir skikkelige menn?

Anonymkode: 1a323...9f8

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Er grunnen til at så mange menn er mislykkede i dag det at så mange har vokst opp uten fedre?

Har forskerne rett i at gutter som vokser opp uten fedre aldri blir skikkelige menn?

Du har sikkert rett, men kan du for ordens skyld linke til noen forskningsartikler om at menn uten fedre ikke blir skikkelige menn? Sånn siden du først nevner forskere, mener jeg.

Anonymkode: a9419...e30

• Liker 6
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har du noen forskere å vise til?

Anonymkode: fe385...6c5

• Liker 5
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har det noen sinne vært en verden hvor alle kan lykkes? Faktisk så tror jeg dagens samfunn er det som er mest åpnet for at vi kan være relativt frie individer, med unntak av spesielt deg Nord Korea. 

Anonymkode: 11fbf...7fa

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Du har sikkert rett, men kan du for ordens skyld linke til noen forskningsartikler om at menn uten fedre ikke blir skikkelige menn? Sånn siden du først nevner forskere, mener jeg.

Anonymkode: a9419...e30

Han jeg linket til er en doktor som har forsket på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror forskerne burde sett mer på hvilke samfunnslag og sosial sfære kvinner med barn uten kontakt med far (eller andre gode mannlige omsorgspersoner) befinner seg i. Og sammenligne barna med barn i samme samfunnslag og sosiale sfære som har kontakt med far. 

Jeg er villig til å vedde gode penger på at det er nøyaktig null forskjell mellom de to gruppene.

Anonymkode: 1640c...17a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Har du sett jenter uten fedre?

Anonymkode: 67189...f43

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 5.7.2023 den 12.31):

Har du noen forskere å vise til?

Anonymkode: fe385...6c5

63% of youth suicides are from fatherless homes (U.S. Dept. Of Health/Census) – 5 times the average.

90% of all homeless and runaway children are from fatherless homes – 32 times the average.

85% of all children who show behavior disorders come from fatherless homes – 20 times the average.  (Center for Disease Control)

80% of rapists with anger problems come from fatherless homes –14 times the average.  (Justice & Behavior, Vol. 14, p. 403-26)

71% of all high school dropouts come from fatherless homes – 9 times the average.  (National Principals Association Report)

Father Factor in Education – Fatherless children are twice as likely to drop out of school.

Children with Fathers who are involved are 40% less likely to repeat a grade in school.

Children with Fathers who are involved are 70% less likely to drop out of school.

Children with Fathers who are involved are more likely to get A’s in school.

Children with Fathers who are involved are more likely to enjoy school and engage in extracurricular activities.

75% of all adolescent patients in chemical abuse centers come from fatherless homes – 10 times the average.

http://www.rochesterareafatherhoodnetwork.org/statistics

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Selvsagt.. går man bort fra det biologiske, så blir det ubalanser. Man trenger ikke noe forsker for å fortelle oss det. Sunn fornuft.

Anonymkode: d9d93...0a8

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Som sønn av alenemor og evne til å betrakte det som skjer rundt meg i samfunnet så vil jeg absolutt påstå at det ligger noe/mye i det ja. Dette gjelder selvsagt ikke alle men rollemodeller i det daglige livet er selvsagt viktig. Og det er kun menn som kan lære opp andre menn. Det er vel ikke akkurat overskudd av menn med stor M i dag. Meg selv inkludert. Men å si dette er rimelig uhørt for det tåler ikke kvinner og alenemødre å høre. Men mange som etterhvert begynner å få voksne sønner innser det etterhvert, dog for sent. 

Anonymkode: 18a53...f93

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For å si det sånn bare en kvinne kan lære en datter kvinnelige verdier og en mann kan lære en sønn gode mannlige verdier. hvis ikke far er der lærer guttene av slike som Andrew Tate og andre influencere og det er litt dumt kanskje.... Ved mindre bestefar kan komme inn i bildet å være farsfigur! Dem kan vær gode farsfigurer dem også.

Anonymkode: 48145...1bb

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det handler om de omsorgspersonene barna HAR og det miljøet de vokser opp i, samt arv. En god far vil ha positiv påvirkning hvi shan er i et barns liv. En dårlig far vil ha større negativ påvirkning hvis han er i barnets liv. 

Anonymkode: cd80e...c2b

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 5.7.2023 den 11.36):

Hva er en skikkelig mann? Hva jeg og andre folk mener er en skikkelig mann er ikke sikkert det samme som du mener er en skikkelig mann...

Anonymkode: 4ce60...146

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Min er faring, basert på arbeid med ungdom, er at fenomenet Andrew Tate kan forklares med fravær av en tilstedeværende farsfigur/mangel på nær relasjon til gode mannlige rollemodeller.

Anonymkode: d85d8...1cd

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.7.2023 den 11.36):

Hvilken forskere?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 time siden):

63% of youth suicides are from fatherless homes (U.S. Dept. Of Health/Census) – 5 times the average.

90% of all homeless and runaway children are from fatherless homes – 32 times the average.

85% of all children who show behavior disorders come from fatherless homes – 20 times the average.  (Center for Disease Control)

80% of rapists with anger problems come from fatherless homes –14 times the average.  (Justice & Behavior, Vol. 14, p. 403-26)

71% of all high school dropouts come from fatherless homes – 9 times the average.  (National Principals Association Report)

Father Factor in Education – Fatherless children are twice as likely to drop out of school.

Children with Fathers who are involved are 40% less likely to repeat a grade in school.

Children with Fathers who are involved are 70% less likely to drop out of school.

Children with Fathers who are involved are more likely to get A’s in school.

Children with Fathers who are involved are more likely to enjoy school and engage in extracurricular activities.

75% of all adolescent patients in chemical abuse centers come from fatherless homes – 10 times the average.

http://www.rochesterareafatherhoodnetwork.org/statistics

Har du forskning og vise til?

Jeg spør igjen ettersom spørsmålet ser ut til å fly over hode på deg. Jeg etterspør ikke synsing og dårlig statistiske stunts.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Langt flere barn i dagens samfunn vokser selvfølgelig opp med en mamma som alene-forelder, enn det er barn som vokser opp sammen med en pappa som alene-forelder. 

I tillegg er vel de aller, aller fleste som arbeider i barnehager og skoler også kvinner. Det er ikke "alt for mye maskulinitet og mannfolk" som er problemet her. Snarere tvert imot. Det er nettopp mangelen på disse tingene som er problemet i samfunnet vårt.    

Anonymkode: 05f32...4c6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Menn som hører på Jordan Peterson blir hvertfall ødelagte. 

Anonymkode: b5ef8...de5

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva med de som vokser opp med en far som aldri burde vært det da? Som ikke bryr seg om barna sine.. 

Dette er uansett en utdatert debatt. Hva om en forelder dør? 

Anonymkode: 1006a...155

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...