Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som overskriften sier: Hvor mye kontanter har du liggende?

Jeg har alltid brukt å ha et par tusen i kontanter liggende i lommeboken som «nødpenger» sånn just in case kortet svikter eller noe. Har hatt bruk for dem ved et par anledninger (hadde det kort som innimellom bare ikke ville virke, så lærte på den harde måten at kontanter kunne være greit). 

Diskuterte dette med en venninne og sa at jeg i tillegg godt kunne tenke meg og ta ut noen tusen og ha liggende hjemme. Hun hadde aldri kontanter tilgjengelig og nå lurer jeg på om det bare er meg som er sær? 😅 Jeg er ikke redd for at banken skal stjele pengene mine eller noe, jeg har alltid bare likt å ha mulighet til å kunne betale på flere forskjellige måter dersom behovet skulle oppstå.

Har du kontanter liggende i lommeboken/hjemme og hvor mye?

Anonymkode: 52d29...b42

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ca 3 kroner på kommoden i gangen, kan sikkert finne noen kronestykker til her og der.. 

Anonymkode: 7877d...187

• Liker 3
Skrevet

Vi har diskutert dette nylig. Se denne tråden:

Schmuhu

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har et par rubler slengende rundt fra forrige gang jeg var i Russland.

Anonymkode: b2afa...250

Skrevet

Jeg har noen mynter liggende ute i gangen, i hvert fall ikke mer enn tjue kroner.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har noen tusen liggende. Det er en del av beredskapslageret mitt. Greit å ha i tilfelle. 

Anonymkode: 7df16...8c8

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har noen få tusen i norske, har også dollar, euro og svenske. Sistnevnte er fordi vi er i Sverige nå i sommer. Har muligens liggende noen danske hjemme også, når jeg tenker meg litt om. Og muligens også noen marokkanske dirham i en eller annen skuff.

Anonymkode: f3353...3a4

AnonymBruker
Skrevet

Ingenting. 

Å ha kontanter i beredskap er bare tull. Om apokalypsen inntreffer og elektronisk betaling er satt ut av spill, så får du ikke brukt kontanter heller, for da er alle butikker og også borte. Hva skal man med kontanter om det ikke finnes noe å kjøpe. Og hva skal selgere med norske kroner når staten er oppløst og ikke lenger eksisterer? 

Anonymkode: 3509a...0ed

• Liker 4
Skrevet

700kr. Ikke lenge før jul opplevde jeg at kortet mitt ikke fungerte i butikken og jeg hadde ingen andre kort på meg. Det endte med at en snill fremmed betalte for meg og jeg vippset dem pengene etterpå. Etter at jeg fikk 700kr i kontanter til jul har jeg valgt å holde på dem i tilfellet det skjer igjen. Har ikke tatt meg bryet med å putte pengene inn på konto og bestille et nytt kort.

• Nyttig 1
Skrevet

Ca 80 kr, har et liteberedskapslager, så tenkte å ta ut ca 1000 kr så jeg har litt i tilfelle

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det varierer. Mellom 10 000,- og 20 000,- som regel

Anonymkode: 4b8eb...59f

AnonymBruker
Skrevet

300 kroner + ca 500 i sølvmynter og 23.000 i gullmynter.

Anonymkode: e720e...5f3

AnonymBruker
Skrevet

Ingenting i NOK sett bort fra nå småmynter i bilen og noen lapper i en bortgjemt veske eller slikt. Men har gjerne noen tusen av både Dollar og Euro liggende.

Anonymkode: 13adf...a84

Skrevet

Jeg skulle til å svare at jeg har null kontanter liggende, men kom på at jeg faktisk har en hel femmer liggende i lommeboka.  

Jeg tar sjansen på å leve uten å ha tusenvis av kroner liggende hjemme.

AnonymBruker
Skrevet

23 kroner

Anonymkode: 4936f...160

AnonymBruker
Skrevet

Ingenting. Skjønner ikke hva jeg skal med det. Har aldri noensinne opplevd å ikke få betalt.

Anonymkode: ab65d...7ce

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Jeg har noen tusen liggende. Det er en del av beredskapslageret mitt. Greit å ha i tilfelle. 

Anonymkode: 7df16...8c8

I tilfelle hva?

Kan ikke huske sist jeg trengte Norske kroner i kontanter. Og kan helt ærlig ikke se for meg en situasjon som er så prekært at jeg er nødt å ha Norske kroner. 

Hva er disse situasjonene som er " i tilfelle" ?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

I tilfelle hva?

I tilfelle en skulle trenge det

Anonymkode: 4b8eb...59f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bruker verken kontakter eller kort engang, kun telefon.
Fungerer utmerket :) Deilig å reise ut med kun mobilen og bilnøkkel.

Anonymkode: 95e67...93d

AnonymBruker
Skrevet

Ca 259 kroner 

Anonymkode: 629a1...2ca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...