AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #1 Skrevet 5. juli 2023 Jeg bor i Oslo, men hva kan jeg finne på? Økonomien er ikke på topp pga oppussing, jeg har huset fullt av håndverkere og får aldri slappe av kjennes det som Ikke har jeg kjøkken og ikke får jeg lov til å grille i borettslaget. Været er dårlig. Foreløpig har jeg kun gått en tur i skogen, noen andre tips som ikke koster så mye? Føler alt er dritt, huset skulle vært ferdig oppusset men alt er kaos og mas. Har ikke råd til å reise bort. Anonymkode: ffab1...2e9
Snok1 Skrevet 5. juli 2023 #2 Skrevet 5. juli 2023 Øyhopping med telt. Sykkeltur med telt i marka. Museumsdager. Lange, late dager på stranda med god bok. Gå Akerselva fra Bjørvika til Maridalsvannet. 3
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #3 Skrevet 5. juli 2023 Oslo er jo sikkert Europas kjedeligste hovedstad. Ville bare brukt tiden på netflix. Anonymkode: e8e8b...f24 1
Helene Skrevet 5. juli 2023 #4 Skrevet 5. juli 2023 Museum Utforske biblioteket Ta en guidet tur på slottet Gå på kino 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #5 Skrevet 5. juli 2023 Last ned pokémon GO og samle pokemon. Heldige du har sikkert nabolaget fullt av pokestops. Anonymkode: da924...7bd 3
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #6 Skrevet 5. juli 2023 Gratis omvisning på rådhuset flere ganger hver dag. Kanskje ikke for alle, men er faktisk ganske interessant. Anonymkode: 717b3...04e 4
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #7 Skrevet 5. juli 2023 Været er bra. Gå en tur: nordmarka, østmarka, langs akerselva til sentrum eller alna (fra Bryn til kvernerbyen), Ekeberg. Gå på et museum, nye Munch, nye nasjonal. Nye Deichman (gratis) kan man tilbringe en formiddag på, der er det veldig fint, og du får bøker du kan lese. I dag er det noe humor/stand up-greier på Salt, vet ikke om det koster noe. Anonymkode: 246a3...794 3
Million Skrevet 5. juli 2023 #8 Skrevet 5. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg bor i Oslo, men hva kan jeg finne på? Økonomien er ikke på topp pga oppussing, jeg har huset fullt av håndverkere og får aldri slappe av kjennes det som Ikke har jeg kjøkken og ikke får jeg lov til å grille i borettslaget. Været er dårlig. Foreløpig har jeg kun gått en tur i skogen, noen andre tips som ikke koster så mye? Føler alt er dritt, huset skulle vært ferdig oppusset men alt er kaos og mas. Har ikke råd til å reise bort. Anonymkode: ffab1...2e9 Jeg så at det var en litt spesiell utstilling på Historisk Museum i Oslo sentrum for tiden! Av alle ting, så stiller de ut en samling av ekte japanske SAMURAI drakter der nå i sommer! Den kunne jeg faktisk tenke meg å gå og se selv. Er det noe for deg også, kanskje? Slå i hjel et par timer der, gå på kafe og ta deg en kaffe eller noe kaldt å drikke etterpå? 3
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #9 Skrevet 5. juli 2023 Gå en tur på stolpejakt og se steder du ikke har sett før Dra på et museum (Flere av dem er gratis, eller ganske billige) Dra på stranda (Enten ordentlig strand litt usentralt, eller meng deg med folket i badeområdene i sentrum. Gå i botanisk hage Leke turist i egen by. (Se slottet, stortinget, Vigerlandsparken, holmenkollbakken, Operaen og alle de andre turiststedene) Kjøp deg et reisekort for en periode hos Ruter, og bruk dette til sightseeing. Både trikk og båt er fine måter å se Oslo på, om det skulle regne litt. Reis ut til Fornebu og gå deg en tur der. Se både fine nye bygg, skog og flotte turområder. Lag deg hjemmelaget salat eller wraps eller noe annet godt, og ta en tur i en park. Inviter med deg en venn? Anonymkode: 6d9ef...22c 4
Snok1 Skrevet 5. juli 2023 #10 Skrevet 5. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Oslo er jo sikkert Europas kjedeligste hovedstad. Ville bare brukt tiden på netflix. Anonymkode: e8e8b...f24 Hilsen Vasstrukken Sunnmøring (43) 4
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #11 Skrevet 5. juli 2023 Snok1 skrev (11 timer siden): Øyhopping med telt. Sykkeltur med telt i marka. Museumsdager. Lange, late dager på stranda med god bok. Gå Akerselva fra Bjørvika til Maridalsvannet. Telting alene, er du gal? Kan jo bli stukket ned med kniv eller voldtatt. Det orker jeg ikke. Det med stranda var lurt, ser det er meldt bra vær til helga så går nok for det, inkludert en god lunch! I dag var jeg i botanisk hage med en venninne, likte meg der! Anonymkode: ffab1...2e9 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #12 Skrevet 5. juli 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Gå en tur på stolpejakt og se steder du ikke har sett før Dra på et museum (Flere av dem er gratis, eller ganske billige) Dra på stranda (Enten ordentlig strand litt usentralt, eller meng deg med folket i badeområdene i sentrum. Gå i botanisk hage Leke turist i egen by. (Se slottet, stortinget, Vigerlandsparken, holmenkollbakken, Operaen og alle de andre turiststedene) Kjøp deg et reisekort for en periode hos Ruter, og bruk dette til sightseeing. Både trikk og båt er fine måter å se Oslo på, om det skulle regne litt. Reis ut til Fornebu og gå deg en tur der. Se både fine nye bygg, skog og flotte turområder. Lag deg hjemmelaget salat eller wraps eller noe annet godt, og ta en tur i en park. Inviter med deg en venn? Anonymkode: 6d9ef...22c Hva er stolpejakt? Prøvde å google, men skjønte ikke. Mener du man skal telle sånne lysstolper langs veien lissom? Anonymkode: ffab1...2e9
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #13 Skrevet 5. juli 2023 Vis barna det flerkulturelle Norge. Grønland, Tøyen, Holmlia, Groruddalen. Ta inn synsinntrykk og ikke minst, luktene. Anonymkode: 50a60...698 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #14 Skrevet 5. juli 2023 Sightseeing i en bydel du ikke har vært innom? Anonymkode: db926...69e 3
Banjo Skrevet 5. juli 2023 #15 Skrevet 5. juli 2023 56 minutter siden, AnonymBruker said: Hva er stolpejakt? Prøvde å google, men skjønte ikke. Mener du man skal telle sånne lysstolper langs veien lissom? Anonymkode: ffab1...2e9 https://stolpejakten.no/ En enkel form for orientering. Det er satt ut masse stolper med qr koder på. Du ser stolpene på kart i stolpejakt appen. Veldig gøyalt måte å gå på tur på nye steder på. 4
Leselusa Skrevet 5. juli 2023 #16 Skrevet 5. juli 2023 Tråden er ryddet for avsporing. Mvh. Leselusa, mod.
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #17 Skrevet 6. juli 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Vis barna det flerkulturelle Norge. Grønland, Tøyen, Holmlia, Groruddalen. Ta inn synsinntrykk og ikke minst, luktene. Anonymkode: 50a60...698 negersafari med andre ord, fru kari nordmann? Anonymkode: a50a5...a9b
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #18 Skrevet 6. juli 2023 Kjør tur på sparkesykkel, spis is, nyt finværet på Aker brygge elle borte med operaen. Gå en tur i parken. Se på folk i byen. Gå på kafe og bestill en kopp kaffe eller noe annet som frister. Se på div utstillinger, bli inspirert. Ta bilder (om du liker den slags) med kamera/mobil, dra på stranda/svømmehall. Kino. Besøk en venn/familie osv, osv. Jeg er ikke fra Oslo men reiser ofte en tur om sommeren (enten sammen med andre eller alene) Synes alltid det er mye å se og gjøre når jeg besøker hovedstaden. Men så kommer jeg fra verdens kjedeligste "bondeland" og da, så er vel derfor 😆 Anonymkode: 7b043...94a
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #19 Skrevet 6. juli 2023 Ta badstu og bade hos Oslo badstuforening, eller Kok. Førstnevnte koster rundt en hundrings. Veldig deilig på badstuflåtene. Anonymkode: 349ff...6c2 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #20 Skrevet 6. juli 2023 En ting jeg tror at ikke er nevnt her er Nasjonalbiblioteket på Solli plass. Der er det også gratis omvisninger både i huset og utstillingene (må melde seg på pga antall). I tillegg til omvisningene er det mulig å besøke utstillingene på egenhånd. Det er mye spennende å se, blant annet om kart, og i år har de en egen utstilling om norsk svartmetallmusikk. Det er faktisk et veldig interessant sted! Anonymkode: 90e91...312
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå